Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Magnetické Motory

Magnetické motory, apod.
Odpovědět
Vroubek

Zkuste to bez clony

Příspěvek od Vroubek »

Abych parafrázoval Járu Cimrmana a navrhuji tuto variantu řešení ruského motoru. Magnet, který není na pístu, bude rotovat na kotoučku synchronizovaně s pístem (přes nějaký převod). Můžou tam být dva jeden pro přitahování, druhý pro odpuzování. Jak zde již bylo již zmíněno, síly potřebné pro odstranění magnetu kolmo na siločáry jsou cca 30% než ve směru siločar. Takže by měla nějaká enegie zbýt, pokud ovšem vše nesežere mechanismus kliky + pohon kotoučku s magnety. Ty by mohly být ve tvaru půlměsíce. Magnet, který odpuzuje by byl v plné poloze, když je klika na 3 .hodině a ten přitahující by byl v plné poloze na 9. hodině. Ideální by bylo řešení se věma protiběžnými písty tzv. boxer uspořádání.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

ruskej píst

Příspěvek od martin11 »

...prosím alespoň od ruky namalovat...nějak jsem to nepochopil...tedy ten motor...cimrmanuv portret se nedochoval...ps...jinak jsme tady všichni tak trochi cimrmani...ja určitě...zdraví Martin11 :oops:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
DrJarda
Stálý člen
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22 srp 2007 19:13
Bydliště: blízko Rakovníka

Re: ruskej píst

Příspěvek od DrJarda »

martin11 píše:cena 1 ks cca 2 -3 000.-...no ale nedejte to když se to bude točit samo...
Postav to v menším, ať to nemáš tak drahé :lol:
Ten ruský motor dle mého i videí, které jsem viděl na YouTube není funkční. Jeho problém vidím v té cloně mezi magnety. Takový ideální materiál za současného stavu poznání není objeven. Až objeven bude - motor je již patentovaný. A proč to nepatentovat i když to teď neběží? Hlavně že je zaplacena patentová ochrana.

Chce to nějakou jinou konstrukci.


LUBOUŠ

Re: ruskej píst

Příspěvek od LUBOUŠ »

Chce to nějakou jinou konstrukci.[/quote]


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

dik za radu

Příspěvek od martin11 »

...fak jooooooooooooo...zkus mi poradit cokoli, ja to zkusim...abych tě uvedl do problemu....clonka u ruského mag. pistoveho motoru...tam mame problem...hledáme cimrmana..." to musíte takhle pane eifel...zkuste to bez drátů pane markoni..." tak něco poraď...že musíme jinak vim také...nezapleveluj forum takovejma radama...to není brainstorming..ta tvoje rada...všichni co si s nïmi píšu to ví...ahoj ...jsem MARTIN PITHART...vážený NIKDO :cry:


... věřím, že se " TO " povede ......
LUBOUŠ

ČESKEJ 5TI PÍST

Příspěvek od LUBOUŠ »

Mám rozdelaný 5ti pístový motor na každém pístu je magnet kolem válcú obíhá kotouč na kterem jsou na pulce magnety které tahnou a na druhe pulce odpuzují.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

rus pist

Příspěvek od martin11 »

...aha tak promiň...myslel jsem že jen tak rejpeš....to je zajímavé a asi děláme totéž ja mam také na mysli rotující clonku a na jedné ose 3 písty..5 je samozřejmě lepší...tak přeju uspěch...dotáhni to do konce...až to spustíš tak to nafilmuj a ukaž co to dělá...napiš soukromě jaký má magnet zdvih pístu a sílu clonky...u magnetu pruměr sílu a material ?? neodym??/...tak se ještě jednou omlouvám za ten ton, ale štvou mě rejpalové, což nejsi...tak dobrý jo...ahoj Martin Pithart :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Vroubek
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: úte 29 led 2008 20:15

Náhrada clony u ruského motoru

Příspěvek od Vroubek »

Tak jsem to zjednodušeně nakreslil. Ještě jsem to vylepšil osovým posunem magnetů na kotouči podle kosinusovky pro udržení co nejtěsnějšího kontaktu magnetů - pak působí největší síla jak přitažlivá, tak odpudivá. Maximální výška kosinusovky odpovídá výšce zdvihu pístu (a tedy i pohyblivého magnetu). Zdvih by měl odpovídat maximálnímu dosahu magnetu při odpuzování (zjistí se vložením 2 magnetů do trubice stejným polem k sobě a změřením vzdálenosti magnetů) + možná ještě něco málo mm navíc, kdy už je sice interakce magnetů velmi slabá, ale přece jen nějaká je. Ty magnety na kotouči by samozřejmě nebyly uloženy takhle schodovitě, nýbrž spojitě na kosinusovce a zároveň diagonálně (např. magnety 10x5x2mm). Nakreslil jsme to jen takhle jednoduše v Paintbrushi. Průměr kotouče s magnety by měl být co nejmenší, protože síla, která bude překonávana při otáčení kotouče je tečná, tak aby výsledný moment byl co nejmenší. Ideálně by průměr kružnice procházející osou pístu měl být menší než celková velikost zdvihu. Na druhé straně kotouče by mohl být druhý píst s opačně polarizovaným magnetem a s cyklem posunutým o 180 stupňů. A pro velmi hladký běh ještě dva protiběžné písty s cykly posunutými o 90 a 270 stupňů a s druhým kotoučem s magnety. Kotouč se musí otáčet synchronně o 1 otáčku na 1 cyklus kliky. Pro náhon kotouče bude asi třeba kuželový převod + řemenový náhon nebo něco podobného.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Vroubek dne stř 30 led 2008 1:43, celkem upraveno 2 x.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

no to je hezký

Příspěvek od martin11 »

:o ....vubec jsem to nepochopil...ale to je tím že jsem fotograf...ne strojař....chytří na foru řekněte k tomu něco...vypadá to na první pohled hezky...co zakladatel tohoto vlákna adam...halooo...adame řekni něco...nebo někdo...mě se to líbí jako obrázek..lituju ale nehodnotím...magnety se samy neodtáhou ani nepřitáhnou...a když jo, tak jen jednou....jediná rada je ...zkus to zbastlit...jako my všichni a všecho tady...tak a dneska se nevyspim protože se to budu snažit pochopit....a toto je názorná ukázka brainstormingu....ahoj zítra martn11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Vroubek
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: úte 29 led 2008 20:15

Takže podrobnější popis činnosti

Příspěvek od Vroubek »

Obrázek je nakreslen v poloze, kdy píst klesá dolů a ojnice na klikovém hřídeli má maximální rameno. Píst jde dolů, protože na magnet na pístu působí magnet na kotouči, který je momentálně proti němu a má stejnou polaritu - tudíž se odpuzují a to téměř maximální silou, neboť se skoro dotýkají. Pokles pístu způsobí pootočení klikového hřídele a ten přes převod pootočí kotoučem, takže proti pístu se dostane další magnet, který je na kotouči umístěn o něco níže než předchozí. To zajistí, že se tento magnet opět maximálně přiblíží magnetu na pístu. Dále se vše opakuje až do dolní úvrati. Zde nejsou na kotouči magnety jednak z důvodu zamezení vzájemného vlivňování opačně orientovaných magnetů na další polovině kotouče, a jednak je zbytečné v úvrati působit nějakou silou, protože rameno kliky je v tom okamžiku nulové a na klikový hřídel i při sebevětší síle nepůsobí žádný moment, který by ho roztáčel. Překonání mrtvé polohy v úvratích musí zajistit setrvačník nebo jiný píst s vhodně posunutým cyklem. Za dolní úvratí nastupují opačně polarizované magnety, které se s magnetem na pístu navzájem přitahují. Při pohybu pístu nahoru s otáčením kotouče zároveň magnety na kotouči ustupují nahoru synchronně s pístem. Za horní úvratí pak cyklus pokračuje opět odpuzováním magnetů. Údržení minimální vzdálenosti mezi magnety po celou dobu cyklu zajistí, že práce je po celou délku zdvihu pístu vykonávána téměř maximální silou magnetu. Takže energie přenesená do klikového hřídele je tím maximalizována.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

mag motor

Příspěvek od martin11 »

tímto veřejně děkuju ADAMOVI Bendovi dávám mu bodík, za vyčerpávající odpověďi....pak pro VROUBKA...ten napad zní logicky ale zkus si u stolu hrát se 2ma magnety...aby se odpuzovali tak se k sobě musí přiblížit...proto ta problematická clonka...mam jen pocit že ta kola z magnetů se ani nepohnou...nebo ano než spotřebují energii potřebnou k roztočení...má někdo jiný názor???...zdravim Martin 11


... věřím, že se " TO " povede ......
Vroubek
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: úte 29 led 2008 20:15

Start motoru s kotoučem

Příspěvek od Vroubek »

Start motoru s kotoučem by samozřejmě probíhal stlačením kotouče dolů do pracovní polohy, ve které by se potom zafixoval. Tím by došlo k požadovanému přiblížení magnetů a dodání prvotního impulsu k roztočení motoru.

Systém s kmitající clonou je zoufale mechanicky neefektivní. Já jsem došel ke svému řešení nejprve přes rotující clonu. Clony pracují tak, že jsou z dobře magneticky vodivého a magneticky měkkého materiálu. No a magnetické siločáry si hledají cestu nejmenšího odporu. Takže clona buď siločáry jen odvede jinam a tam se magnetický okruh uzavře přes jiný materiál (např. vzduch) nebo magnetický okruh sama uzavře (zkratuje) ve svém materiálu. To je i princip Faradayovy klece.

Jiná věc je, jestli takové zařízení, ať už s kotoučem nebo se clonou, bude fungovat. Já si myslím, že ne. Že práce vykonaná magnetem bude stejná jako ta spotřebovaná pro pohon clony nebo kotouče. Chybí tam ten kousek volné energie, který by pokryl mechanické ztráty a ještě přidal něco navíc. Teoreticky je z čeho brát. Např. magnetické pole Země obsahuje obrovské množství energie. Ale jak ji získat? U zde prezentovaných typů magnetických motorů nic takového nevidím. Musí to být něco na způsob MEGu.


Uživatelský avatar
nanopile
Stálý člen
Příspěvky: 95
Registrován: pon 05 úno 2007 23:03
Bydliště: Martin

Re: Start motoru s kotoučem

Příspěvek od nanopile »

Vroubek píše:S Musí to být něco na způsob MEGu.
Bohužiaľ som doterajšími pokusmi prišiel k rovnakému záveru. Asi máš pravdu, ale aj tak budem skúšať. Nádej zomiera posledná. Čo sa týka MEGu, Keby naozaj fungoval, už by sa predával. Neverím, že by to nik nedokázal distribuovať, aj keď z rizikom. Prachy sú prachy.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Vroubek píše:Tak jsem to zjednodušeně nakreslil....
Zmínený motor se podle tvého popisu zastaví na konci otáčky. Prijdeš na to rychle, pokud si 2 otáčky toho motoru rozvineš do roviny a budeš treba uvažovat jenom velikost a smer síly.
To, co získáš postupným odpuzováním a pritahováním budeš muset NAJEDNOU totéž prekonat, ve skoku mezi prvou a druhou otáčkou. Na téhle kratičé dráze bude pusobit mocná, nejvetší síla, která je stejná, jako všechny ty dosavadní postupné v součtu, počas jedné otáčky.
Já když jsem se zapojil do fóra, tak jsem si dal námahu a prečetl nejdrív celé vlákno. Určite se ti to vyplatí, když si prečteš historii, je tady dost lidí, kterí podobné problémy usilovne rozebírali.


vais
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: stř 30 led 2008 17:40
Bydliště: Praha

help

Příspěvek od vais »

! RÁD BYCH VÁM V REALIZACI S MAG. MOTOREM POMOHL! JAK NEJLÉPE?
Myslím si, že kdybyste se spojili, a to včetně nákladů, př.: pořízení soustruhu a jiné techniky vyšlo by vše levněji a testování by mohlo být intenzivnější. Jak zde čtu, jste za to, když spolupracujete a vzájemně se podporujete jak v myšlenkách tak radách.
Souhlasili byste pro svolání společného sezení, kde bychom dali na stůl nápady, potřeby, žádosti, a vizi budoucího vývoje vašich, našich cílů?
Rád bych pořídil nemovitost pro tato setkání a bádání. Co by dílnu pro kohokoliv kdo má podobné cíle. Dám na to stavebko :)


Odpovědět

Zpět na „Magnetismus“