Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Stirling a Stingler motory a jejich využití
Moderátor: rival
Dvell
Dvell ::: no podla toho co tu pises ..to vlastne splna ..hore svoj objem mení ..cize zväcsuje a dole zase sa ochladi zmänsi svoj objem ..Ale mna furt zaujima reakcia na to fialove miesto ..ci by sa potom ten ochladeny vzduch vratil spät do tej teplej casti ? lebo casto tu pisu ze z hornej casti prejde do spodnej casti modrej aa potom čo ..ten priestor v tom ozubenom kolese zostane vzduchoprazdny ? blbost ..musi sa ten vzduch vratit spät nie ? AA ja viem ze si pisal ze ty by si to nevyrabal ..ale ja nemam problem to dat vyrobit ..Hovorim piest je mozno jednoduchsi ..ale stracas cast energie na pohybe hore a dole aa ked zacne unikat Helium taak si skoncil
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 243
- Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
- Dostal: 10 poděkování
nonoje
Pokud celé zařízení předpokládáš těsné, tak se plyn sice bude na jedné straně rozpínat a na druhé smršťovat, ale nikam dál se nedostane. Jednoduše proto, že bez zásahu zvenčí nemají ta ozubená kola důvod se otočit. Nebo já jsem pro to žádný důvod nenašel. Možná že kdybys obrázek nebo aspoň jednu stranu překreslil a rozkreslil tam síly, který předpokládáš že s tím budou točit tak mi to třeba dojde, ale takhle na to moje představivost vážně nestačí.
Jinak o stáří literatury zas až tak nejde, stále funkční základy chování plynů byly popsány už někdy v 17. nebo 18. století.
Jinak o stáří literatury zas až tak nejde, stále funkční základy chování plynů byly popsány už někdy v 17. nebo 18. století.
Re: Dvell
Nééé ten plyn tam mění teplotu a s ní tlak a zubové mezery tech tvojich ozubených kol mají stálý objem.. však si vezmi takový klasický spalovací motor.. co se tam děje: píst periodicky zmensuje a zase zvětšuje objem válce.. a totéž se děje i ve Wankelu a všech ostatních typech jakýchkoliv motorů.. skrátka musíš zajistit aby se ty zubové mezery zvětšovaly a zmenšovaly a zapřícinily tak vznik Komprese/Expanzenonoje píše: Dvell ::: no podla toho co tu pises ..to vlastne splna ..hore svoj objem mení ..cize zväcsuje a dole zase sa ochladi zmänsi svoj objem ..Ale mna furt zaujima reakcia na to fialove miesto ..ci by sa potom ten ochladeny vzduch vratil spät do tej teplej casti ? lebo casto tu pisu ze z hornej casti prejde do spodnej casti modrej aa potom čo ..ten priestor v tom ozubenom kolese zostane vzduchoprazdny ? blbost ..musi sa ten vzduch vratit spät nie ? AA ja viem ze si pisal ze ty by si to nevyrabal ..ale ja nemam problem to dat vyrobit ..Hovorim piest je mozno jednoduchsi ..ale stracas cast energie na pohybe hore a dole aa ked zacne unikat Helium taak si skoncil
Dvell
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuco
Asi bys měl studovat pozorněji. To co tady prezentuješ neodpovídá tomu, že bys někdy něco studoval. Když to napíšu tak, abys to chápal... tlak plynu otáčí každé to tvoje zubaté kolo stejnou silou doprava i doleva. Nech si to vyrobit. Ani se to nepohne. A to ani kdybys to připojil na kompresor. V předešlých příspěvcích jsem ti napsal dvě podmínky, za kterých by to mohlo fungovat. Ani jedna není splněna.nonoje píše:..knihovnu nemusim navstevovat ..lebo mam viac nastudovane ako tvoja predstavivost si dokaze predastavit
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Ilem
Ilem kukam ze tu zacinas neako haluzit ..keby ze to napojim na kompresor tak by sa to malicko pohlo lebo plyny su stlacitelne do urcitej miery=P ale to len tak ... To uz ked taku haluz vypotis taak ty mas toho urcite vela nastudovane=P AA unika ti fakt ze v hornej casti je ten tlak väcsi lebo sa ten plyn nahreje ..cize zväcsi svoj objem aa naopak v spodnej mensi lebo sa ochladi a zmensi svoj objem .ktory potom poputuje naspät do teplej casti ..po ozubenom kolese=P ..too ako by ti aj 6.tak na zakladnej povedal
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
nonoje,
vidím, že to stále ještě nechápeš. Jenom nevím, jestli opravdu nemůžeš, nebo jenom nechceš. Na tom Tvém obrázku je to skutečně nefunkční. Aby to mohlo běhat, tak musíš vymazat celou tu střední část mezi ozubenými koly tak, aby ta kola do sebe navzájem uprostřed svými zuby zapadala. Navíc tam musíš mít nějak naznačené, že na vnější části obvodů těch kol se médium chladí, třeba prostřednictvím vnějších žeber. A potom tam musíš mít nějaké potrubí, které Ti to ochlazené médium (modré) dovede do ohříváku, kde se ohřeje na horké médium (červené) a další trubkou se přivede nahoru do toho červeného prostoru. A když už to budeš kreslit, tak si dej tu modrou část nahoru a tu dolní červenou komoru nebo potrubí můžeš rovnou ohřívat plamenem. A přemýšlej o tom, co Ti kdo radí, tedy jestli náhodou třeba nemá pravdu. Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
poota
poota ..diik za prispevok ..ale skus si to nakreslit toto co si napisal a natrafis na paar problemov ..vážne skus to nakreslit ak sa ti chce ..ale uz teraz presne viem ku akym problem pri tom kresleni natrafis ..lebo tento model co som kreslil som zacinal od toho co si ty napisal
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: poota
ta celá koncepce má takovou řadu úskalí, že ji osobně považuji za nerealizováníhodnou, a je úplně jedno, z které strany se to začne řešit. To, co jsi nakreslil Ty, nemůže chodit ani náhodou. To, co jsem Ti navrhnul já, chodit může, pokud vyřešíš těsnění a postup média od chladiče do ohříváku, třeba čerpadlem. Ale to jsou problémy Tvého nápadu, takže si je musíš vyřešit zase jenom Ty. Případně Ti občas může někdo pomoci dobře míněnou radou, ale to je asi tak vše, co můžeš čekat. Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ilem
Zkusím to ještě jednou polopatě. Přikládám obrázek, abys věděl, jak jsem to myslel s tím kompresorem. A k tomu obrázku mám dvě otázky.:nonoje píše: Ilem kukam ze tu zacinas neako haluzit ..keby ze to napojim na kompresor tak by sa to malicko pohlo lebo plyny su stlacitelne do urcitej miery=P ale to len tak ... To uz ked taku haluz vypotis taak ty mas toho urcite vela nastudovane=P AA unika ti fakt ze v hornej casti je ten tlak väcsi lebo sa ten plyn nahreje ..cize zväcsi svoj objem aa naopak v spodnej mensi lebo sa ochladi a zmensi svoj objem .ktory potom poputuje naspät do teplej casti ..po ozubenom kolese=P ..too ako by ti aj 6.tak na zakladnej povedal
1. Která síla je větší, F1, nebo F2?
2. Na kterou stranu se roztočí ozubené kolo?
Až budeš mít nastudované správné odpovědi, pochopíš, proč ti to nemůže fungovat.
Pomůcka: F = p.S (to zná i 6ťák základní školy)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ilem dne stř 24 čer 2009 16:53, celkem upraveno 2 x.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Re: Ilem
Problém je v tom že co je mezi**** jelikož plyn se zahřeje a skutečně zvětší vůj tlak na stěny celého zařízení ale nezvětší objem! OBJEM na tvém schématu zůstává zachován a jak už sem psal výše je to nutná podmínka využití energie plynu na mechanickou pranonoje píše: Ilem kukam ze tu zacinas neako haluzit ..keby ze to napojim na kompresor tak by sa to malicko pohlo lebo plyny su stlacitelne do urcitej miery=P ale to len tak ... To uz ked taku haluz vypotis taak ty mas toho urcite vela nastudovane=P ****AA unika ti fakt ze v hornej casti je ten tlak väcsi lebo sa ten plyn nahreje **** ..cize zväcsi svoj objem**** aa naopak v spodnej mensi lebo sa ochladi a zmensi svoj objem**** .ktory potom poputuje naspät do teplej casti ..po ozubenom kolese=P ..too ako by ti aj 6.tak na zakladnej povedal
Čiže v tvém zařízení pokud bys ho setrojil a točil ho nějakým pohonem by docházelo k periodickému ohřívání a schlazování plnicího média.. ale objem média by se neměnil pouze tlak..
Dvell
Ilem
Ilem dufam ze pochopis teraz o co mi slo ..je to jasne predsa jak facka ze to nemoze ist ..som chcel len vyprovokovat neakych clenov aby zapojili fantaziu a dali tu neaky svoj navrh ..ako urobil jeden ani neviem jaky nick mal ..ale to skor dal stranky na ktorych boli rozne konstrukcie stirlinga ..tot fsjo ..Ale ten wankel by mohol na tomto systeme fungovat ..taam by dochadzalo k rozpinaniu plynu ..Sice ani tam by mi to nefungovalo ..lebo a vysvetlenie dam zachvilu ..jedine pod jednou podmienkou by to islo ..ale to este napisem jakou=P
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ilem
Pokud jsi chtěl jen vyprokovat členy k úvahám o nesmyslném řešení (čemuž upřímě nevěřím), tak si uvědom, že plýtváš jejich drahoceným časem.
Wankel-Stirling už existuje, a mám dojem, že někde ve jiném vláknu o Stirlingách je na něj patent. Ale už nemám chuť to hledat.
Wankel-Stirling už existuje, a mám dojem, že někde ve jiném vláknu o Stirlingách je na něj patent. Ale už nemám chuť to hledat.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Povedlo se to někomu najít? Za jakékoli informace budu vděčný.gewo píše: Hledej na německých stránkách. Asi tak předloni jeden naštvaný Němec zveřejnil kompletní dokumentaci Stirlinga vlastní konstrukce i s generátorem zabudovaným přímo uvnitř, tedy v prostředí s pracovním plynem. Bylo tam všechno, i plánky na formy. Kromě toho nabízel i odlitky a díly, co mu zbývaly. Naštval se, protože o to nebyl zájem...
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
není to přesně ono, ale jako inspirace... http://knowledgepublications.com/vehicl ... detail.htmTor píše:Povedlo se to někomu najít? Za jakékoli informace budu vděčný.gewo píše: Hledej na německých stránkách. Asi tak předloni jeden naštvaný Němec zveřejnil kompletní dokumentaci Stirlinga vlastní konstrukce i s generátorem zabudovaným přímo uvnitř, tedy v prostředí s pracovním plynem. Bylo tam všechno, i plánky na formy. Kromě toho nabízel i odlitky a díly, co mu zbývaly. Naštval se, protože o to nebyl zájem...
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Vodík nebo Helium?
Zkoušeli jste někdo požít uvnitř motoru vodík nebo helium? Ještě jsem o ničem takovém u modelu neslyšel. Pokud s tím jsou problémy, jaké? Utěsnit celý motor by nemělo být tak složité nebo se pletu? Děkuji za všechny informace a připomínky.