Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
Na soustruhu to de smotnout parádně motal sem to s nastavením "jako když se řeže závit" místo nože sem použil kus uhelníku s 2mm dírkou jako vodítko chce to vychytat co nejpřesněji ty nejmenší šroubovice jinak moc pnou a de to pak blbě šroubovat, motal sem do cuprexitu 1.6 mm každé větší pnutí hrozilo prasknutím, do plexi ti to možná pude líp. Zkusím přiložit foto z mobilu.
Je to perfektní Ludvas a klobouk před Tebou smekám a poklona má až k zemi , patří jenom Tobě .
Konečně někdo , kdo to udělal podle sebe tak , jak to cítil. Vskutku precizní provedení .
Pro všechny ostatní , kdož to chtějí dělat , aby i jejich kára měla větší výkon a dokonaleji využila benzínu či nafty bych jenom řek , že můj první kousek jsem dělal celej ručně , včetně vrtání děr a předvinovaní .
Na jedné sekci je , podle toho , 2-5 m drátu a v pohodě se to dá navinout ručně . Jedna sekce předvinutí trvá asi 2min – takže se toho nebojte , aspoň si toho budete víc vážit a bude Vám k užitku i zkušenost .
Znovu připomínám , protože opakování je matka moudrosti , vezměte si Fe drát z CO-čka a zkoušejte a zkoušejte , aby jste to dostali do ruky .
Ze všeho nejdůležitější je u tohoto zařízení přesnost , tzn . odstup jednotlivých drátků . Čím přesněji to uděláte , tím bude i výsledek přijatelnější . Zkrátka a dobře to dělejte tak , aby to byl šperk hodný vystavení a výsledek potom bude splňovat vaše sny .
Odfušujete-li to pak -- budete mít výsledek adekvátní Vašemu snažení se .
Je to perfektní Ludvas a klobouk před Tebou smekám a poklona má až k zemi , patří jenom Tobě .
Konečně někdo , kdo to udělal podle sebe tak , jak to cítil. Vskutku precizní provedení .
Pro všechny ostatní , kdož to chtějí dělat , aby i jejich kára měla větší výkon a dokonaleji využila benzínu či nafty bych jenom řek , že můj první kousek jsem dělal celej ručně , včetně vrtání děr a předvinovaní .
Na jedné sekci je , podle toho , 2-5 m drátu a v pohodě se to dá navinout ručně . Jedna sekce předvinutí trvá asi 2min – takže se toho nebojte , aspoň si toho budete víc vážit a bude Vám k užitku i zkušenost .
Znovu připomínám , protože opakování je matka moudrosti , vezměte si Fe drát z CO-čka a zkoušejte a zkoušejte , aby jste to dostali do ruky .
Ze všeho nejdůležitější je u tohoto zařízení přesnost , tzn . odstup jednotlivých drátků . Čím přesněji to uděláte , tím bude i výsledek přijatelnější . Zkrátka a dobře to dělejte tak , aby to byl šperk hodný vystavení a výsledek potom bude splňovat vaše sny .
Odfušujete-li to pak -- budete mít výsledek adekvátní Vašemu snažení se .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
drátování
na drát mi přišlo celkem 5 poptávek, které jsem začal dnes odbavovat (zájemci obdrželi SZ)
svoje klubíčko drátu jsem už zpracoval - viz příloha
Broučínku je to paráda a chválím -- ještě se snaž udělat to precizněji a bude to téměř dokonalé – trochu Ti to sice skáče , ale jinak super .
A co se týče toho předmotání , tak jsem psal , že je to potřeba dělat menší , aby se Vám to tlačilo na spodní část dírky .
Takže provedení vychází asi tak , že první patro namotáte skoro stejným průměrem - druhé a třetí patro o 5mm menším a ostatní motáte všechny stejným průměrem . Drát se roztáhne až na 80mm bez toho , než by se deformoval .
Já ho zkoušel na novém modelu až na 120mm a furt je to dobré .
Nejblběji se motá první sekce . U ostatních sekcí to už jenom frčí .
Ale taky je to za bodík
díky za hodnocení i názor.
moje zkušenost je taková, že když v kostře potřebuji průměr 25mm, tak navíjím na injekční stříkačku 19mm 70 závitů (potřebuji jich 46) a jakmile navíjení dokončím a drát uvolním ze sevření rukou, tak se drát "rozmotá" na průměr 30mm (. když jsem natočil drát do kostry, tak jsem byl rád, že jsem si předvinul velkou rezervu, vyšlo to tip-ťop. jakmile jsem drát dané elektrody navinul do kostry, jeden konec jsem zahnul a celý závit "utáhnul" na vnitřní stranu otvorů. drát vnější elektrody jsem natočil s největšími obtížemi a vznikali mi pod rukama deformace, proto to trochu lítá [
vnitřní závity šli líp, než vnější. přikládám to na vrub tření drátu v otvorech (
svoje klubíčko drátu jsem už zpracoval - viz příloha
Broučínku je to paráda a chválím -- ještě se snaž udělat to precizněji a bude to téměř dokonalé – trochu Ti to sice skáče , ale jinak super .
A co se týče toho předmotání , tak jsem psal , že je to potřeba dělat menší , aby se Vám to tlačilo na spodní část dírky .
Takže provedení vychází asi tak , že první patro namotáte skoro stejným průměrem - druhé a třetí patro o 5mm menším a ostatní motáte všechny stejným průměrem . Drát se roztáhne až na 80mm bez toho , než by se deformoval .
Já ho zkoušel na novém modelu až na 120mm a furt je to dobré .
Nejblběji se motá první sekce . U ostatních sekcí to už jenom frčí .
Ale taky je to za bodík
díky za hodnocení i názor.
moje zkušenost je taková, že když v kostře potřebuji průměr 25mm, tak navíjím na injekční stříkačku 19mm 70 závitů (potřebuji jich 46) a jakmile navíjení dokončím a drát uvolním ze sevření rukou, tak se drát "rozmotá" na průměr 30mm (. když jsem natočil drát do kostry, tak jsem byl rád, že jsem si předvinul velkou rezervu, vyšlo to tip-ťop. jakmile jsem drát dané elektrody navinul do kostry, jeden konec jsem zahnul a celý závit "utáhnul" na vnitřní stranu otvorů. drát vnější elektrody jsem natočil s největšími obtížemi a vznikali mi pod rukama deformace, proto to trochu lítá [
vnitřní závity šli líp, než vnější. přikládám to na vrub tření drátu v otvorech (
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) brouk dne stř 11 čer 2008 10:45, celkem upraveno 1 x.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Už mám taky dráťák
Bohužel bez fotek, protože manželka v záchvatu uklízení někam uklidila foťák a už týden ho nemůžeme najít. Proto ale nepíšu. Zjistil jsem zajímavou věc.
Už s mým plecháčem bylo cosi podivného. Zatímco bez něj jsem já měl spotřebu 9l a manželka 10 l po namontování jsem já měl spotřebu 7,5l a manželka 12l. Naštěstí najezdím víc kilometrů já. Teď po výměně za dráťák se poměr ještě zhoršil. Já odhaduju svoji spotřebu tak na 5 - 6 l ale manželka jede tak za 13-14 l (ještě jsme nenajezdili tolik, abych to mohl přesně vyhodnotit - jen podle ručičky palivoměru)
Ale už jsem na to přišel. Nesmí být těžká noha. Když se to jen tak lechtá, auto jde krásně za plynem. Ale jak se přišlápne víc, je citelný pokles výkonu motoru (bez namontovaného spořiče to nedělá). Jako kdyby si to, co leze z vyvíječe nerozumělo s benzínem.
Pro úplnost dodávám - Nissan - 4bodová stříkačka.
Už s mým plecháčem bylo cosi podivného. Zatímco bez něj jsem já měl spotřebu 9l a manželka 10 l po namontování jsem já měl spotřebu 7,5l a manželka 12l. Naštěstí najezdím víc kilometrů já. Teď po výměně za dráťák se poměr ještě zhoršil. Já odhaduju svoji spotřebu tak na 5 - 6 l ale manželka jede tak za 13-14 l (ještě jsme nenajezdili tolik, abych to mohl přesně vyhodnotit - jen podle ručičky palivoměru)
Ale už jsem na to přišel. Nesmí být těžká noha. Když se to jen tak lechtá, auto jde krásně za plynem. Ale jak se přišlápne víc, je citelný pokles výkonu motoru (bez namontovaného spořiče to nedělá). Jako kdyby si to, co leze z vyvíječe nerozumělo s benzínem.
Pro úplnost dodávám - Nissan - 4bodová stříkačka.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: Už mám taky dráťák
Ahoj Ileme, moc zajimavy postreh - mel bych taky skusit manzelkinu spotrebuIlem píše:...
Ale už jsem na to přišel. Nesmí být těžká noha. Když se to jen tak lechtá, auto jde krásně za plynem. Ale jak se přišlápne víc, je citelný pokles výkonu motoru (bez namontovaného spořiče to nedělá). Jako kdyby si to, co leze z vyvíječe nerozumělo s benzínem.
Pro úplnost dodávám - Nissan - 4bodová stříkačka.
Tohle je presne to ---> ona ta elektronika prakticky neguje vsechny vylepseni/zdokonaleni spalovani a teda pro vetsi efekt bude treba ji "vobajdat" (napr. EFIE na lambdu, uprava signalu MAP/MAF atd...). Kdyz prisavas vzduch (nepsal jsi...), a to je jedno esli pres vyvijec, menis jak vstup, tak vystup a elektronika zareaguje (vetsinou zvysenim spotreby), aby dorovnala hodnoty na svych cidlach do "normalu".
Dratak sem zatim nedokoncil - este jezdim s mym SS-Al-SS, ale muzu rict, ze pokles vykonu se u mne neprojevil, spis naopak. A taky cim vic to zatezuju, tim vic setrim, jakoby to snizovalo rozdil mezi rovnomernou jizdou a zapchama/prudkou akceleraci a rychlou jizdou.
Dik moc za skusenosti, at se dari! Pego
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už mám taky dráťák
Takhle se mi to chová u Wartburka (karburátor). Čím rychlejc jedu, tím menší spotřeba. Teď jsem to namontoval ještě do Š120 (taky karburátor), tak uvidíme.Pego píše:A taky cim vic to zatezuju, tim vic setrim, jakoby to snizovalo rozdil mezi rovnomernou jizdou a zapchama/prudkou akceleraci a rychlou jizdou.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Radsi si to pekne nastuduj.... Pegochiq píše:Možno by pomohlo zmerať odpor Lambda sondy pri rôznych režimoch (nízka spotreba, vysoký výkon, akcelerácia...) a nahradiť ju pevným odporom rovnakej hodnoty, príp. batériou odporov s prepínačom na rôzne režimy jazdy. Proste ju obísť. Som naftár, tak len teoretizujem...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Veď hovorím, že som naftárPego píše:Radsi si to pekne nastuduj.... Pegochiq píše:Možno by pomohlo zmerať odpor Lambda sondy pri rôznych režimoch (nízka spotreba, vysoký výkon, akcelerácia...) a nahradiť ju pevným odporom rovnakej hodnoty, príp. batériou odporov s prepínačom na rôzne režimy jazdy. Proste ju obísť. Som naftár, tak len teoretizujem...
Mal som na mysli napr. toto:
(len už neviem, kde som to vyštrachal)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) chiq dne úte 10 čer 2008 13:23, celkem upraveno 2 x.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: Už mám taky dráťák
Ten wartburg je dvou nebo čtyř takt? u dvou taktu je to v pořádku pokud ho malinko vytočíš tak už stačí jen šolichat a spotřeba padá dolů,dvoutakt by se neměl nechat tzv:dotahovat jako třeba diesel pak chlastá jek urvanej tam jde o to že dvoutakt baští míň pokud je mírně přetočen a v čas se řadí.Ilem píše:Takhle se mi to chová u Wartburka (karburátor). Čím rychlejc jedu, tím menší spotřeba. Teď jsem to namontoval ještě do Š120 (taky karburátor), tak uvidíme.Pego píše:A taky cim vic to zatezuju, tim vic setrim, jakoby to snizovalo rozdil mezi rovnomernou jizdou a zapchama/prudkou akceleraci a rychlou jizdou.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Lambda sonda se nedá nahradit odporem. Sonda dodává napětí podle koncentrace kyslíku ve výfukových plynech, a to skokově 0, nebo 1V (u některých typů 0 nebo 5V).chiq píše:Možno by pomohlo zmerať odpor Lambda sondy pri rôznych režimoch (nízka spotreba, vysoký výkon, akcelerácia...) a nahradiť ju pevným odporom rovnakej hodnoty, príp. batériou odporov s prepínačom na rôzne režimy jazdy. Proste ju obísť. Som naftár, tak len teoretizujem...
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už mám taky dráťák
Ten wartburk je dvoutakt. Ten spořič z něj udělal raketu. Úplně si to užívám. Ve vesnici jedu schválně 50 a za mě se zavěsej ty silný auta, že jakmile bude cedule, že mě vemou. Jenže u cedule přidám a jen vidím ve zpětným zrcátku, jak vyjedou do levýho pruhu a pak se ode mě vzdalujou. Nejlíp to začíná táhnout na 110 km/h, víc než 150 jsem ale nejel, měl jsem strach, přece jen už je to veterán.Aquarius1 píše: Ten wartburg je dvou nebo čtyř takt? u dvou taktu je to v pořádku pokud ho malinko vytočíš tak už stačí jen šolichat a spotřeba padá dolů,dvoutakt by se neměl nechat tzv:dotahovat jako třeba diesel pak chlastá jek urvanej tam jde o to že dvoutakt baští míň pokud je mírně přetočen a v čas se řadí.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
chig
To schematko mam udělané a je v autě, jenže při přepnutí na oblbování počítače neni zjevná žádná reakce. Jestli něco nemám blbě? Anebo počítač má nějaké časové konstanty a není ochoten jen tak skočit podle našich skokových změn?
Jo a to časování s tím MPSA14 je velká sranda, ty hodnoty odporu a elytu (C3 a 3M9) vůbec nesedí na ty časy.
Celej krámek mám v podstatě na indikaci funkce lambdasondy.
Jo a to časování s tím MPSA14 je velká sranda, ty hodnoty odporu a elytu (C3 a 3M9) vůbec nesedí na ty časy.
Celej krámek mám v podstatě na indikaci funkce lambdasondy.