Vlhkost vzduchu a rosný bod. Ahoj, Slávek.Igi píše: .... že někdy se mi zdá výkon o hodně vyšší, někdy stejný jak předtím. ...
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Suchý spořič UF
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: vír
Když už jste tu tak nakousli tu rotaci ...
Třeba taková přepážka, která by byla v trubce nadél a prostředkem a aby to bylo srandovnější, tak i zvrtulená, stoupání nic moc kruté. A před ní zvenku se stran dva navzájem se přitahující magnety. Předpokládám, že by to ten původně quazineutrální proud vzduchu bylo schopné rozdělit do dvou proudů vzduchu opačných polarit.
S tím už by se mělo dát něco dělat, ne?
Cívka? Kondenzátor? UV diody? Můstek z nich? Pole?
Já na to čas nemám, 100x nic umořilo osla a mnoho psů - zajícova smrt
Zdravím - poota
Třeba taková přepážka, která by byla v trubce nadél a prostředkem a aby to bylo srandovnější, tak i zvrtulená, stoupání nic moc kruté. A před ní zvenku se stran dva navzájem se přitahující magnety. Předpokládám, že by to ten původně quazineutrální proud vzduchu bylo schopné rozdělit do dvou proudů vzduchu opačných polarit.
S tím už by se mělo dát něco dělat, ne?
Cívka? Kondenzátor? UV diody? Můstek z nich? Pole?
Já na to čas nemám, 100x nic umořilo osla a mnoho psů - zajícova smrt
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
K té rotaci-je to nápad který mě delší dobu hryže.Inspirace -vylévání láhve-když obsah rozvíříme,proteče hrdlem mnohem rychleji.Jde o to , jaký by to mělo vliv na sání ve spalovacím motoru.Jaká je vůbec rychlost vzduchu v sacím potrubí.A rozdíl je v zážehovém motoru , kde je vzduch omezen škrtící klapkou a ve vznětovém , kde klepka není(možná u nejmodernějších TDI,HDI a jiných "hodinkových" strojků už ano).
Ale ještě jednu inspiraci-co takhle UFko piramidové a co takhle piramida s otevřeným vrcholem?
Ale ještě jednu inspiraci-co takhle UFko piramidové a co takhle piramida s otevřeným vrcholem?
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Vylévání vody z láhve je zavádějící, protože při něm je zrychlení docílené tím, že rotující voda se přitiskne ke stěnám hrdla a prostředkem se nasává vzduch, takže vytékání není přerušované a ani zpomalované cyklickým podtlakem.
Rotace vzduchu v sání motoru sice může, ale taky nemusí být přínosem vzhledem ke složitosti a také různosti cesty vzduchu k jednotlivým válcům. Navíc vzduch v sání pulzuje a drasticky mění svoji rychlost a s ní i tlak.
Míchání vzduchu s palivem je kapitola sama pro sebe - třeba podtlak usnadňuje jeho odpařování, ale snižuje množství vzduchu. Pro zážeh je potřeba směs bohatší, než pro maximální výkon, takže u svíčky by mělo být ve vzduchu víc paliva, než "kolem". Lépe "chytá" palivo odpařené, než rozprášené, což zase souvisí s teplotou a pohybem nasávaného vzduchu, ale při dokonalém odpaření vzniká stejnorodá směs pro celou náplň válce, která musí být pro zážeh bohatší, než je nutné pro optimální výkon.
Dá se s klidným svědomím konstatovat, že jakákoli změna v sání chod motoru zcela jistě ovlivní, ovšem nelze předem odhadnout, jestli kladně nebo záporně. A aby to nebylo tak jednoduché, tak v některém režimu to může být kladně a v jiném záporně, a navíc to nemusí být rozeznatelné. Takže bez možnosti nějakého měření rovnou za chodu motoru nemá cenu s těmito věcmi vůbec laborovat.
Pyramidkové UFko je zajímavý nápad, ale vzhledem k tomu, že zatím nemáme dostatečně spolehlivou teorii o principu, na kterém UFka pracují, tak se nedá předem odhadnout, jak dalece může a nebo nemůže být úspěšný.
Nezbývá, než to ověřit pokusem, ale výsledek zase není jak a čím objektivně posoudit.
Zdravím - poota
Rotace vzduchu v sání motoru sice může, ale taky nemusí být přínosem vzhledem ke složitosti a také různosti cesty vzduchu k jednotlivým válcům. Navíc vzduch v sání pulzuje a drasticky mění svoji rychlost a s ní i tlak.
Míchání vzduchu s palivem je kapitola sama pro sebe - třeba podtlak usnadňuje jeho odpařování, ale snižuje množství vzduchu. Pro zážeh je potřeba směs bohatší, než pro maximální výkon, takže u svíčky by mělo být ve vzduchu víc paliva, než "kolem". Lépe "chytá" palivo odpařené, než rozprášené, což zase souvisí s teplotou a pohybem nasávaného vzduchu, ale při dokonalém odpaření vzniká stejnorodá směs pro celou náplň válce, která musí být pro zážeh bohatší, než je nutné pro optimální výkon.
Dá se s klidným svědomím konstatovat, že jakákoli změna v sání chod motoru zcela jistě ovlivní, ovšem nelze předem odhadnout, jestli kladně nebo záporně. A aby to nebylo tak jednoduché, tak v některém režimu to může být kladně a v jiném záporně, a navíc to nemusí být rozeznatelné. Takže bez možnosti nějakého měření rovnou za chodu motoru nemá cenu s těmito věcmi vůbec laborovat.
Pyramidkové UFko je zajímavý nápad, ale vzhledem k tomu, že zatím nemáme dostatečně spolehlivou teorii o principu, na kterém UFka pracují, tak se nedá předem odhadnout, jak dalece může a nebo nemůže být úspěšný.
Nezbývá, než to ověřit pokusem, ale výsledek zase není jak a čím objektivně posoudit.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 342
- Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
- Dal: 139 poděkování
- Dostal: 305 poděkování
"Něco" na tom UFku bude...
Nazdár Majkl1Majkl1 píše:Pokud mohu poradit,
doporučoval bych se prokousat třebas timto:
http://www.energieupramene.blogspot.cz/ ... obilu.html
Tak jsem se konečně dostal k vyzkoušení toho UFka (UF5). Přiznám se, že jsem k tomu přistupoval velmi skepticky, asi tak, jako kdyby mi někdo poradil, že snížím spotřebu, když se pomodlím jednou "Zdravas.." a dvakrát "Otčenáš..". No zkusil jsem to tento týden u svého dieslu škoda TDI 1,4. Jezdím už 4. rokem jednou týdně za svými vnuky trasu ráno tam 65km a večer zpět.
Protože je cíl v převýšení, mám spotřebu tam od 4,2 l(nejlepší údaj za celé 3 roky v létě), po 4,8 l v zimě. Spotřeba zpět se pohybuje od 3,8 l(nejlepší údaj v letních měsících), po 4,4 l v zimě.
Ještě nikdy, zdůrazňuji NIKDY jsem se na této trase zpět nedostal pod 3,8 l !! Tento týden jsem po instalaci UF5 vyjížděl ráno v 6hod a spotřeba tam byla 4,2 l (nejlepší letní údaj). Minulý týden (ještě bez UF5) byla spotřeba tam 4,4 l. Zpět, cesta odpoledne v 16hod, spotřeba 3,6 l. Je to statisticky první údaj, ale vím že se na něj můžu spolehnout. Vypadá to na úsporu 0,2 l/na 100 km. !!!!! Jiné parametry jako akcelerace, nebo jiné chování nejsem schopen objektivně posoudit.
Poznámka: On ten měřič spotřeby je trochu "podsazenej" a skutečná spotřeba je přibližně o 0,5 l/100km vyšší (jak jsem testoval podle skutčných km a skutečné spotřebě na několika vyjetých nádržích)!! Ani nevím, jestli to lze někde na palubním počítačí zkorigovat.
Zdraví E_man
____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: "Něco" na tom UFku bude...
Ono není důležité, jestli je měření přesné, ale jestli docílíš nějakého rozdílu a případně jakého. Vliv UFka je znát nejvíc v nižších otáčkách, kdy je nárůst výkonu celkem patrný - motor táhne hned kousek nad volnoběhem. Bez nějakého trápení motoru se dá řadit třeba 1-3-5. Ušetření paliva se dá docílit jízdou v nižších otáčkách a také využitím toho, že po dosažení nějaké rychlosti je možné plyn ubírat bez ztráty rychlosti.
Beze změny způsobu jízdy se zpravidla nedocílí žádné úspory a spotřeba může být snadno i vyšší, zvlášť když si člověk jenom "vychutnává" silnější motor a dynamickou jízdu.
Zdravím - poota
Beze změny způsobu jízdy se zpravidla nedocílí žádné úspory a spotřeba může být snadno i vyšší, zvlášť když si člověk jenom "vychutnává" silnější motor a dynamickou jízdu.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 342
- Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
- Dal: 139 poděkování
- Dostal: 305 poděkování
Re: "Něco" na tom UFku bude...
No já jsem se právě kvůli objektivnosti snažil zachovat přesně stejný styl jízdy jako vždycky, právě abych zjistil vliv toho UFka. Někdy koncem ledna budu mít statisticky více jízd, tak dám vědět, jestli je "jev" trvalý.poota píše:.....Beze změny způsobu jízdy se zpravidla nedocílí žádné úspory a spotřeba může být snadno i vyšší, zvlášť když si člověk jenom "vychutnává" silnější motor a dynamickou jízdu.
Zdravím - poota
____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
Re: Suchý spořič UF
Ahoj,
mám UF5 na Octavii 1,9 Tdi 74 kw, služební. Jezdil jsem průměrně za 6,6-6,7 l/100 km dle palubního počítače.
UFko mám ještě před filtrem vzduchu, současná průměrná spotřeba 6 l/100 km, měřeno na 5000 km. Jezdím pořád stejně, dálnice 130-160 Km/h. Motor jde lépe od spodu, jen se mi zdá, že ve vyšších otáčkách se pomaleji roztáčí.
mám UF5 na Octavii 1,9 Tdi 74 kw, služební. Jezdil jsem průměrně za 6,6-6,7 l/100 km dle palubního počítače.
UFko mám ještě před filtrem vzduchu, současná průměrná spotřeba 6 l/100 km, měřeno na 5000 km. Jezdím pořád stejně, dálnice 130-160 Km/h. Motor jde lépe od spodu, jen se mi zdá, že ve vyšších otáčkách se pomaleji roztáčí.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 208
- Registrován: sob 30 črc 2011 13:25
- Dal: 31 poděkování
- Dostal: 12 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suchý spořič UF
Jak jsem tu psal, že ihned po namontování UFka se mi zvedly volnoběžné otáčky, tak jsem teď dle Iv tam přidal vylepšení a zároveň zjistil, že dioda byla proražená (měl jsem tam starou germaniovou), dal jsem místo ní křemíkovou, vrátil zpátky před filtr vzduchu, nastartoval no a asi o 100-200 otáček/min. víc. Nemyslím si, že by to bylo tím, že tam vzrostl odpor vzduchu, jestli jo tak jen velmi nepatrně.
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Šetřič z5 ...
... tak nevím, jestli to zde už nebylo, ale pokud ne, tak to nejlépe asi pasuje sem ... viz druhá polovina článku ... http://josefstepanek.cz/985/2-zpusoby-j ... steji.html ...
pozn: ... jenom je divné, že některé tamní odkazy končí "čtyřistačtyřkou" ... ...
pozn: ... jenom je divné, že některé tamní odkazy končí "čtyřistačtyřkou" ... ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech, takže jsem zas byl na technické. Ale všechno zlé i pro něco dobré - mohu posloužit konkrétními hodnotami z měření emisí:
Při otáčkách 835/min má být CO 0,5% a mám 0,02%, HC má být 100 ppm a mám 31 ppm.
Při otáčkách 2870/min má být CO 0,3% a mám 0,00%, HC má být 100 ppm a mám 14 ppm.
Jednu UF5ku mám před klapkou, druhou před vzduchovým filtrem a kolem nasávací škvíry naskládané dokola neodymové magnety, jinak je všechno sériové. Vozidlo je Opel Corsa B 12ti ventilový litr s najetými 112 tisíci.
Zdravím - poota
Při otáčkách 835/min má být CO 0,5% a mám 0,02%, HC má být 100 ppm a mám 31 ppm.
Při otáčkách 2870/min má být CO 0,3% a mám 0,00%, HC má být 100 ppm a mám 14 ppm.
Jednu UF5ku mám před klapkou, druhou před vzduchovým filtrem a kolem nasávací škvíry naskládané dokola neodymové magnety, jinak je všechno sériové. Vozidlo je Opel Corsa B 12ti ventilový litr s najetými 112 tisíci.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Re: Šetřič z5 ...
Dík za upozornění, aktualizováno. (Nicméně když si nejsou u Z5 za několik let schopní zařídit funkční e-shop, zrovna moc to na důvěryhodnosti nepřidá.)A(&F) píše:pozn: ... jenom je divné, že některé tamní odkazy končí "čtyřistačtyřkou" ... ...
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Další verze - UF6
Jak tak plyne čas, došlo i na další verzi UFkové řady, tedy UF6.
Jak je u mých verzí zvykem, změna je sice nepatrná, nicméně jako vždy zásadní
Inspiroval jsem se Iv-ovou variací UF5-II, kterou jsem zjednodušil snížením počtu součástek, které by se mohly vydat do motoru, na jedinou - radiální bipolární elektrolytický kondenzátor.
Radiální znamená, že má obě nožičky na jednom čele a je podstatně levnější, než axiální, který má po jedné nožičce na každé straně. Bipolární znamená, že nevyžaduje usměrnění střídavého proudu a může se na něj připojit přímo. Elektrolytický se týká způsobu výroby k dosažení vysoké kapacity při malých rozměrech.
Hodnoty volíme podle toho, co je zrovna v akci, ty bývají tak do dvou korun za kus. Obecně je lepší vyšší kapacita a vyšší napětí - to jenom pokud je v akci více možností a nebo pokud investorovi nezáleží na ceně. Například 10 mikroFaradů/100V a 47 mikroFaradů/35V.
Z rozměrů nás zajímá hlavně průměr, přednost dáváme menšímu, běžně je to 8 mm.
Umístění je koncentricky v konci vnitřní spirály nožičkami ke středu UFka. Konce vnějších spirál je vhodné převést mezi závity vnitřní spirály a připájet k vývodům kondenzátoru. Mechanické zajištění mi připadá nejvhodnější převlečenou smrskávací bužírkou, kterou je na vnitřní spirálu pochopitelně nutné navléknout předem.
Zdravím - poota
Jak je u mých verzí zvykem, změna je sice nepatrná, nicméně jako vždy zásadní
Inspiroval jsem se Iv-ovou variací UF5-II, kterou jsem zjednodušil snížením počtu součástek, které by se mohly vydat do motoru, na jedinou - radiální bipolární elektrolytický kondenzátor.
Radiální znamená, že má obě nožičky na jednom čele a je podstatně levnější, než axiální, který má po jedné nožičce na každé straně. Bipolární znamená, že nevyžaduje usměrnění střídavého proudu a může se na něj připojit přímo. Elektrolytický se týká způsobu výroby k dosažení vysoké kapacity při malých rozměrech.
Hodnoty volíme podle toho, co je zrovna v akci, ty bývají tak do dvou korun za kus. Obecně je lepší vyšší kapacita a vyšší napětí - to jenom pokud je v akci více možností a nebo pokud investorovi nezáleží na ceně. Například 10 mikroFaradů/100V a 47 mikroFaradů/35V.
Z rozměrů nás zajímá hlavně průměr, přednost dáváme menšímu, běžně je to 8 mm.
Umístění je koncentricky v konci vnitřní spirály nožičkami ke středu UFka. Konce vnějších spirál je vhodné převést mezi závity vnitřní spirály a připájet k vývodům kondenzátoru. Mechanické zajištění mi připadá nejvhodnější převlečenou smrskávací bužírkou, kterou je na vnitřní spirálu pochopitelně nutné navléknout předem.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: Další verze - UF6
Tak to abych uved rychle spotrebu s predchudci nez tam prsknu novou UF. BMW 318d Touring 2005, od 12/2012 143 koni (Racechip-omezen). Gratuluji Dr.Ontovi k srazce s inovatorskou myslenkoupoota píše:Jak tak plyne čas, došlo i na další verzi UFkové řady, tedy UF6.
EDIT: abych nezapomel - narust spotreby v roce 2012-2013 signalizoval doted vzdy spolehlive rozletovani kontaktu UF-ka...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Bulganin
- Stálý člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
- Dostal: 1 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Zdravím, tak ten ionizér
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... tdi#p86047
provozuji dva roky, to ten čas letí. Najezdil jsem 36 000 km a úspora 2,2L/100 km se potvrdila.
Teď jsem dostal tip na zlepšení: Připojil jsem k tomu infraled diodu z GESu za 15 Kč
http://www.ges.cz/cz/l-53uvc-g-GES13013978.html
v serii s odporem 710 ohmů a tu jsem nasměroval po směru proudění. Najeto 1000 km a vypadá to, že to spoří 0,4 L/100 km. Pokud se to potvrdí při větším počtu km, tak by to celkem dalo 2,6L/100. Čas ukáže víc. Stálo by za to, vyzkoušet infraledku i s jiným UFKem.
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... tdi#p86047
provozuji dva roky, to ten čas letí. Najezdil jsem 36 000 km a úspora 2,2L/100 km se potvrdila.
Teď jsem dostal tip na zlepšení: Připojil jsem k tomu infraled diodu z GESu za 15 Kč
http://www.ges.cz/cz/l-53uvc-g-GES13013978.html
v serii s odporem 710 ohmů a tu jsem nasměroval po směru proudění. Najeto 1000 km a vypadá to, že to spoří 0,4 L/100 km. Pokud se to potvrdí při větším počtu km, tak by to celkem dalo 2,6L/100. Čas ukáže víc. Stálo by za to, vyzkoušet infraledku i s jiným UFKem.