U novějších aut s OBD II je možno všechny údaje o motoru vyčíst z jednotky. Zadarmo stažený program + převodník ELM327 (asi 1500Kč) pro většinu evropských a japonských vozidel, nebo VAG + převodník (asi 800Kč) pro VW koncern. Hodnoty je možno nahrát a zobrazit i v grafu.Karel m píše:Vypadá, to tak, že by to chtělo teď jmenovat amatérské konstrukce, či levné poloprofi koupitelné měřáky následujících kategorií :
Teploměry, vlhkoměry, průtokoměry, snímače polohy , snímače el. veličin, zpracování el veličin. Možná opravdu pro každou kategorii vlastní vlákno. Po nějaké době by se to zamklo, a z toho by vzniknul doporučený
výběr, který by popř mohl třeba někdo zájemcům prodávat třeba jako stavebnici. Uvažuju dobře ? Nebo vystrojit velké a malé auto měřáky společnými silami provést testování vybraných druhů vehementů a konec ? Je tu docela málo lidí. Máte názory ?
K.
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
10 merakov na pristrojovke
Moderátor: rival
Re: Rozdělit či sloučit ?
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdělit či sloučit ?
Nic proti tomu,neumím to ale posoudit jak bude řídící jednotka reagovatAnonymous píše: U novějších aut s OBD II je možno všechny údaje o motoru vyčíst z jednotky. Zadarmo stažený program + převodník ELM327 (asi 1500Kč) pro většinu evropských a japonských vozidel, nebo VAG + převodník (asi 800Kč) pro VW koncern. Hodnoty je možno nahrát a zobrazit i v grafu.
na stavy přesahující rozsahy povolených hodnot na vstupech. Je třeba vědět, že pod váhou vzduchu, lépe řečeno mimo ni je vytvořený vzduchový tok, který si nasává plynné palivo ve správném poměru. Vstřiky mají vypnuté napětí takže okamžitá spotřeba ze vstřiků měřit půjde pouze při startu a při přechodu na jiné palivo. To je samozřejmě v současnosti vzdálený cíl. Naopak na mezistavy, kdy jsou oba systémy zapnuté to vypadá jako super. Mně osobně se to ale týkat nebude protože moje nejmladší auto dovršilo 16 rok života.
Byl by prosím nějaký odkaz ?
K.
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: nema problema?
Pokud chceš jen analogový průtokoměr / l/m, l/s a pod / tak použít převodník f/U a na výstup nějaký měřák. Použít se dá Integrovaný převodník Lm 2907-17. dole datasheet. Když by to měl být rozdílový, tj plnící-odpadová, to samé 2x akorát oba výstupy zavedeš do rozdílový zesilovač z nějakého operáku kde Au= přítok-odtok.Anonymous píše:výborne! tak sem s tým som strašná lemra, len občas niečo vyleptám a zletujem... bol by som rád za akúkolvek pomoc so schémou... samotný snímač asi tento: http://www.e-conrad.cz/prutokomer-fchmp ... +dp106686/ jeden na saní + druhý na prepade... u karbeca stačí jeden...
10000imp/l= >10l/h=>0.002l/s=>27,77Hz /10l/h a na to spočítáš R1 a C1.
podle odhadu náklady bez měřáku do stovky, podle toho za kolik seženeš švába, 35-120kč.
Pokud by jsi chtěl spotřeboměr, analog, tam by to bylo docela náročné, lepší je pak digitál, buď obič nulovaný čítač, nebo nějaký převodník z atmelu, nebo picky, ale těch počítám bude v AR a pod vcelku dost, stačí najít. myslím že nemá cenu něco nového vymýšlet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
Měření
Ahoj. V příloze jsem oskenoval Amaro 5/2005. Je v něm trocha nápadů jak měřit různé věci v autě. je tam i pár konstrukcí. Prohlédněte si to, možná se bude něco někomu hodit.
http://www.edisk.cz/stahni/38691/amaro.rar_20.2MB.html
http://www.edisk.cz/stahni/38691/amaro.rar_20.2MB.html
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: OBD II
z ČEHO? KDE TO LZE KOUPIT A ZA KOLIK?Anonymous píše:Co lze načíst.
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: Dve cesty. Jenom dvě Antone Pavloviči?
Anonymous napsal:
skúsme teda rozbehnúť dve cesty: atmel aj klasiku, aj tak sa zdá, že to tu trocha zaspáva..
No, koukám že po velkém počátečním bůmu s tím posledním konstatováním budeš mít nakonec pravdu. Že by iniciativa skončila? Přidá se někdo? Nebo se bude vespolek čekat až sem někdo něco mázne?
To tady mám strašit sám?
skúsme teda rozbehnúť dve cesty: atmel aj klasiku, aj tak sa zdá, že to tu trocha zaspáva..
No, koukám že po velkém počátečním bůmu s tím posledním konstatováním budeš mít nakonec pravdu. Že by iniciativa skončila? Přidá se někdo? Nebo se bude vespolek čekat až sem někdo něco mázne?
To tady mám strašit sám?
Naposledy upravil(a) Barbucha dne sob 27 zář 2008 4:19, celkem upraveno 2 x.
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
Re: OBD II
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... statni/008Barbucha píše:z ČEHO? KDE TO LZE KOUPIT A ZA KOLIK?Anonymous píše:Co lze načíst.
Na aukru za půlku a na E-bay ještě za půlku.
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: Dve cesty. Jenom dvě Antone Pavloviči? TAK TA PRVNÍ
Pánové přídá se někdo k projektu měření blbin v autě pomocí procesorové jednotky?
1/ Vstupy jak psal Karel.
2/ Indikace pomocí LCD displaye, Pravděpodobně 4x16/20 znaků.
zobrazení údajů programovatelné, podle potřeby měření.
3/ Záznam přes RS232, případně USB pravděpodobně na noťase.
4/ Vyhodnocování záznamů na PC.
Pokud bude zájem o spolupráci, byl by vítán softvérák PC -Delfina,VisualBasic, C,C++, se znalostí komunikace přes serio, nebo USB, knihovny pro VB a Delfinu mám i s dokumentací, pokud by bylo potřeba.
Softvér ATMEL AVR z mého pohledu buď přímo asembler / je to ale magorárna /, Bascom AVR, případně něco jiného, já dělám v Bascomu AVR.
Tak jak, zůstane akorát u keců a konstatování, že to dajako zaspáva?
1/ Vstupy jak psal Karel.
2/ Indikace pomocí LCD displaye, Pravděpodobně 4x16/20 znaků.
zobrazení údajů programovatelné, podle potřeby měření.
3/ Záznam přes RS232, případně USB pravděpodobně na noťase.
4/ Vyhodnocování záznamů na PC.
Pokud bude zájem o spolupráci, byl by vítán softvérák PC -Delfina,VisualBasic, C,C++, se znalostí komunikace přes serio, nebo USB, knihovny pro VB a Delfinu mám i s dokumentací, pokud by bylo potřeba.
Softvér ATMEL AVR z mého pohledu buď přímo asembler / je to ale magorárna /, Bascom AVR, případně něco jiného, já dělám v Bascomu AVR.
Tak jak, zůstane akorát u keců a konstatování, že to dajako zaspáva?
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
Měření
Už vás přešla chuť na měření? Nebo je to jenom proto, že tak jednoduchou metodou je možno dát odpověď na mnoho otázek a neumožňuje to sáhodlouhé nic neříkající okecávání?
Nebo je to špatné, protože jsem to sem dal já?
Zamyslete se nad tím, jestli ještě dokážete naslouchat, nebo už jenom poslouchat.
Nebo je to špatné, protože jsem to sem dal já?
Zamyslete se nad tím, jestli ještě dokážete naslouchat, nebo už jenom poslouchat.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření
Dostal jsem Peťo 3 DVD námětů a přístupů k měření, z toho se dá vybrat za dva dni něco jednoduchého ,a za další den to mít na stole co myslíš jde to tak rychle ? Za Tvoje příspěvky moc dík.Peter anonymní píše:Už vás přešla chuť na měření? Nebo je to jenom proto, že tak jednoduchou metodou je možno dát odpověď na mnoho otázek a neumožňuje to sáhodlouhé nic neříkající okecávání?
Nebo je to špatné, protože jsem to sem dal já?
Zamyslete se nad tím, jestli ještě dokážete naslouchat, nebo už jenom poslouchat.
K.
PS: co si neudělam stejně mít nebudu
Pro Karelm
Dokážeš během pár minut tohle?. Jenom s kazeťákem, nebo MP3kou? To jest zadarmo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Pro Petera
Na druhý čtení je to docela jedlý, sondu bych mohl zvládnout sám, už to mám v oblíbených.
Udělal to chytrý člověk.
díky Peťo víš na první čtení, jsem to ani nepochopil , počítá to z impulsu síly a hybnosti hmoty.Vtipně eliminuje chyby.
Budu o tom uvažovat.
Taky jsem už přišel na to, že forum vypadá obrovsky, ale chodí sem stejně jenom pár závisláků. Ať starých nebo nových, to je jedno.
No a z těch závisláků něco dělá asi max 10 procent. Tebe jsem si vždycky
vážil, žes byl nadprůměrný. Měj se.
K.
Udělal to chytrý člověk.
díky Peťo víš na první čtení, jsem to ani nepochopil , počítá to z impulsu síly a hybnosti hmoty.Vtipně eliminuje chyby.
Budu o tom uvažovat.
Taky jsem už přišel na to, že forum vypadá obrovsky, ale chodí sem stejně jenom pár závisláků. Ať starých nebo nových, to je jedno.
No a z těch závisláků něco dělá asi max 10 procent. Tebe jsem si vždycky
vážil, žes byl nadprůměrný. Měj se.
K.
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: Domácí měření výkonu a Mk motoru
Po té vaší kapku slovní přestřelce jsem si konečně pořádně přečetl, co má měření Mk dělat z originálu. Pro měření orientačních hodnot Mk a jeho relativních změn z je to bezesporu dobrá a vcelku jednoduchá věc. Podle mého názoru, tedy jen to co jsem četl, takže netuším jestli to někde není popsáno a v současné verzi s tím není počítáno, ale při měření skutečného Mk motoru je opomenuto několik vcelku nezanedbatelných ztrátových veličin, a to ztráty v převodech obecně a ztráty valivým odporem pneumatik. Toliko k principu měření a vyhodnocování. Problém jest další, že ač velmi vtipné řešení, klobouk dolů, neřeší požadavek ten co byl specifikovaný na začátku. Měří pouze jednu veličinu, která ani nebyla zpočátku specifikovaná, i když myslím, že by docela stálo za to, ji do specifikace zahrnout, protože jasně, i když orientačně je schopna vyčíslit, " jak to autíčko táhne jako bejk když se přidá VE". Pánové zajisté prominou kapku sarkazmu.
Takže je na snadě otázka, co s tím dál doktore?
Přiznám se a musím naprosto souhlasit s Karlem, že jsem očekával kapku iniciativnější přístup k řešení problému měření, zvláště, když téměř bez vyjímky všichni na tomto foru se shodneme na tom, že pracujeme s něčím o čem vlastně ani nevíme co to je. Je to akorát pouze pojmenováno. A měřením značného množství veličin z provozu by se možná dali vysledovat určité závislosti. Jako námět je to bezesporu dobré a jednoduché řešení, lež bez dalších časově synchronizovaných naměřených veličin je využitelnost otázkou.
Takže je na snadě otázka, co s tím dál doktore?
Přiznám se a musím naprosto souhlasit s Karlem, že jsem očekával kapku iniciativnější přístup k řešení problému měření, zvláště, když téměř bez vyjímky všichni na tomto foru se shodneme na tom, že pracujeme s něčím o čem vlastně ani nevíme co to je. Je to akorát pouze pojmenováno. A měřením značného množství veličin z provozu by se možná dali vysledovat určité závislosti. Jako námět je to bezesporu dobré a jednoduché řešení, lež bez dalších časově synchronizovaných naměřených veličin je využitelnost otázkou.
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.