Tak musí to být nějaký materiál, který silově nereaguje s magnetickým polem (takže např. paramagnetika). Ten válec je jen konstrukční část.. podstatný je zužující se tvar feromagnetik (vrutů)...Old_Surfer píše:.... Kazdopadne to video je sakra zajimave. Akorat jsem nemel cas ho detailne posoudit a prozkoumat. Ten valec je asi z ceho?
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Magnetické Motory
- adam.benda
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1726
- Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
- Bydliště: Praha
- Dal: 151 poděkování
- Dostal: 258 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
Ale čtu, nějak jsem se nesoustředil Bylo to k tomu videu, kde jsou použity šrouby. Má tu totiž pár šroubků přichycených k neodymu a po dvou měsících jsou slušně zmagnetovány.adam.benda píše:
tbest, ty dostatečně sečtěle nečteš mé příspěvky! Krk na to nedávej, protože magneticky měkký materiál je materiál, který nezmagnetuješ cizím magnetickým polem.. proto bude na tento motor potřeba právě mag. měkký matroš.. (slitiny Fe+Si, Fe+Ni,... viz. pár stránek vlákna zpátky). Pokud by se použil magneticky tvrdý materiál, který lze snadno zmagnetovat, účinky by to mělo nežádoucí.. pokud mne má představivost neklame..
Přikládám obrázek, který ukazuje, proč by motor magnet/železo měl fungovat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Nad tímto způsobem přemýšlím už dlouho,dokonce jsem někde na netu viděl kolegu ze Slovenska,který to také zkoušel,ale utrhly se mu magnety, tak pokus nedokončil.V zásadě je to modifikace toho sbíhajícího se magnet.kanálu a vtahované kuličky.
Jen si jaksi nedokáži představit silový rozklad a vidět tam tu roztáčecí sílu.Veliké plus vidím u tohoto způsobu,že magnety se vůči statoru posouvají a přibližují .......... !!!
Jen si jaksi nedokáži představit silový rozklad a vidět tam tu roztáčecí sílu.Veliké plus vidím u tohoto způsobu,že magnety se vůči statoru posouvají a přibližují .......... !!!
- adam.benda
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1726
- Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
- Bydliště: Praha
- Dal: 151 poděkování
- Dostal: 258 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
Jojo, šrouby, vruty a další spojovací součásti jsou z běžné oceli (třída 11, 12, tedy Fe+C) a ocel je magneticky tvrdý materiál a tak se snadno zmagnetizuje..tbest píše:.... Má tu totiž pár šroubků přichycených k neodymu a po dvou měsících jsou slušně zmagnetovány.
Přikládám obrázek, který ukazuje, proč by motor magnet/železo měl fungovat.
Dle mě autor motoru použil vruty, protože neměl mag. měkký mat. nebo nevěděl, že by ho měl použít... Princip je ve zúženém tvaru feromagnetik (v tomto případě vrutů). Těžko to tady vysvětlovat, chce to představivost nebo někdy sesmolím nějaký obrázek..... ..Zkrátka jde o to, že čím větší jsou rozměry feromagnetika, tím větší silou si ho magnet přitáhne.. (hlavičku vrutu si přitahuje velkou silou.. ale zužujícím se tvarem vrutu tato síla vhodně klesá.. zatím si jiný magnet začne přitahovat hlavičku jiného vrutu... atd..)
Jestli je mi něco nejmíň příjemný, tak je to srážení vizí nějakých nových vynálezů... ale hledím na ten obrázek, vprincipu podobný Wankel magnetic motor, dost skepticky... a to jsem člověk, který skoro neví, co to skepse je..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 17 zář 2007 14:26
Ten motor - "šroubák" (nebo "shroubmag" ), je krasne provokativni. Vsichni doposud vicemene "tlacili", tenhle jako jeden z mala "pritahuje". V zasade by fungovat mohl, kdyby kumulace tri pritazlivych sil v kazdem okamihu prevysovala tu ctvrtou. Opet zde velmi zalezi na veskerych parametrech zarizeni, ale tohle vypada mooooooc zajimave
Jo, přesně tak. Svého času jsem uvažoval nad lineárním motorem, kde by byly pevně přidělány na ležato železné pyramidy a přitahován pohyblivý magnet. Ale nepovedlo se mi vyřešit otázku "kumulace tri pritazlivych sil v kazdem okamihu prevysovala tu ctvrtou" Vždycky se mé úvahy zastavily v místě, kdy bych musel překonat bod zlomu přidáním dalšího stupně motoru a pak zase dalšího a dalšího.... Byly to jen úvahy to video mě nahlodáváOld_Surfer píše:tenhle jako jeden z mala "pritahuje". V zasade by fungovat mohl, kdyby kumulace tri pritazlivych sil v kazdem okamihu prevysovala tu ctvrtou.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Ten kolega je Waldes a link na ten motor: http://www.aufob.org/MagMot.htmboboo píše:Nad tímto způsobem přemýšlím už dlouho,dokonce jsem někde na netu viděl kolegu ze Slovenska,který to také zkoušel,ale utrhly se mu magnety, tak pokus nedokončil.V zásadě je to modifikace toho sbíhajícího se magnet.kanálu a vtahované kuličky.
Jen si jaksi nedokáži představit silový rozklad a vidět tam tu roztáčecí sílu.Veliké plus vidím u tohoto způsobu,že magnety se vůči statoru posouvají a přibližují .......... !!!
Také se mi to líbí
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
- Dostal: 3 poděkování
jo jo je to hodne zajimavéOld_Surfer píše:Ten motor - "šroubák" (nebo "shroubmag" ), je krasne provokativni. Vsichni doposud vicemene "tlacili", tenhle jako jeden z mala "pritahuje". V zasade by fungovat mohl, kdyby kumulace tri pritazlivych sil v kazdem okamihu prevysovala tu ctvrtou. Opet zde velmi zalezi na veskerych parametrech zarizeni, ale tohle vypada mooooooc zajimave
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
Dekuji tbest-ovi, že dal sem ten obrázek, za ušetrený čas.tbest píše: Přikládám obrázek, který ukazuje, proč by motor magnet/železo měl fungovat.
Je to lehký hlavolam. Pár vetama, proč takový motor nefunguje:
Aby se to točilo, pak alespoď jeden z magnetu musí mít počas jednoho obehu v celém kruhu
vetší zrychlení, než spomalení, musí získat vetší energii pro akceleraci, než stratí brzdením.
Na pochopení motoru stačí uvažovat jediný magnet, a lze to chápat jako více motoru osazených na jednom hrídeli pod ruzným úhlem. (Tenhle úhel pohledu nedávám jako podmínku pri dalším vysvetlení, je možno sečítat energii všech počas jediné otáčky. Jenom to pomáhá objasnit, co tím dále myslím.)
Energii pro akceleraci získává motor pomocí pritažlivé síly magnetu podél excentru. Energie v zrychlení je úmerná jenom zmenšení vzduchové mezery, které je postupné.
Motor se brzdí a predtím nabylá energie se tím ruší pri opetovném zvetšení vzduchové mezery na skoku, v míste, kde se končí zmenšená mezera a nastavuje opetovne nejvetši mezera. Tohle nelze zanedbat, protože velikost energie pri náhlém odtažení je stejná, jako pri postupném priblížení.
Jediný rozdíl vuči predešlé energii, která motor zrychluje je v tom, že tento prechod je náhlý a ne postupný. Nabylá energie nebo i práce je na čase nezávislá. Výsledek je stejný, ať dej trvá sekundu, nebo rok. Je stejná práce, když zvednu tunu cihel do 1.patra já, nebo jeráb.
Když má jeráb vetší výkon, jen to udelá rychleji. Sám výkon je nic, je jen merítko rychlosti provedené práce (nebo zmeny energie).
Takže rekapitulace-pokud si nejdrív pro jednoduchost predstavíme v motoru pouze 1 magnet,
pak kotouč pri zmenšování mezery nad magnetem zrychlí, a na skoku, kde se obnovuje puvodní mezera pak o stejnou hodnotu zpomalí.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
To jsem zas předhodil bejkárnu, co?:bhead: Akord, ty se musíš občas dobře bavit, viď? Obdivuji Tvoji trpělivost, se kterou nás neustále uvádíš do reality. S vědomostmi, jaké máš, což kdybys poradil jak by to mohlo jítAkord píše: Dekuji tbest-ovi, že dal sem ten obrázek, za ušetrený čas.
Je to lehký hlavolam. Pár vetama, proč takový motor nefunguje:....
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
- Bydliště: Valtice
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: magnet-feromagnetikum
Pootocte magnety od stredu rotoru o nejeky ten stupen a mozna to pujde?tbest píše:To jsem zas předhodil bejkárnu, co?:bhead: Akord, ty se musíš občas dobře bavit, viď? Obdivuji Tvoji trpělivost, se kterou nás neustále uvádíš do reality. S vědomostmi, jaké máš, což kdybys poradil jak by to mohlo jítAkord píše: Dekuji tbest-ovi, že dal sem ten obrázek, za ušetrený čas.
Je to lehký hlavolam. Pár vetama, proč takový motor nefunguje:....
Co Akorde a tbest?
Nedokazu ricz koho to byl patent, ale mal tri rotory a statory a prej mu to slo? viz jeho video, ktere tady bylo nekolikrat. Ta situace se tim urcite resila. Jak to ze se motor nerostoci na 2 faze alena tri? Potrebuje zkluz. Dal bych tam tech magnetu vic. takove mnozstvi aby byly naprosto vedle sebe a pak je vsechny pootocil jak sem rikal. stator zachovat.
?
Svět zboř! Já budu stát.
- adam.benda
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1726
- Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
- Bydliště: Praha
- Dal: 151 poděkování
- Dostal: 258 poděkování
Re: magnet-feromagnetikum
Pootočením magnetů se nic nezíská. Jakýkoliv sklon magnetů nemá v těchto konstrukcích vůbec žádný význam.. pozor na to(!) Zmiňoval jsem to v nedávném souhrnu s přiloženým obrázkem "bubliny" magnetického pole kolem magnetu..xzzzx píše:Pootocte magnety od stredu rotoru o nejeky ten stupen a mozna to pujde? ....
Přidání více magnetů situaci neřeší, berte v úvahu Akordovo vysvětlení..
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
- Bydliště: Valtice
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: magnet-feromagnetikum
a kdyz se pak vy frezuje rotor aby magnety nevytvareli pomyslny zub?
Svět zboř! Já budu stát.
Re: magnet-feromagnetikum
Jinými slovy - magnet se větší silou přitahuje k bližšímu kovu a aby přešel do míst s větší mezerou musí vynaložit sílu, aby se od toho bližšího kovu "odtrhnul" čili bude ho to brzdit. V ideálním stavu dosáhneme rovnováhy a ne přebytku energieAkord píše:kotouč pri zmenšování mezery nad magnetem zrychlí, a na skoku, kde se obnovuje puvodní mezera pak o stejnou hodnotu zpomalí.
Dr.Jarda - přesně tak !!!!
Přemýšlel jsem proč mají např. Japonci na těch MM ty cívky.Domnívám se,že pokud se vloží cívka do statoru mezi nejužžší část a mezi nejširší a v přesně danném okamžiko se rozpojí obvod cívky napájený stejnosměrným napětím,objeví se na krátkou dobu mag.pole kolem pólového nástavce.Působí přitažlivě na magnet rotoru,přitahuje jej k sobě a dostává jej z působení přibližujícího se statoru a poté zanikne.Magnet rotoru se nachází mimo působení nejbližšího místa statoru,ale již v působení nejširšího místa statoru.
Takto překonávají ony brzdící síly.
Přemýšlel jsem proč mají např. Japonci na těch MM ty cívky.Domnívám se,že pokud se vloží cívka do statoru mezi nejužžší část a mezi nejširší a v přesně danném okamžiko se rozpojí obvod cívky napájený stejnosměrným napětím,objeví se na krátkou dobu mag.pole kolem pólového nástavce.Působí přitažlivě na magnet rotoru,přitahuje jej k sobě a dostává jej z působení přibližujícího se statoru a poté zanikne.Magnet rotoru se nachází mimo působení nejbližšího místa statoru,ale již v působení nejširšího místa statoru.
Takto překonávají ony brzdící síly.