Tak jsem si rikal ze oprasim D18 kdyz uz to mam dvakrat (PS: po roce kdy mi nerez trubka vnejsi- +sova elektroda lezela je TOTALNE prozrana)..
Kdyz setric,tak setric.. A kazdy na to jde s plosnyma elektrodama,tak ja zkusim trubky.. Tak pratele,jak by rekl Jara Cimrman, tudy cesta nevede.Dalsi slepa ulicka..
Drivejsi projekt D18 jsem zahodil a popsal jsem podrobne proc.. No ALE po vzoru predlohy se "radoby BP" mel prisavat NAD karburatorem,cili bez valneho podtlaku. A jak mnozi na foru zjistili, podtlak dela divy..
Tak jsem si rekl,treba je to prave tim.. Vzal jsem D18,zkusil opet omotat civkou (kdyz to tam maji,tak to udelam taky), nahodil do auta a vtom me muza prozretelnosti polibila.. Pry ma chodit hladina..Ahaaa
Tak jsem NAD vyvijec do spojky na podtlak od brzd (ten hlavni) posadil kraaasnou krychli madeindoma z plexiskla se vstupem spodem,vystupem vrchem..Pro jistotu..
No projekt D18 je ve vodorovne poloze, hladina skoro zaplnuje valce,kolem je civka.. Vse jsem udelal jak jsem mel,nastartovat a behem par sekund jsem mel plexi krychli plnou vody.Nastesti ji to nenasalo.. Problem byl vtom,ze silikon na prozranych mistech nevydrzel podtlak
Takze pokus c.2: koupil jsem nemagnet trubku o 25cm delsi nez je vnitrni.
Trubky jsou nyni ve svisle poloze, zespodu je vyvedeno probublavani s ventilem (spojene nadoby-stejne hladiny,cili bonus je to ze vidim kolik je ve vyvjieci vody, sani je vyvedeno (do probublavani) nad hladinu vedle vyvijece spolecne s ventilem-skrticim.
Podotlak naveden do hlavniho brzdoveho podtlaku.
V aute mam jiz nainstalovano z predchoziho pokusu rele, ampermetr, vypinac,kontrolku..
Zapojim a ono to "neco dela"
1. I=cca 3A stabilne
2. podtlak 0.8 cca
3. objem cca 2.5l H2O
4. objem vzduchu nad hladinou cca 2l + 1l v expanzce (nechal jsem ji pro jistotu)
5. Civka kolem vnejsi trubky po cele pulmetrove delce
poznatky:
-po pridani plynu se proud nezveda
-po pridani plynu je viditelne v plexi krychli-expanzce neco jako vodni mlha-ihned zmizi po ubrani plynu
-prumerna spotreba pred experintem: 9.3l
-prumerna spotreba po experimentu: 9.35l
vysledek: NE,panove,tudy ne
pokus cislo 2:
-na namet od cloveka z fora jsem dnes sundal civku a nechal hole trubky(zadna magneticak sila kolem vyvijece)
nicmene zadne pozorovatelne zmeny se nedeji (v chovani auta)..
Ted merim pokus cislo 2 bez civky..
Ale predbezny zaver:
trubkama nejdete pro booster-nelze nastavit vzdalenost elektrod, neni nulova elektroda (ano, byla by v systemu JC),proste ne.A to je si myslim hlavni duvod proc je toto zatim neefektivni zarizeni-vzdalenost elektrod je prilis velka (cca 8-10mm), napetovy potencial je delta 12V,co vam to da,cili asi to bude i topit a vytvaret humus..
A ani Kanarev se k tomuto nastaveni nepriklani.
Dam vedet jak jsem dopadl s nastavenim bez civky. Proud se mi zvednul o desetinu bez civky,jinak je stale konstantni..