Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Větrná elektrárna (levně)
Moderátor: rival
saip .ltd
já jsem si objednal z číny 2KW na 230v průměr rotoru 3,2 metrů
Dám si to za baráček, a nad nebudu dráždit sousedy....
Vyšla mně na nějakých 25 000kč.....
jetšě ji mám v krabici ale až bude plot tak ji sestrojím
Dám si to za baráček, a nad nebudu dráždit sousedy....
Vyšla mně na nějakých 25 000kč.....
jetšě ji mám v krabici ale až bude plot tak ji sestrojím
Brečím když tankuji drahý benzín
- Praktik
- Stálý člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv 05 črc 2007 23:58
- Bydliště: Slovensko
- Dostal: 1 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
pošli prospekt...
...zdravíme....a prosíme...pošli prospekt....vyfoť rozloženou v krabici...cokoli....hoříme nedočkavostí....dík za všechny m11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 243
- Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
- Dostal: 10 poděkování
mahatma píše:Domácí větrnou elektrárnu vyvinula skotská společnost Renewable Device. Vrtule o průměru asi dvou metrů vyprodukuje ročně asi 2.000 kWh elektřiny. Protože díky speciální konstrukci klesla jeho hlučnost na únosnou míru 35 dB, lze ji instalovat přímo na střechách anebo poblíž obytných domů.
Jen tak pro zajímavost (jestli jsem to spočítal dobře): Skoti předpokládaj, že jim bude foukat celoročně kolem 6m/s a ven poleze asi 230W. Účinnost jsem uvažoval cca 0,5, je to podle účinnosti při max výkonu podle jejich brožurky. Číňan je na tom díky větší vrtuli samozřejmě líp no a hlavně teda taky proto že nestojí 4500liber :-)Akord píše:Vrtuli nebo jakýkoli funkční objekt čelního prumeru nebo prumetu 2m dá zpravidla výkon asi 500W. Pri silném vetru občas 2x tolik. Vichrice se nevyužívají kvuli nebezpečí destrukce.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Ve stredu Evropy jako u nás fouká v bežne osídlených oblastech, když dobre, tak 3.5 m/s prumer. Místa kolem 4m/s jsou vzácne, a více jen vybrané místa. Celoroční prumer však není dost smerodatný, protože obsahuje nepoužitelné rychlosti.Tuco píše:Skoti předpokládaj, že jim bude foukat celoročně kolem 6m/s...
...Číňan je na tom díky větší vrtuli samozřejmě líp...
Videl jsem dobré a špatné vrtule z Číny. Špatná se obvykle pozná podle toho, že je na špičce príliš tenká a není zretelne videt úhel nábehu, prípadne tvar profilu. Co dobrá dá 100procent, špatná i pod 50.
Větrných map ČR se dá vygůglovat celkem dost, jedna za všechny:
http://www.ufa.cas.cz/html/dllouka/info/vav/vav.html
Mapa je celkem podrobná. Jeden model to vidí hůř, druej je optimističtější a pravda bude zase někde uprostřed...
http://www.ufa.cas.cz/html/dllouka/info/vav/vav.html
Mapa je celkem podrobná. Jeden model to vidí hůř, druej je optimističtější a pravda bude zase někde uprostřed...
Permanentni generator z autoalternatoru.
Mam v planu vzit plechy z priblizne 1.5 alternatoru (celkem tedy 40mm tloustky), 30 polovych nastavcu, vnitrni prumer 90+-5mm (zatim mereno pravitkem jeste s rotorem) a vlozit dovnitr 20-ti hranny hranol z mekke oceli s 20ti neodymovymi magnety 5x10x40mm, 1.3T po obvodu. Chtel bych vyuzit puvodni cela a loziska z alternatoru.
Z toho mi vychazi 3faz vinuti s 20ti poly.
Chtel bych z toho dostat co nejvetsi vykon (je to spis test na vetsi generator, i kdyz ho take prakticky vyuziji), ale zaroven slusnou ucinnost (ja vim, ze ztraty v zeleze budou pri tom poctu polu a tedy i kmitoctu velke).
Zatim mam v planu namotat to tak, ze v kazde drazce budou dve vinuti, krok vinuti (vzdalenost dratu tam a zpet) bude 1 drazka (tj. okolo jednoho pol nastavce). Vzduchova mezera bude co nejmensi, ale prumernou pod 1.5mm asi nedostanu. Zatim pocitam prumernou mezeru 2mm vcetne vseho, co tam musi byt. Otacky nejsou urceny ... budu na tom merit ucinnost. Minimalni vykon pro prakticke pouziti je nekde okolo 1kW.
Predpokladam, ze pokud mi nezalezi na napeti, tak je jedno kolik tam dam zavitu a jak tlustym dratem, kdyz naplnim drazky (je to experiment) a pocitam s tim, ze tam neco namotam do jedne drazku, roztocim to, zmerim merakem pri nejake (nevelke) zatezi a tim ziskam predstavu, kolik mam zavitu na volt pri danych otackach.
Proc to sem pisu? Pokud jste to uz nekdo zkousel a vite, ze to nebude chodit, tak me prosim nasmerujte k nejakemu lepsimu reseni. Pokud nekdo dokazete odhadnout predem ucinnost pri 100Hz, tak to pro me pak nebude takove zklamani ...
Z toho mi vychazi 3faz vinuti s 20ti poly.
Chtel bych z toho dostat co nejvetsi vykon (je to spis test na vetsi generator, i kdyz ho take prakticky vyuziji), ale zaroven slusnou ucinnost (ja vim, ze ztraty v zeleze budou pri tom poctu polu a tedy i kmitoctu velke).
Zatim mam v planu namotat to tak, ze v kazde drazce budou dve vinuti, krok vinuti (vzdalenost dratu tam a zpet) bude 1 drazka (tj. okolo jednoho pol nastavce). Vzduchova mezera bude co nejmensi, ale prumernou pod 1.5mm asi nedostanu. Zatim pocitam prumernou mezeru 2mm vcetne vseho, co tam musi byt. Otacky nejsou urceny ... budu na tom merit ucinnost. Minimalni vykon pro prakticke pouziti je nekde okolo 1kW.
Predpokladam, ze pokud mi nezalezi na napeti, tak je jedno kolik tam dam zavitu a jak tlustym dratem, kdyz naplnim drazky (je to experiment) a pocitam s tim, ze tam neco namotam do jedne drazku, roztocim to, zmerim merakem pri nejake (nevelke) zatezi a tim ziskam predstavu, kolik mam zavitu na volt pri danych otackach.
Proc to sem pisu? Pokud jste to uz nekdo zkousel a vite, ze to nebude chodit, tak me prosim nasmerujte k nejakemu lepsimu reseni. Pokud nekdo dokazete odhadnout predem ucinnost pri 100Hz, tak to pro me pak nebude takove zklamani ...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Permanentni generator z autoalternatoru.
Není to dobré rešení. Vše(včetne argumentu a duvodu) je v tomto vlákne podrobne popsáno i s odkazy na jiné vlákna. Když to dusledne prečteš, ušetríš hodne času a penez, i kdyby to melo trvat pár dní.Yokotashi píše:Z toho mi vychazi 3faz vinuti s 20ti poly.
generator
To Akord:
Tak jsem si vsechno precetl. Prevazne se tu resi generatory bez ferromagnetickeho jadra, ktere podle me vyjdou prilis velke. Ten 10kW byl s jadrem, nebo bez?
Svuj prvni bych rad udelal s plechy z autoalternatoru. Ty jsou tluste asi 25mm, magnety mam 40mm, takze pouziju necele (nebo cele) 2. Plechy maji 30 drazek, takze udelam 10 polu a vinout budu:
... U+ W`- V+ U- W+ V- U'+ W- V'+ ...
Tedy kazda civka bude v sobe mit 3 polove nastavce a k nejblizsi civce stejne faze to bude mit take 3 polove nastavce (z toho mi vychazi 10 polu).
Pokud vyresim rotor tak, ze dam magnety bokem (jejich nejvetsi plocha bude kolma na pluchu valce s drazkami) a mezi ne zelezo, budu mit priblizne 25mm zeleza na obvodu mezi magnety. Se dvema magnety budu mit syceni 2.08T (minus rozptyl), coz mi prijde dost, s jednim 1.04T (minus rozptyl), coz mi zase prijde malo. Jeste me napadlo pouzit delsi kusy zeleza (25x50 mm na vnejsim obvodu kruhove vysece misto 25x40), takze se indukce z tech 2T o neco zmensi, ale nevim, zda to bude mit nejaky smysl, protoze to jednak bude nehomogenni a druhak se mi cast pole na okrajich magneticky zkratuje prez 5mm vzduchovou mezeru (coz by slo omezit zesikmenim, ale tim se to jeste zkomplikuje).
Dalsi problem je, ze se jedna o indukci na polovych nastavcich (priblizne), ale protoze mezi nimi jsou drazky, tak je obvod pod nastavcem uzsi a presyti se tam. Otazka je, jestli to vadi.
Navic mezi kazdymi dvema poly je 5mm na magnet, coz zmensuje jejich plochu.
Automaticky jsem pocital s tim, ze vzduchovou mezeru chci minimalni. Ted nevim, jak urcit optimalni mezeru (prumer diry ve statoru je necelych 100mm).
Pro 200Hz mi vychazi 2400 rpm, coz mi vyhovuje.
Proc by mela vadit mechanicka pulsace a pulsace indukce? Bude to pohanene spalovacim motorem, ktery ma moment naprosto nerovnomerny. Dokaza ta pulsace udelat takove zmeny pole, ze budou vyrazne ztraty v polech z homogenniho zeleza? Pokud ano, tak co s tim? Pol by mel mit sirku celistveho nasobku poctu drazek a tim k pulsaci dojit musi ... geometricky to tam vidim - vsechny magnety budou prechazet prez drazku ve stejnem okamziku. Pokud dam jiny pocet polu na rotor a stator, tak mi asi vyrazne vzroste frekvence, takze na tom nic nevydelam (pri motorickem provozu vyrazne klesaji otacky a roste moment, takze predpokladam, ze se to bude v generatorickem rezimu chovat analogicky). Nebo mam snizit pocet polu a dat na stator a rotor jiny pocet polu? Treba 8 a 6?
Diky za vsechny rady.
------------
Kde se daji sehnat ty solarni panely za 80Kc/W? Trochu jsem googlil, ale nic z toho ...
Tak jsem si vsechno precetl. Prevazne se tu resi generatory bez ferromagnetickeho jadra, ktere podle me vyjdou prilis velke. Ten 10kW byl s jadrem, nebo bez?
Svuj prvni bych rad udelal s plechy z autoalternatoru. Ty jsou tluste asi 25mm, magnety mam 40mm, takze pouziju necele (nebo cele) 2. Plechy maji 30 drazek, takze udelam 10 polu a vinout budu:
... U+ W`- V+ U- W+ V- U'+ W- V'+ ...
Tedy kazda civka bude v sobe mit 3 polove nastavce a k nejblizsi civce stejne faze to bude mit take 3 polove nastavce (z toho mi vychazi 10 polu).
Pokud vyresim rotor tak, ze dam magnety bokem (jejich nejvetsi plocha bude kolma na pluchu valce s drazkami) a mezi ne zelezo, budu mit priblizne 25mm zeleza na obvodu mezi magnety. Se dvema magnety budu mit syceni 2.08T (minus rozptyl), coz mi prijde dost, s jednim 1.04T (minus rozptyl), coz mi zase prijde malo. Jeste me napadlo pouzit delsi kusy zeleza (25x50 mm na vnejsim obvodu kruhove vysece misto 25x40), takze se indukce z tech 2T o neco zmensi, ale nevim, zda to bude mit nejaky smysl, protoze to jednak bude nehomogenni a druhak se mi cast pole na okrajich magneticky zkratuje prez 5mm vzduchovou mezeru (coz by slo omezit zesikmenim, ale tim se to jeste zkomplikuje).
Dalsi problem je, ze se jedna o indukci na polovych nastavcich (priblizne), ale protoze mezi nimi jsou drazky, tak je obvod pod nastavcem uzsi a presyti se tam. Otazka je, jestli to vadi.
Navic mezi kazdymi dvema poly je 5mm na magnet, coz zmensuje jejich plochu.
Automaticky jsem pocital s tim, ze vzduchovou mezeru chci minimalni. Ted nevim, jak urcit optimalni mezeru (prumer diry ve statoru je necelych 100mm).
Pro 200Hz mi vychazi 2400 rpm, coz mi vyhovuje.
Proc by mela vadit mechanicka pulsace a pulsace indukce? Bude to pohanene spalovacim motorem, ktery ma moment naprosto nerovnomerny. Dokaza ta pulsace udelat takove zmeny pole, ze budou vyrazne ztraty v polech z homogenniho zeleza? Pokud ano, tak co s tim? Pol by mel mit sirku celistveho nasobku poctu drazek a tim k pulsaci dojit musi ... geometricky to tam vidim - vsechny magnety budou prechazet prez drazku ve stejnem okamziku. Pokud dam jiny pocet polu na rotor a stator, tak mi asi vyrazne vzroste frekvence, takze na tom nic nevydelam (pri motorickem provozu vyrazne klesaji otacky a roste moment, takze predpokladam, ze se to bude v generatorickem rezimu chovat analogicky). Nebo mam snizit pocet polu a dat na stator a rotor jiny pocet polu? Treba 8 a 6?
Diky za vsechny rady.
------------
Kde se daji sehnat ty solarni panely za 80Kc/W? Trochu jsem googlil, ale nic z toho ...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Yokotashi, musím neco možná opakovat, protože text je trochu nejistý, ve vetru se reší vetšinou pomalubežné alty:
1.Ano bez jádra je alt vždy vetší. Ten 10kW byl s plechy, standardní konstrukce.
2.Autoalternátory mívají vetšinou 36 drážek (nejsou pri malých otáčkách vhodné, dej hledat autoalternátor* pres menu a zaškrtni príspevky, prípadne autora, zdá se však, že otáčky jsou dostatečné 2500/min). Málokdo bere do úvahy, že účinnost nedelá pri daných(tady zpravidla nízkých) otáčkách počet pólu, ale prurez všech drážek, a tedy hmota medi. Ta je v prípade autoaltu príliš malá, a proto je opakuji vhodný jen pro otáčky nad asi 2000/min. Počet pólu sice šetrí železo, ale zhoršuje zase využití magnetu. Autoalt zkoušelo predelat a merit dost lidí včetne mne a včetne velkého náklaďákového. Práce trvá obvykle déle, než porádné čtení a premýšlení. Divím se proč tam pri tech otáčkách nedáš normální s reglerem. Kvuli nabuzení? To by melo stačit zapustit a zajistit 2 menší magnety do puvodních nástavcu.
3. Se žádným neodymem neudeláš sycení 2T, sycení se nesčítává. Sycení v prípade existence dynamoplechu s drážkama nemužeš prešvihnout pres 0.8T v mezere, protože presytíš zuby a pak je to na nic. Takže ano, vadí. Navíc pólové nástavce zvlášte pri hurá konstrukci mají takový rozptyl, že vezmou magnetum klidne polovinu energie B*H. Dále stoupnou často ztráty vírivými proudy, co není totéž jako v prípade vodivého magnetu, protože magnet dokáže reakci pole z cívek lépe odtlačit. Pólové nástavce nekdy používám, ale je treba s nimi opatrne, jen v nutnosti.
4. Jak píšeš, pulsace delá zpetnou indukci do nástavcu. Co ale z popisu chápu, tak toto není úplne ten prípad, ale odebíraný proud bude generovat do masivních nástavcu určité vírivé ztráty, zvlášť v prípade vetšího rozptylu rotoru(neschopnosti poskytnout tvrdší pole).
Chápeš pulsaci trochu jinak, než já, to co popisuješ je drážková pulsace, a tu lze rešit zešikmením drážek, nebo nástavcu. Klasická pulsace je v dusledku absence odberu nebo prudké zmeny celého indukčního toku z magnetu, typické pro bezdrážkové konstrukce, jako približování cívky s jádrem.
5.Vzduchová mezera se v altu s magnety nedelá minimální jako v asynchronu. Bývá 0.5 až klidne pres 2mm, podle tloušťky magnetu, výkonu a hlavne požadované tvrdosti altu. Čím tvrdší, tím je mezera vetší, ale o to musí být tlustší i magnety, aby indukce byla prijatelná.
6. Nemužeš dát libovolný počet pólu statoru a rotoru, protože budeš mít potíže s vinutím a využitím drážek. 30drážkový stator poskytuje málo možností, pravou 3fázovou fakt jenom s 10póly, nepravý 3fáz vinutí treba 10stator/12rotor(nebo 8rotor) .
7.Mužeš použít puvodní rotor se zuby, vymenit hrídel za nerez,mosaz, nemagnetickou. Vyskládat mezikruží puvodní cívky na jednom čelu nebo ve strede huste vedle sebe neodymy s tloušťkou 3 až 5mm, zbytek doplnit železným mezikružím. Celková plocha jednoho pólu neodymu čtvrtina plochy vnitrního plášte statoru, nebo aspoň 1/5. Kolem hrídele železo odlehčit, aby se tudy neuzavrelo moc toku. Podmínka jsou opakuji dostatečné otáčky, pres 2000/min.
8. Mužeš taky použít rešení rotoru nebo komplet z http://www.neodym.sk/3f.htm které má menší rozptyl rotoru a lépe využívá magnety. Není treba prevíjet ani motor, pokud vyhovuje napetí kolem 200V treba pro impulsní zdroj. Poistit magnety proti odstredivé síle. Pro takové otáčky vyhovuje i 4pólový, ale rotorové drážky treba pak nafrézovat tangenciálne.
9.Radši to ješte vše promysli, jinak se nadreš, jako teď já.
1.Ano bez jádra je alt vždy vetší. Ten 10kW byl s plechy, standardní konstrukce.
2.Autoalternátory mívají vetšinou 36 drážek (nejsou pri malých otáčkách vhodné, dej hledat autoalternátor* pres menu a zaškrtni príspevky, prípadne autora, zdá se však, že otáčky jsou dostatečné 2500/min). Málokdo bere do úvahy, že účinnost nedelá pri daných(tady zpravidla nízkých) otáčkách počet pólu, ale prurez všech drážek, a tedy hmota medi. Ta je v prípade autoaltu príliš malá, a proto je opakuji vhodný jen pro otáčky nad asi 2000/min. Počet pólu sice šetrí železo, ale zhoršuje zase využití magnetu. Autoalt zkoušelo predelat a merit dost lidí včetne mne a včetne velkého náklaďákového. Práce trvá obvykle déle, než porádné čtení a premýšlení. Divím se proč tam pri tech otáčkách nedáš normální s reglerem. Kvuli nabuzení? To by melo stačit zapustit a zajistit 2 menší magnety do puvodních nástavcu.
3. Se žádným neodymem neudeláš sycení 2T, sycení se nesčítává. Sycení v prípade existence dynamoplechu s drážkama nemužeš prešvihnout pres 0.8T v mezere, protože presytíš zuby a pak je to na nic. Takže ano, vadí. Navíc pólové nástavce zvlášte pri hurá konstrukci mají takový rozptyl, že vezmou magnetum klidne polovinu energie B*H. Dále stoupnou často ztráty vírivými proudy, co není totéž jako v prípade vodivého magnetu, protože magnet dokáže reakci pole z cívek lépe odtlačit. Pólové nástavce nekdy používám, ale je treba s nimi opatrne, jen v nutnosti.
4. Jak píšeš, pulsace delá zpetnou indukci do nástavcu. Co ale z popisu chápu, tak toto není úplne ten prípad, ale odebíraný proud bude generovat do masivních nástavcu určité vírivé ztráty, zvlášť v prípade vetšího rozptylu rotoru(neschopnosti poskytnout tvrdší pole).
Chápeš pulsaci trochu jinak, než já, to co popisuješ je drážková pulsace, a tu lze rešit zešikmením drážek, nebo nástavcu. Klasická pulsace je v dusledku absence odberu nebo prudké zmeny celého indukčního toku z magnetu, typické pro bezdrážkové konstrukce, jako približování cívky s jádrem.
5.Vzduchová mezera se v altu s magnety nedelá minimální jako v asynchronu. Bývá 0.5 až klidne pres 2mm, podle tloušťky magnetu, výkonu a hlavne požadované tvrdosti altu. Čím tvrdší, tím je mezera vetší, ale o to musí být tlustší i magnety, aby indukce byla prijatelná.
6. Nemužeš dát libovolný počet pólu statoru a rotoru, protože budeš mít potíže s vinutím a využitím drážek. 30drážkový stator poskytuje málo možností, pravou 3fázovou fakt jenom s 10póly, nepravý 3fáz vinutí treba 10stator/12rotor(nebo 8rotor) .
7.Mužeš použít puvodní rotor se zuby, vymenit hrídel za nerez,mosaz, nemagnetickou. Vyskládat mezikruží puvodní cívky na jednom čelu nebo ve strede huste vedle sebe neodymy s tloušťkou 3 až 5mm, zbytek doplnit železným mezikružím. Celková plocha jednoho pólu neodymu čtvrtina plochy vnitrního plášte statoru, nebo aspoň 1/5. Kolem hrídele železo odlehčit, aby se tudy neuzavrelo moc toku. Podmínka jsou opakuji dostatečné otáčky, pres 2000/min.
8. Mužeš taky použít rešení rotoru nebo komplet z http://www.neodym.sk/3f.htm které má menší rozptyl rotoru a lépe využívá magnety. Není treba prevíjet ani motor, pokud vyhovuje napetí kolem 200V treba pro impulsní zdroj. Poistit magnety proti odstredivé síle. Pro takové otáčky vyhovuje i 4pólový, ale rotorové drážky treba pak nafrézovat tangenciálne.
9.Radši to ješte vše promysli, jinak se nadreš, jako teď já.
1. ja potrebuju 20kW alternator (chapu, ze se ted nemuzes udrzet smichy ... ale holt ho potrebuju), takze ten projekt s autoalternatorem je vicemene totez v malem, abych si to vyzkousel. Proto ten autoalternator - ten velky bude take s plechy. Navic by ten velky mel byt uzky a dlouhy (tedy potrebuju uzky, delka vyplyne z vykonu).
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
7. Ja to mam jako test na ten 20kW.
8. Jak nejlepe pojistit magnety? Kdyz je utopim vic, udelam nad ne drazku a zablokuju je Cu/Ms plechem, tak tim zeslabim poly. Nebo muzu nad magnety dat nepatrne rozsireni polu, ktere zablokuje magnety. Ale to jde tak max 0.5mm, aby se to magneticky nezkratovalo. Jenomze to by neslo vyfrezovat najednou. Nebo to muzu ignorovat a kdyz mam tak velkou vzduchovou mezeru, tak to cele omotat uhlikovym vlaknem a zalit do epoxydu (cca 0.5mm vrstva). Jak to resis ty?
Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
Diky za vsechny rady.
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
7. Ja to mam jako test na ten 20kW.
8. Jak nejlepe pojistit magnety? Kdyz je utopim vic, udelam nad ne drazku a zablokuju je Cu/Ms plechem, tak tim zeslabim poly. Nebo muzu nad magnety dat nepatrne rozsireni polu, ktere zablokuje magnety. Ale to jde tak max 0.5mm, aby se to magneticky nezkratovalo. Jenomze to by neslo vyfrezovat najednou. Nebo to muzu ignorovat a kdyz mam tak velkou vzduchovou mezeru, tak to cele omotat uhlikovym vlaknem a zalit do epoxydu (cca 0.5mm vrstva). Jak to resis ty?
Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
Diky za vsechny rady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Jestli se můžu vmísit, -lepší než uhlík je možná kevlarový roving. Není vodivý a seženeš jej na každém autovrakovišti z vystřeleného airbagu. Stačí jen vytáhnout z tkaniny pár nití, omotat, prosytit laminovací pryskyřicí a máš to téměř zadarmo a drží to jako čert.Yokotashi píše:
8. Jak nejlepe pojistit magnety? Kdyz je utopim vic, udelam nad ne drazku a zablokuju je Cu/Ms plechem, tak tim zeslabim poly. Nebo muzu nad magnety dat nepatrne rozsireni polu, ktere zablokuje magnety. Ale to jde tak max 0.5mm, aby se to magneticky nezkratovalo. Jenomze to by neslo vyfrezovat najednou. Nebo to muzu ignorovat a kdyz mam tak velkou vzduchovou mezeru, tak to cele omotat uhlikovym vlaknem a zalit do epoxydu (cca 0.5mm vrstva). Jak to resis ty?
Tom.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
1. ja potrebuju 20kW alternator (chapu, ze se ted nemuzes udrzet smichy ... ale holt ho potrebuju), takze ten projekt s autoalternatorem je vicemene totez v malem, abych si to vyzkousel. Proto ten autoalternator - ten velky bude take s plechy. Navic by ten velky mel byt uzky a dlouhy (tedy potrebuju uzky, delka vyplyne z vykonu).
=Na tenhle účel a v tomto výkonu je to špatné rešení. Link 3f.htm je jedna z mála schodný cest pro kusovou výrobu, prípadne lze navinout rotor z kroužkového motoru a použít ho jako stator, a pak vnejší hrnec s magnety jako rotor, toto však bez zkušeností nedoporučuju, jsou tam vetší úskalí a o dost více práce.
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
=Žádný alternátor nejde roztočit jako startér, pouze když se doplní ne príliš jednoduchým a ne laciným zpetnovazebním meničem, klasický frekvenční menič není vhodný. Sehnat 10-15kW alternátor z centrál není príliš složité.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
=Na 10pól nejsou vhodné proporce železa v rotoru, musel by být adekvátne vetší prumer, který se bežne nevyskytuje. Je treba vzít výkonove podobný motor nebo nejbližším vetším puvodním výkonem. V tomto výkonu lze preferovat 6pól, nebo s více jak 36 drážkami i seriozní 8pól.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
=Nástavce na statoru se nedelají (pokud nemyslíž zub vedle drážky), je to možná nejaké nedorozumení, není takový duvod. S tím sycením to tak nebude, prece magnety jsou na rotoru. Sycení se takhle nesčítává ani neodečítává, nenásobí, nedelí podle magnetu, indukce se mení pri konstantním toku jen s prurezem. Dále magnet nepracuje normálne na svoji hranici 1.3T, ale v pásmu jak jsem psal 0.6-0.8T, tahle indukce se nastavuje hlavne tloušťkou vzduchové mezery. Prečti, co bylo psáno posledne o axiálních altech na vítr. Chceš delat rotor zbytečne dlouhý, pokud použiješ normální, tak Ti zešikmení nezpusobí problém. V prípade, že to nejde na vítr a podobne však lze udelat zešikmení i poloviční, ať trochu pulzuje.
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
=Ano, magnety lze utopit 2-3mm, čím je v této oblasti možno udelat treba drážku na zajištení tyčkou, páskem, hranolkem. S tím jak píšeš, že je treba osoustružit nakonec na menší prumer, než mel rotor puvodne. Nebo i zajímavý zdroj pevného vlákna popsal tbest.
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
=Pro popsané otáčky a výkon je počet pólu už príliš vysoký, nastoupí ztráty v železe vlivem frekvence. Stroje o techto výkonech se nechovají stejne, jako malé prcky.
8. Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
= Úplne vedle. Je to zbytečne obrovský proud pri 10kW. I 24V(28V) je ješte dost nízko. Vše skončí v drátech. Snad tam nechceš svárecí kabely? Pri takových proudech to budeou šidit i meniče, pokud se takový nejaký vubec najde.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
=Ne. Klesnou ztráty v Fe a dost stoupnou v Cu.
=Na tenhle účel a v tomto výkonu je to špatné rešení. Link 3f.htm je jedna z mála schodný cest pro kusovou výrobu, prípadne lze navinout rotor z kroužkového motoru a použít ho jako stator, a pak vnejší hrnec s magnety jako rotor, toto však bez zkušeností nedoporučuju, jsou tam vetší úskalí a o dost více práce.
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
=Žádný alternátor nejde roztočit jako startér, pouze když se doplní ne príliš jednoduchým a ne laciným zpetnovazebním meničem, klasický frekvenční menič není vhodný. Sehnat 10-15kW alternátor z centrál není príliš složité.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
=Na 10pól nejsou vhodné proporce železa v rotoru, musel by být adekvátne vetší prumer, který se bežne nevyskytuje. Je treba vzít výkonove podobný motor nebo nejbližším vetším puvodním výkonem. V tomto výkonu lze preferovat 6pól, nebo s více jak 36 drážkami i seriozní 8pól.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
=Nástavce na statoru se nedelají (pokud nemyslíž zub vedle drážky), je to možná nejaké nedorozumení, není takový duvod. S tím sycením to tak nebude, prece magnety jsou na rotoru. Sycení se takhle nesčítává ani neodečítává, nenásobí, nedelí podle magnetu, indukce se mení pri konstantním toku jen s prurezem. Dále magnet nepracuje normálne na svoji hranici 1.3T, ale v pásmu jak jsem psal 0.6-0.8T, tahle indukce se nastavuje hlavne tloušťkou vzduchové mezery. Prečti, co bylo psáno posledne o axiálních altech na vítr. Chceš delat rotor zbytečne dlouhý, pokud použiješ normální, tak Ti zešikmení nezpusobí problém. V prípade, že to nejde na vítr a podobne však lze udelat zešikmení i poloviční, ať trochu pulzuje.
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
=Ano, magnety lze utopit 2-3mm, čím je v této oblasti možno udelat treba drážku na zajištení tyčkou, páskem, hranolkem. S tím jak píšeš, že je treba osoustružit nakonec na menší prumer, než mel rotor puvodne. Nebo i zajímavý zdroj pevného vlákna popsal tbest.
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
=Pro popsané otáčky a výkon je počet pólu už príliš vysoký, nastoupí ztráty v železe vlivem frekvence. Stroje o techto výkonech se nechovají stejne, jako malé prcky.
8. Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
= Úplne vedle. Je to zbytečne obrovský proud pri 10kW. I 24V(28V) je ješte dost nízko. Vše skončí v drátech. Snad tam nechceš svárecí kabely? Pri takových proudech to budeou šidit i meniče, pokud se takový nejaký vubec najde.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
=Ne. Klesnou ztráty v Fe a dost stoupnou v Cu.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
1. ja potrebuju 20kW alternator (chapu, ze se ted nemuzes udrzet smichy ... ale holt ho potrebuju), takze ten projekt s autoalternatorem je vicemene totez v malem, abych si to vyzkousel. Proto ten autoalternator - ten velky bude take s plechy. Navic by ten velky mel byt uzky a dlouhy (tedy potrebuju uzky, delka vyplyne z vykonu).
=Na tenhle účel a v tomto výkonu je to špatné rešení. Link 3f.htm je jedna z mála schodný cest pro kusovou výrobu, prípadne lze navinout rotor z kroužkového motoru a použít ho jako stator, a pak vnejší hrnec s magnety jako rotor, toto však bez zkušeností nedoporučuju, jsou tam vetší úskalí a o dost více práce.
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
=Žádný alternátor nejde roztočit jako startér, pouze když se doplní ne príliš jednoduchým a ne laciným zpetnovazebním meničem, klasický frekvenční menič není vhodný. Sehnat 10-15kW alternátor z centrál není príliš složité.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
=Na 10pól nejsou vhodné proporce železa v rotoru, musel by být adekvátne vetší prumer, který se bežne nevyskytuje. Je treba vzít výkonove podobný motor nebo nejbližším vetším puvodním výkonem. V tomto výkonu lze preferovat 6pól, nebo s více jak 36 drážkami i seriozní 8pól.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
=Nástavce na statoru se nedelají (pokud nemyslíž zub vedle drážky), je to možná nejaké nedorozumení, není takový duvod. S tím sycením to tak nebude, prece magnety jsou na rotoru. Sycení se takhle nesčítává ani neodečítává, nenásobí, nedelí podle magnetu, indukce se mení pri konstantním toku jen s prurezem. Dále magnet nepracuje normálne na svoji hranici 1.3T, ale v pásmu jak jsem psal 0.6-0.8T, tahle indukce se nastavuje hlavne tloušťkou vzduchové mezery. Prečti, co bylo psáno posledne o axiálních altech na vítr. Chceš delat rotor zbytečne dlouhý, pokud použiješ normální, tak Ti zešikmení nezpusobí problém. V prípade, že to nejde na vítr a podobne však lze udelat zešikmení i poloviční, ať trochu pulzuje.
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
=Ano, magnety lze utopit 2-3mm, čím je v této oblasti možno udelat treba drážku na zajištení tyčkou, páskem, hranolkem. S tím jak píšeš, že je treba osoustružit nakonec na menší prumer, než mel rotor puvodne. Nebo i zajímavý zdroj pevného vlákna popsal tbest.
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
=Pro popsané otáčky a výkon je počet pólu už príliš vysoký, nastoupí ztráty v železe vlivem frekvence. Stroje o techto výkonech se nechovají stejne, jako malé prcky.
8. Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
= Úplne vedle. Je to zbytečne obrovský proud pri 10kW. I 24V(28V) je ješte dost nízko. Vše skončí v drátech. Snad tam nechceš svárecí kabely? Pri takových proudech to budeou šidit i meniče, pokud se takový nejaký vubec najde.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
=Ne. Klesnou ztráty v Fe a dost stoupnou v Cu.
=Na tenhle účel a v tomto výkonu je to špatné rešení. Link 3f.htm je jedna z mála schodný cest pro kusovou výrobu, prípadne lze navinout rotor z kroužkového motoru a použít ho jako stator, a pak vnejší hrnec s magnety jako rotor, toto však bez zkušeností nedoporučuju, jsou tam vetší úskalí a o dost více práce.
2. kouknu, zda nenajdu nejaky 36-ti drazkovy. Otacky nejsou problem (pouze mechanicky - aby se to nerozpadlo), ten velky bude zprevodovany a ten maly podle parametru pouziju bud na malou energocentralu, nebo jako vykonnejsi autoalternator (kdy na ucinnosti moc nezalezi). To je jeden z duvodu proc to nechci budit, ani davat magnety do puvodniho rotoru. Druhy je ten, ze bych to rad zkusil pouzit jako starter do te energocentraly.
=Žádný alternátor nejde roztočit jako startér, pouze když se doplní ne príliš jednoduchým a ne laciným zpetnovazebním meničem, klasický frekvenční menič není vhodný. Sehnat 10-15kW alternátor z centrál není príliš složité.
3. Syceni se scita, dokud se nepresyti zelezo. Mozna jsem to spatne popsal - myslel jsem tohle: http://www.neodym.sk/3f.htm ale v 10ti polove variante.
=Na 10pól nejsou vhodné proporce železa v rotoru, musel by být adekvátne vetší prumer, který se bežne nevyskytuje. Je treba vzít výkonove podobný motor nebo nejbližším vetším puvodním výkonem. V tomto výkonu lze preferovat 6pól, nebo s více jak 36 drážkami i seriozní 8pól.
4. Polovymi nastavci myslim nastavce na statoru. 0.8T patrne dosahnu, kdyz tam dam jeden 1.3T 40x10x5mm magnet do kazde mezery mezi poly.
Otazkou je, jestli pri zesikmeni drazky na magnet o sirku poloveho nastavce statoru (cca 10mm) pujde rotor jeste udelat ...
=Nástavce na statoru se nedelají (pokud nemyslíž zub vedle drážky), je to možná nejaké nedorozumení, není takový duvod. S tím sycením to tak nebude, prece magnety jsou na rotoru. Sycení se takhle nesčítává ani neodečítává, nenásobí, nedelí podle magnetu, indukce se mení pri konstantním toku jen s prurezem. Dále magnet nepracuje normálne na svoji hranici 1.3T, ale v pásmu jak jsem psal 0.6-0.8T, tahle indukce se nastavuje hlavne tloušťkou vzduchové mezery. Prečti, co bylo psáno posledne o axiálních altech na vítr. Chceš delat rotor zbytečne dlouhý, pokud použiješ normální, tak Ti zešikmení nezpusobí problém. V prípade, že to nejde na vítr a podobne však lze udelat zešikmení i poloviční, ať trochu pulzuje.
5. Tloustka magnetu je 5mm a do jednoho polu posilaji pole dva (z kazde strany jeden). Mam zacit 1mm, utopit magnety o 2mm do rotoru a kdyztak to stocit na soustruhu na vetsi mezeru?
=Ano, magnety lze utopit 2-3mm, čím je v této oblasti možno udelat treba drážku na zajištení tyčkou, páskem, hranolkem. S tím jak píšeš, že je treba osoustružit nakonec na menší prumer, než mel rotor puvodne. Nebo i zajímavý zdroj pevného vlákna popsal tbest.
6. tech 10 polu mi vyhovuje, pokud to neni hloupe (ale vyssi otacky uz by nebyly prakticke).
=Pro popsané otáčky a výkon je počet pólu už príliš vysoký, nastoupí ztráty v železe vlivem frekvence. Stroje o techto výkonech se nechovají stejne, jako malé prcky.
8. Na napeti mi ted nezalezi. Melo by byt aspon 15V pri 900 otackach ... se zbytkem si poradi menic.
= Úplne vedle. Je to zbytečne obrovský proud pri 10kW. I 24V(28V) je ješte dost nízko. Vše skončí v drátech. Snad tam nechceš svárecí kabely? Pri takových proudech to budeou šidit i meniče, pokud se takový nejaký vubec najde.
Kdyz snizim syceni, vzroste mi ucinnost (za cenu ztraty vykonu samozrejme)?
=Ne. Klesnou ztráty v Fe a dost stoupnou v Cu.
Omlouvam se za zmateni.
Ja budu potrebovat 20kW generator, ktery bude uzky (takze dlouhy) a mel by byt relativne lehky (takze pujdu s kmitoctem tak vysoko, jak bude snesitelne ... asi na 150-200Hz).
Ted si chci jako test, pro nasbirani zkusenosti, postavit maly permanentne buzeny alternator se statorem z alternatoru z auta. Vsechno se zatim tyka tohpo maleho alternatorku, ten budouci velky je jenom duvodem proc nechci pouzit originalni buzeni ani originalni rotor s magnety. Kdyz uz ho postavim, tak ho bud pouziju na malou centralku s 50ccm spalovacim motorkem, nebo do auta (s menicem),
1. az se dostanu k tomu 20kW - jaka je ucinnost a vykon stejneho stroje (statoru) s klecovym rotorem (nabuzeny kondenzatory) a s permanentnim rotorem?
2. pokud je to 3f stroj s tocivym polem a vhodne umistenymi magnety, tak by mel jit pouzit - je to normalni BLDC motor. Vyzaduje to nejak merit polohu rotoru a tomu uzpusobit prepinani fazi.
3. na 6ti pol neudelam v 30ti drazkovem statoru vinuti ... takze shanet 36?
4. myslel jsem zub. Cely pol je sirsi na vnitrnim povrchu statoru, nez mezi drazkami. Problem je zesikmeni drazky v rotoru (na magnet). Nevim, jestli to pujde rozumne udelat - magnet nezkroutim.
6. 2400 otacek, vykon neznamy. Jde o ten maly stroj z autoalternatoru - omlouvam se za zmateni.
8. to se taky tyka toho maleho. 15V pri 900rpm, 45V pri 2700 rpm ... cekam od toho tak 20-70A (ze vsech 3 fazi po usmerneni).
Meris nejak indukci? Nepovedlo se mi zatim sehnat hallovku bez komparatoru uvnitr. GM nabizi KSY13, ale nejsou je schopni dostat z prodejny v Ostrave. Kdyz tam pro to jel kamarad, tak mu rekli, ze je nemaji. Vis o nejake vhodne soucastce?
Kde jde sehnat ty solarni panely za 80Kc/W?
Diky
Ja budu potrebovat 20kW generator, ktery bude uzky (takze dlouhy) a mel by byt relativne lehky (takze pujdu s kmitoctem tak vysoko, jak bude snesitelne ... asi na 150-200Hz).
Ted si chci jako test, pro nasbirani zkusenosti, postavit maly permanentne buzeny alternator se statorem z alternatoru z auta. Vsechno se zatim tyka tohpo maleho alternatorku, ten budouci velky je jenom duvodem proc nechci pouzit originalni buzeni ani originalni rotor s magnety. Kdyz uz ho postavim, tak ho bud pouziju na malou centralku s 50ccm spalovacim motorkem, nebo do auta (s menicem),
1. az se dostanu k tomu 20kW - jaka je ucinnost a vykon stejneho stroje (statoru) s klecovym rotorem (nabuzeny kondenzatory) a s permanentnim rotorem?
2. pokud je to 3f stroj s tocivym polem a vhodne umistenymi magnety, tak by mel jit pouzit - je to normalni BLDC motor. Vyzaduje to nejak merit polohu rotoru a tomu uzpusobit prepinani fazi.
3. na 6ti pol neudelam v 30ti drazkovem statoru vinuti ... takze shanet 36?
4. myslel jsem zub. Cely pol je sirsi na vnitrnim povrchu statoru, nez mezi drazkami. Problem je zesikmeni drazky v rotoru (na magnet). Nevim, jestli to pujde rozumne udelat - magnet nezkroutim.
6. 2400 otacek, vykon neznamy. Jde o ten maly stroj z autoalternatoru - omlouvam se za zmateni.
8. to se taky tyka toho maleho. 15V pri 900rpm, 45V pri 2700 rpm ... cekam od toho tak 20-70A (ze vsech 3 fazi po usmerneni).
Meris nejak indukci? Nepovedlo se mi zatim sehnat hallovku bez komparatoru uvnitr. GM nabizi KSY13, ale nejsou je schopni dostat z prodejny v Ostrave. Kdyz tam pro to jel kamarad, tak mu rekli, ze je nemaji. Vis o nejake vhodne soucastce?
Kde jde sehnat ty solarni panely za 80Kc/W?
Diky