Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde... Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní.Více zde...
v každé pračce je motor 220V dvoufázový cca 650W při 2850 otáčkách, třeba by šel přemotat, hlavní je, že je víceméně zdarma, jenom odchytit někoho kdo veze starou pračku na sběrný dvůr, nebo do kovošrotu, přinejhorším zajít do opravny jestli se mu tam nějaký neválí, anebo přímo do kovošrotu a nebo na sběrný dvůr. je tam i druhý malý motorek na čerpání vody, ale otáčky a výkon netuším, neni popsaný.
Taketo motory sa používajú vo vysokozdvižných vozíkoch na batekový pohon.
Výkon čerpadla pri 24V je cca 1 - 5 kW
Výkon pohonového motora podobný.
Ďalšia možnosť sú napr. vozíky na prepravu batožiny u dráhy...
Pekný motor bol aj v SMEP-ke / 24V , 1,5 kW ? /
no previjet motor se mi zrovna nechce
ale znamj mi poslal kontakt na jednoho cloveka, co prodava 28V 3kW stary dynamo, tak to by mohlo bejt dobry, jeslti nebude moc velky a tezky
ja som mal motokaru na 12V pouzil som tam dynamo z trabanta. z neho sa robili aj brusky na 12V.neviem presny vykon ale tusim ze mi to tahalo okolo 40A pri strednej zatazi.
Taky mam zkušenost s dynamem s Trabanta, při 12V mi to táhlo jízdní kolo asi 35km/h. Bohužel baterka byla moc těžká. Jinak mám i motor z multikáry je to Balkankar a má výkon 2.8kW/72V/2800ot. - kdyby ti nestačilo to dynamo. Poháněl hydrauliku. Dělala se i verze na 24V.
Na to by byl ideální nějaký AC systém s permanentním magnetem, ale je to dost drahé. Jinak pak asi to dynamo, je tak asi poloviční než ten 2.8kW motor.
no AC ma sice spoustu vyhod, ale potrebuje uplne silenej menic, kdyz se chces dostat na trochu rozumny otacky
na to dynamo se pridela PWM z jednim tranzistorem diodou a par kondikama + ridici integrac a uz to frci
To jo souhlas, ale za cenu menší účinnosti a větší hmotnosti. Zase je to ale za babku. Zkus mrknout na http://www.cyclestar.cz/elpohony.html - uplně dole. Je to sice jen 300W, ale něco na ten způsob. Je to i AC a řídící el. je v ceně. Je to nízkootáčkové tak s řízením asi není problém, jestli to má ale dostatečný krouťák bez převodů toť otázka. Někde na netu jsem viděl i variantu pro elektromobil vyvinutou u nás, bylo to v náboji kola a mělo to výkon řádově kW.
Někde na foru jsem četl, že ten nábojový pohon je nanic, že by musel být min. 750Wattový. Údajně je lepší použit samostatný motor a stávající převody (horské kolo) ale má to nevýhodu v tom, že se musí pořád šlapat.
I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.