Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Stirling a Stingler motory a jejich využití
Moderátor: rival
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 257
- Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
- Bydliště: Jižní čechy
- Dostal: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Akord
Ano výměníky jsou to nad čím si lámu hlavu od okamžiku co jsem si spočítal díky tobě ty objemy. Na obrázku robinsona ty poměry fakt vypadali jinak. Proto jsem v prvotním návrhu sáhl po tom hasičáku. Teď uvažuji jak těch mích 140 ccm3 dostat do co největší výhřevné a chladící plochy. Jestli jít cestou žárových trubiček, nebo udělat velkou plochu při malém zdvihu přehaněče – v podstatě něco jako tem můj nízkoteplotní model stavěný na vyšší teplotu.
Hlanvně jsem teď na vážkách, rýsují se mi dva možné směry - klasická jednoduchá sestava alá robinson s minimálním KP, nebo těsná sestava pracující nejlépe s přetlakem s KP nad 2 s možností zvětšit přetlak.
Napsal jsi: Stirling vychází i pomerne velký proti páre.
Ano, pokud porovnáváš velikost samotného stroje (válece), bude ti stačit s rezervou na těch 200W při 0,6 MPa vrtání válce 40mm a zdvih 35mm, ale pokud připočítáš kotel s přehřívačem úměrně veliký požadovanému výkonu - paiňák ti to fakt neutáhne, mazací systém, předehřev, napáječ, armatury … dostaneš se k rozměrům a složitosti malé elektrárny. Takže sečteno hlavní nevýhodou z mého pohledu asi bude složitost a rozměry celého systému. Dovolím si dokonce tvrdit, pokud budeš trvat na uzavřeném cyklu měl by jsi všechny problémy a rozměry násobit dvěma (kondenzační jednotka s chlazením pro uzavřený cyklus, napájecí čerpadlo, odlučovač oleje…).
Na stirlingu se mi naopak líbí že se v podstatě měl obejít bez těch všech podpůrných systémů.
Hlanvně jsem teď na vážkách, rýsují se mi dva možné směry - klasická jednoduchá sestava alá robinson s minimálním KP, nebo těsná sestava pracující nejlépe s přetlakem s KP nad 2 s možností zvětšit přetlak.
Napsal jsi: Stirling vychází i pomerne velký proti páre.
Ano, pokud porovnáváš velikost samotného stroje (válece), bude ti stačit s rezervou na těch 200W při 0,6 MPa vrtání válce 40mm a zdvih 35mm, ale pokud připočítáš kotel s přehřívačem úměrně veliký požadovanému výkonu - paiňák ti to fakt neutáhne, mazací systém, předehřev, napáječ, armatury … dostaneš se k rozměrům a složitosti malé elektrárny. Takže sečteno hlavní nevýhodou z mého pohledu asi bude složitost a rozměry celého systému. Dovolím si dokonce tvrdit, pokud budeš trvat na uzavřeném cyklu měl by jsi všechny problémy a rozměry násobit dvěma (kondenzační jednotka s chlazením pro uzavřený cyklus, napájecí čerpadlo, odlučovač oleje…).
Na stirlingu se mi naopak líbí že se v podstatě měl obejít bez těch všech podpůrných systémů.
Naposledy upravil(a) JOVA dne pon 16 čer 2008 18:48, celkem upraveno 1 x.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 257
- Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
- Bydliště: Jižní čechy
- Dostal: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Carnotův ciklus - revize
A pak se má člověk k něčemu dohrabat!
http://free-energy.webpark.cz/teorie/carnot.doc
http://free-energy.webpark.cz/teorie/carnot.doc
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Pred panem Kopeckým a jeho teoriemi není treba mít obavy. Jednou jsem si dal práci a našel v jeho supergenerátoru 2 zjevné principiální chyby, načež jsem mu je i oznámil. Mel problém muj text pochopit a nevím jak na tom teď je. Zbežne jsem se díval na tu jeho Carnotovou revizi a rekl bych, že vztah 11 úplne vytrhl z kontextu obvyklých konvencí, protože v žádném motoru se nepočítá účinnost jednotlivé části cyklu, jako to udelal, ale vždy jenom jako účinnost jednoho kompletního obehu cyklu. Proto ním zavedená účinnost není žádnou účinností a jde o dezinformaci.
JOVA, problémy s mazáním má i stirling, a v prípade páry samozrejme neuvažuju olej, máme prece novejší dobu a další materiály. Stirling treba dofukovat, páru napájet a podobne. Ani me se samozrejme nelíbí prílišná složitost, každé má své pro a proti.
K té koncepci stirlingu, v bežné konstrukci bych se ani príliš nesnažil jít s KP nad 2, úspech by byl už dosáhnout s trubičkama 1.5. Malé otáčky chcou značnou sílu pri daném výkonu, a v robinsonu bude problém se setrvačnýma hmotama prehaneče včetne rozumné vule a pevnosti. Trubky se mi v žáru zdají jistejší.
JOVA, problémy s mazáním má i stirling, a v prípade páry samozrejme neuvažuju olej, máme prece novejší dobu a další materiály. Stirling treba dofukovat, páru napájet a podobne. Ani me se samozrejme nelíbí prílišná složitost, každé má své pro a proti.
K té koncepci stirlingu, v bežné konstrukci bych se ani príliš nesnažil jít s KP nad 2, úspech by byl už dosáhnout s trubičkama 1.5. Malé otáčky chcou značnou sílu pri daném výkonu, a v robinsonu bude problém se setrvačnýma hmotama prehaneče včetne rozumné vule a pevnosti. Trubky se mi v žáru zdají jistejší.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Tenhle týden me konečne vyprovokoval jeden civející V kompresor (2 válce o 120stupňu), co mám už déle doma, tak jsem na nej namontoval výmenník, s objemem, aby se KP blížil alespoň k 1.5, a točil jsem ho v soustruhu, co udelá. Čekal jsem, že se jeden konec výmenníku ohreje a jeden ochladí (podélná tepelná vodivost nízká, tvar rebrík-prutokové ztráty malé, trubky tenké, plocha vhodná). To by mel udelat každý stirling, je to jednodušší test správné funkce, než prívod a odvod tepla. Nestalo se. Až pri natlakováni na asi 4 bary pomocí kompresorku na pneumatiky se dostavil rozdíl asi 5 stupňu, včetne hlav obou válcu se značnou tepelnou kapacitou a rebrováním. Mechanické ztráty nebyly nejmenší - kluzné pouzdra ojnic na klikovce, ostatní nic extra, po 4 kroužky na pístu se príliš nepodepsalo, trebaže u normálního kompresoru jsou tyto ztráty nejvetší. Proč to sem píšu ? Pro uklidnení, že pokud bude nekdo chtít jen víkendove zkoušet, ať príliš nepočítá, že stirling pojede za širokých okolností. Je citlivý na mechanické ztráty, jemnost delení zejména chladiče, a samozrejme vyžaduje určitý minimální KP a plnící tlak.
Stirling
Ahoj všem, Pokud jde o stavbu stirlingova motoru, to dříve dokázali již naši dědové. Za druhé světové války se dokonce vyráběla elektrocentrála firmou Philips pro napájení rádiostanic. Co se týká stavby stirlinga tady je odkaz http://domaci-radce.ic.cz/soubory/downloader.php?dl=5 , je to v češtině. Přidám tam i eota té elektrocentrály.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Díval jsem se na http://domaci-radce.ic.cz/soubory/downloader.php?dl=5 , šel mi otevrít, i když mi pred koncem vždy hodil error - až na stránce není virus, jedu na Linuxu.
Mám dojem, že aby za doby sociku nevyšlo najevo, že Stirling byl farár, tak autor pro jistotu prekrtil motor na Lehmanuv, i když podle mne jde o jasný stirling. Autor moc páru o jeho funkci asi nemel, když hned na první strane píše, že plyn tlačí na prehaneč C. Plyn ve stirlingu nikdy netlačí na prehaneč tak, aby to mohlo být považováno za souvislost s principem stroje. Sám autor si protirečí tím, že po obvodu prehaneče C (nazván jako rozdelovací píst) píše o mezere 1mm. Klikové ústrojí a posuv 90 stupňu má rešeno dost nešikovne, na dosažení stejného výsledku není nutno jít s pohybem prehaneče ven mimo klikovou skrín. Nejiste je rešeno i mazání a tesnení mosazného pístu, když píše, že pracovní píst D se pohybuje ve válci pouze jako zabroušený. Podle mne je kostrukce príliš pracná, ale do detailu nedotažená, chybí merení výkonu alespoň orientačne plus mínus autobus. S takovou strojarinou by šel už udelat i profi stirling.
K tomu stirlingu 2.generace na img.pdf - škoda, že jsou nutné ve všech válcích tesnené križáky, jinak by se dali na to predelávat bežné 4-takty. To je i zásadní nevýhoda, kterou nelze obejít z principu. Šikmá deska na 2. strane je sice účelná a hezká, ale to je moc profi a drahá strojarina troufnout si na neco takové. Rád bych upozornil, že tenhle typ motoru vyžaduje nejmenší možný počet válcu 3.
Mám dojem, že aby za doby sociku nevyšlo najevo, že Stirling byl farár, tak autor pro jistotu prekrtil motor na Lehmanuv, i když podle mne jde o jasný stirling. Autor moc páru o jeho funkci asi nemel, když hned na první strane píše, že plyn tlačí na prehaneč C. Plyn ve stirlingu nikdy netlačí na prehaneč tak, aby to mohlo být považováno za souvislost s principem stroje. Sám autor si protirečí tím, že po obvodu prehaneče C (nazván jako rozdelovací píst) píše o mezere 1mm. Klikové ústrojí a posuv 90 stupňu má rešeno dost nešikovne, na dosažení stejného výsledku není nutno jít s pohybem prehaneče ven mimo klikovou skrín. Nejiste je rešeno i mazání a tesnení mosazného pístu, když píše, že pracovní píst D se pohybuje ve válci pouze jako zabroušený. Podle mne je kostrukce príliš pracná, ale do detailu nedotažená, chybí merení výkonu alespoň orientačne plus mínus autobus. S takovou strojarinou by šel už udelat i profi stirling.
K tomu stirlingu 2.generace na img.pdf - škoda, že jsou nutné ve všech válcích tesnené križáky, jinak by se dali na to predelávat bežné 4-takty. To je i zásadní nevýhoda, kterou nelze obejít z principu. Šikmá deska na 2. strane je sice účelná a hezká, ale to je moc profi a drahá strojarina troufnout si na neco takové. Rád bych upozornil, že tenhle typ motoru vyžaduje nejmenší možný počet válcu 3.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
- Bydliště: Valtice
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
(((((((((o:
Mimo téma (offtopic)
Pokud potrebujes notebook, který vydrží delší dobu na bat. bez do eee. cena cca 10tis s XP a 10" obraz. Výdrz 7hodin standard a prosel mi pod rukama i s výdrzi 11hodin!!!! Jsou tam CPU s Intel Athom(spotreba 2W)
Jsem presvecen, ze by tvuj napad sel uskutecnit, ale pravdepodobne tady uz nebudu.
HOLA HOLA!!!
Jsem presvecen, ze by tvuj napad sel uskutecnit, ale pravdepodobne tady uz nebudu.
HOLA HOLA!!!
Svět zboř! Já budu stát.
Zdravím a posílám odkaz na pár fotografii,koho by zajímal model stirlingova motoru . http://jiritepmotory.blog.cz/ Video ještě bohužel není,nemám funkční kameru.Jirka
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Taky napad
Taka vec ma napadla ..coo keby sa na vyrobu stirlinga pouzil takyto system jak je Wankelov motor ..Taam kde je cervena sipka by sa nahrieval Helium a z druhej strany kde je modra sipka by sa ochladzoval ..jedine nad cim rozmyslam ako poriesit tuu cast kde je otaznik ..aby to fungovalo cyklicky ..hmm:D kto zapoji fantaziu ? mna ked nieco napadne tak to tam dokreslim
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Nalezeno
http://www.egr.msu.edu/mueller/projects_waverotor.htm
Dost obtížný, rychlosti jsou blízké rychlosti zvuku.
Dost obtížný, rychlosti jsou blízké rychlosti zvuku.
Naposledy upravil(a) 1220 dne pát 19 čer 2009 21:12, celkem upraveno 2 x.