s tou šipkou. V kanálu se zvětší ryclost , odpor roste se čtvercem rychlosti.
Akord by to kritérim měl trochu rozvést, a k lepšímu pochopení by pak mohlo dojít. Trombón žije kdo by to řek. Jeho všechny výhody dosud nebyly řečeny.
![Bye :bye:](./images/smilies/icon_bye.gif)
KDR
Moderátor: rival
žeby <+> + <-> = <0>Anonymous píše:Nenapadá tě proč je mezi + a - červená šipka?poota píše:Jak to tak vypadá, měl bych tam snad ještě dokreslit jednotlivé proudnice, aby bylo vidět, jak se pěkně zahušťují tam, kde máš (+), a zřeďují tam, co je (-), a potom se můžeme dohadovat, jak by to mělo být správně ještě "zešišacené" tím, jak se lopatky rotoru postupně posouvají ve směru šipky, kterou jsem nadepsal [rotace], takže vlastně mají jiný sklon, než je nakreslený.
Na lopatkách rotoru, a to všech, je na jedné straně přetlak a na druhé straně podtlak, o kterýchžto obou se domnívám, že se budou snažit dotyčnou lopatku sunout stejným směrem. Tvůj otazník se zdá naznačovat, že se Ti na tom cosi nezdá v pořádku. Trochu mě zneklidňuje, že nechápu co, a byl bych Ti vděčen, kdybys to mohl nějak konkretizovat. Děkuji - poota
P.
Leda že by to snad mělo znamenat, že je třeba dát lopatky rotoru tak daleko od sebe, aby se nerušil přetlak s podtlakem, jak jsem již zmiňoval. Ale to bys to tam zase nemusel dávat, takže opravdu nevím - pootaNenapadá tě proč je mezi + a - červená šipka?
Už jsem neco na tuto tému napsal, ale fórum je dosti neprehledné. Betzuv limit reší otázku, kolik kinetické energie je možno odebrat prekážkou s nejakou čelní plochou. Tou plochou je myšlena celá plocha opsaná prípadným otáčejícím se rotorem.Karel DR píše:Akord by to kritérim měl trochu rozvést, a k lepšímu pochopení by pak mohlo dojít.
gromit píše:
žeby <+> + <-> = <0>
gromit píše: při šikmém směru vstupujícího vzduchu to ale bude jinak, ne?
A co upravit vystup za turbinou trychtyrem ktery by vzduch zrychloval a tim tvoril podtlak hmm? (jen takovy napad mam pocit ze neco podobneho se dela u vodnich turbin..)Akord píše:Už jsem neco na tuto tému napsal, ale fórum je dosti neprehledné...
Ahoj poota,poota píše:...
Za Vstupním Kolenem již proudíme vzduch, který jsme tam s nějakými těmi ztrátami nahnali, Akcelerační Rourou, tedy potrubím. Změnou průřezu a šroubovitými žebry se snažíme docílit zvýšení axiální rychlosti tohoto proudu, ...