Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Karburátor

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: rival

Odpovědět
universal
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01 zář 2007 20:28

Karburátor

Příspěvek od universal »

Pracuje dakto na karburátore?
Inšpiroval ma pred nedávnom Ondrejov príspevok
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=420
a tak som si dačo pozrel a možno na tom dačo predsa bude.
Daku knihu som vam chcel dať ale tunak som to nevedel dať tak sa budete musieť popasovať s rapidsharom. Som to rozdelil na 3 časti.
Píšu tam volne píšem čo som si zapametal. Že americké auťáky idú na 20%učinnosť, dajme tomu 20mpg, čo je 11,4lit/100km. A vraj sa to dá na tých 100mpg, 2,4lit/100km. A možno tak kolujú chýri až 200mpg, čo je 1,2lit/100km. V princípe sa jedná o odparovanie benzínu, resp. vznik benzínových pár. Robia to buď teplom, prebublávaním vzduchu, rozprašovaním na platničky ventilátora, nasiaknutím špongie cez ktoru prudi vzduch a pod. Motor sa moc neprehrieva. Konštatujú že opäť je spotreba umelo držaná aby sa mínala ropa čo najviac. Podla mna ale ked tak rapidne zdražuje, tak by mohli zvýšiť účinnosť, ved im zisky rastú zdražovaním.

Mám otázky:
1. Je priama závislosť medzi spalnou energiou, resp. tepelnou a energiou ktorá sa získa výbuchom vo válcoch motora resp. pohybom piestami, či alternátora? Ide mi o to že je to opäť iný typ konverzie energií, tj. využíva sa efekt výbuchu kedy sa nárazom uvolní istá energia ktorá môže suma sumárum vyprodukovať viac práce ako by sme dané palivo iba zapálily pre výrobu tepla a to napr. pomocou stirlingového motora premenily na prácu či elektrinu. Rresp. mám málo energie vo výparoch ale ten náhly výbuch vo válci dokáže pohnúť silným odporom piesta.

2. Hovorí sa že pri jazde autom sa dá využiť prebytočná energia z akumulátorov na výrobu vodíka. Ale ved ked otáčaním alternátora míňam benzín tak v konečnom dôsledku tým nič nezískam. Vodík vyrobím za cenu benzínu čo by bolo neefektívne ak by sa jednalo o nejakú menej účinnú elektrolýzu. Alebo sa mýlim? Ak sa mýlim tak by ešete išlo zobrať časť prebytočného výkonu z auta a použiť na výrobu vodíka, čím by sa spotreba ešte zmenšila. Možno že aj keby sme získali ekvivalent benzínu množstvo vodíka, tak by sme dokázali vyrobyť viac energie, keďže vodík je viac výbušnejší ako benzín, resp. je ho možné viac riediť vzduchom než benzínové výpary a tým by sme s ním dlhšie išli. ?

http://rapidshare.com/files/87422699/Ta ... _part1.pdf

dalšie dva diely mi už nechce uložiť systém, snád to rozchodím, majú po 20mb. Najračej by som to dal sem ale to mi tiež nejde.
A potom mám jedno CD tiež o karburatoroch od http://www.himacresearch.com/
má to 300mb, sú tam dake vykresy v autocade, nečítal som to a keby mi to išlo tak to sem dám. Ak teda vobec má o to niekto záujem.


universal
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01 zář 2007 20:28

pdf

Příspěvek od universal »

tak som zmenšil dpi a už to tu ide
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Nebude to tak hrozný...

Příspěvek od JiMi »

Jak píšeš, nečítal si to. Takže se asi chceš zeptat lidí, kteří si tu práci dali a prečítali si to a navyše aj přemýšleli a ztráceli svůj drahocený čas, jedinou investici, která jim byla dána tak nějak zadarmo.

Nechci dělat mravokárce. Podělím se o zkušenosti, co jsem čítal zase já.
Z obyčejné fyziky se dá dovodit, že na udržení tunového auta v rovnoměrném přímočarém pohybu rychlostí 50 km/h je zapotřebí výkonu něco kolem 2 kW. To by odpovídalo spotřebě cca 0,3 l / 100 km. Samozřejmě na obsluhu zrychlení, zpomalení, vyšších rychlostí, rádia, vyhřívání sedačky pod zadkem, klimu, je potřeba další energie, ale já to chápu jako limitu, dál už to nejspíš nepůjde.
No a protože motor je normální tepelný stroj, ty výbuchy, jak píšeš, je normální hoření, má zase tento stroj nějakou limitu účinnosti přeměny energie spalného tepla na mechanickou. A z toho co se přemění na mechanickou, se musí saturovat ego jedinců s malými péry, kteří potřebují z nuly na sto zrychlit za 5s, aby mohli na nejbližším přechodu srazit děcka před školou.
To jsem odbočil. Takže proto je v autě motor o výkonu 50 kW a vyšším a proto má každá úprava, kdy se nechá fungovat příroda tak nějak sama a zadarmo, smysl. S tím karburátorem, si prečítaj, jaký obštrukce se musí páchat, aby se namíchala směs. Takže je logické, když to příroda dokáže na menším prostoru a líp, že je to LEPŠÍ.
Takže ano, smysl mi to bude dávat, až si to prečítaš, pošpekuluješ, polaboruješ, a napíšeš nám tu.
Borci, udělal jsem takovej bazmek, mám zavřeno plechovku, v ní drátěnku, stříkám do toho benzín (jak), a do sání před karbec to tahám trubičkou o průměru 15. Spotřeba se mi touto jednoduchou úpravou snížila z 8-mi litrů na 5,5 litrů.
Pokud se jen zeptáš, jestli na tom někdo dělá, dočkáš se podobně plitkých odpovědí a zařadíš se po bok těch mnoha, co tu krásně píšou a skutek nic.
Jak by to bylo krásné, kdybychom si sem mohli chodit pro návody, které už někdo prostřelil a ověřil, případně i realizoval, a neříkám že musí jít rovnou o ten vodík. Ještě upozornění, abych nebyl špatně pochopen. Za práci nepovažuji hromadění odkazů na WEB, tunu videí a citace patentů.
To je taková jalová práce, tedy práce na h...o. Makáš jako vůl a výsledek ? Se otoč a uvidíš...NIC.

A prosím, neber to zle, já jsem si holt vzal do hlavy, že se budu snažit tento způsob práce tady prosazovat. Někteří mě za to taky odsuzují, ale možná to někoho taky začne bavit. Naději mám malou, ale mám.
Tak vydrž a čítaj. Ono je to na tomto světě tak, že jinak ty vědomosti do hlavy nedostaneš.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
universal
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01 zář 2007 20:28

nakoniec zostaneme pri benzíne?

Příspěvek od universal »

OK, všetci sa učíme, aj aj, aj ty. Mne išlo ale o to že ked som za to už vyhodil tie prachy za tie informácie tak nech to pomôže aj ostatným. A nevidím zbytočné písať sem iba jalové odkazy a pripínať informácie. V tom je velká podstatná časť účelu týchto fór. No ako sa prosím ťa chceš dozvedieť ako to máš spraviť. Na začiatku iba čítaním. Ledaže by sme mali vizionarske sny. Ale zabudnime na to, sú to iba babské reči a vlastne som tie výčitky ani nepochopil. Ja som to totiž čítal ale zbežne bez slovníka. Takže som nepremýšlal do hĺbky, zatial som iba chcel nasať podstatné veci, v čom je pes zakopaný a či do toho ísť. Zatial nemám možnosti aby som sa ráno zobudil a povedal tak teraz skonštruujem vyparovač. A račej 2x meraj a raz strihaj. Ale aj to tvoje povzbudzovanie ludí do činnosti realnych pokusov je velmi prospešná činnosť a sme ti určite všetci za to vďačný. Je normalne že sa to ludom nepáči ked im hovoríš čo by mali robiť, každá krytika sa ludom nepáči, proste ego to vníma ako útok.

Ja by som to ale najskôr skúšal asi na nejakom motorgenerátore, tam je vyrovnaný chod, jednoduchšia konštrukcia. No to si ma ale strašne potešil o tom 0,3l/100km pre 1ton auto. To by ma zaujímalo aká min. teoretická spotreba by bola podla tej fyziky na 1-5kW motorgenerátor.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: nakoniec zostaneme pri benzíne?

Příspěvek od JiMi »

universal píše:OK, všetci sa učíme, aj aj, aj ty.
Dík, že jsi to nevzal jako útok. Rozhodně ne.
S tím motorgenerátorem je to velmi jednoduché. Pokud počítáš limitně všechny transformace energií jako 100%-ní, pak platí jednoduché, co spotřebuji na výstupu, musím minimálně dodat na vstup.

Chci-li z generátoru odebírat 5kW, výhřevnost benzínu je 43,59 MJkg-1 což je zhruba 12 kWh, když si to zjednodušíš 1kg=1litr, tak co se týká energií, potřebuješ pro těch 5 kWh do motoru nalít 5/12 = 0,42 litru na hodinu provozu.

To co do motoru naliješ navíc slouží k ohřevu širokého okolí, k uvedení do pohybu, ale to až po započítání účinnosti přeměny, která je u spalovacích motorů někde kolem 30%. A jseš doma.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
petr111

Re: Nebude to tak hrozný...

Příspěvek od petr111 »

JiMi píše:Jak píšeš, nečítal si to. Takže se asi chceš zeptat lidí, kteří si tu práci dali a prečítali si to a navyše aj přemýšleli a ztráceli svůj drahocený čas, jedinou investici, která jim byla dána tak nějak zadarmo. ... Tak vydrž a čítaj. Ono je to na tomto světě tak, že jinak ty vědomosti do hlavy nedostaneš. JiMi
Slovy Akorda :chlape, jdi dál......
Jednoduchí vysvětlení, tato civilizace je založena na spotřebě, spotřeba je hnací motor lidstva.
Jenže ta přemíra spotřeby nás zároveň žene do záhuby.
Takže se chováme jako kvasinky, které tak dlouho vyrábí z cukru alkohol, až se jím otráví.
Když už tam máš tu trubku s drátěnkou, můžeš klidně vyhodit celý karburátor......bude to fungovat stejně, stačí tam dát venturku z instalatérského téčka......jo a pak ještě i palivové čerpadlo, ona ta venturka cucá dobře sama o sobě.....a tak můžeš pokračovat.
Ta hejblátka navíc jsou tam, jen aby bylo co opravovat, když se to porouchá..........na venturce se nemá co rozbít, na přímém vstřiku....ó jé !!!!


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: Nebude to tak hrozný...

Příspěvek od JiMi »

petr111 píše:
JiMi píše:Jak píšeš, nečítal si to.....JiMi
Slovy Akorda :chlape, jdi dál......
Jednoduchí vysvětlení, tato civilizace je založena na spotřebě, spotřeba je hnací motor lidstva.
Jenže ta přemíra spotřeby nás zároveň žene do záhuby.
Takže se chováme jako kvasinky, které tak dlouho vyrábí z cukru alkohol, až se jím otráví.
Když už tam máš tu trubku s drátěnkou, můžeš klidně vyhodit celý karburátor......bude to fungovat stejně, stačí tam dát venturku z instalatérského téčka......jo a pak ještě i palivové čerpadlo, ona ta venturka cucá dobře sama o sobě.....a tak můžeš pokračovat.
Ta hejblátka navíc jsou tam, jen aby bylo co opravovat, když se to porouchá..........na venturce se nemá co rozbít, na přímém vstřiku....ó jé !!!!
Na koho to bylo ? To jdi dál....
Já jsem se do tohoto vlastně vůbec nechtěl míchat. Motorům jako takovým jsem se až do svého stirling poblouznění snažil vyhýbat, vlastně jsem mu chtěl jen nějak odpovědět, když už si dal tu práci a ve dvě ráno založil další vlákno. No a odpověděl jsem mu po svém. Rozhodně jsem tím nesledoval žádný vyšší smysl. Na vedení tímto směrem jsou tu jiní borci. Jenom jsem si chtěl přihřát polívčičku, kdyby náhodou chtěl učit se i ostatní podobnou formou, že by prostě realizoval nějakou konstrukci, trošku ji dokumentoval a kolem toho by se mohla krásně rozvinout debata na zajímavé téma.
Takže já už jsem došel. Zbytek je na něm.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“