Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Vstřikování Vody
Moderátor: rival
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je 300W potřebných pro 4 válec, budeš muset vyhradit aspoň 75 W. Pak už bude proud "jen" 12,5A. Těch 6V je sviňa. co nedoženeš napětím, musíš dohnat proudem.A to jsem ještě zanedbal napěťový úbytek na tranzistoru (asi 0,7V). Při 6V už není zanedbatelný. Takže správně je to 14 A, ale protože to tam musíš nahnat během 1/2 periody, bude to vlastně 28A. Kurňa, to to naskakuje Na tranzistoru vyzáříš skoro 20W, takže podle toho chladič. To je takový hrubý nástřel. Primár trafa stačí počítat pro těch 14A.skunk píše:palo a ilem: tolik výkonu do toho nedostanu, mám na to vyhrazeno při nejsilnějšim rotoru 50W.
Naposledy upravil(a) Ilem dne úte 25 srp 2009 16:12, celkem upraveno 1 x.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
plazma
Urcite sa to da spravit, aj tak aby to sviecky nenicilo. Vid. S. Meyer a jeho plazmove auto. No jemu to fachcelo trochu inak.Ilem píše:Tak to zkus s 50ti W, co jinýho ti mám poradit. Ono nakonec stejně zjistíš, že je to k ničemu. Byl tu jeden, který to rozchodil, ale nestačil vyměňovat svíčky, tak to nakonec vzdal.
Co sa tyka plazmoveho zapalovania v jawe 50W bi malo bohate stacit, pokial nechces pouzit kondenzator velkej kapacity 50 mikroF je az vela ak nechces menit sviecku po par km.
Dvojtakt na benzin a plazmove zapalovanie bude bezat stabilnejsie a pojde do vyssich otacok. Ked uberies benzin a budes spalovat chudobnu zmes, budes motor prehrievat, prisavanim vody to vyriesis. Problem bude v mazani.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: plazma ....ve dvoutaktu
...protože jsem několik let bytostně žil s dvoutakty....rallye Trabant....tak o tom mám nějaké poznatky.....motor je to opravdu jednoduchý...ale.....cesta je lákavá...na plazmu či cokoli jiného....problem je mazání...a to nejen píst .kroužků ale hlavně kliky...!!!...v karteru se ti plazma, či cokoli jiného dost ochladí !!! pokusy o vstřikování paliva..do přefuků....dělali to nějací Australani utichly...a výsledky byly prý úžasné....Eter píše:Urcite sa to da spravit, aj tak aby to sviecky nenicilo. Vid. S. Meyer a jeho plazmove auto. No jemu to fachcelo trochu inak.Ilem píše:Tak to zkus s 50ti W, co jinýho ti mám poradit. Ono nakonec stejně zjistíš, že je to k ničemu. Byl tu jeden, který to rozchodil, ale nestačil vyměňovat svíčky, tak to nakonec vzdal.
Co sa tyka plazmoveho zapalovania v jawe 50W bi malo bohate stacit, pokial nechces pouzit kondenzator velkej kapacity 50 mikroF je az vela ak nechces menit sviecku po par km.
Dvojtakt na benzin a plazmove zapalovanie bude bezat stabilnejsie a pojde do vyssich otacok. Ked uberies benzin a budes spalovat chudobnu zmes, budes motor prehrievat, prisavanim vody to vyriesis. Problem bude v mazani.
....myslím, že nepomůže ani oil-master...pokud bych na toto tema laboroval...idealní je 4 takt motor sekačka na trávu......nechci zrazovat, ale upravy ....a zkoušeli jsme leccos na Trabantu nikam nevedly....jediné co bylo učinné na zvýšení výkonu....změnit časování, změnit rozměry přefuk kanálu a pístu , dobrý a účinný karburátor u Trabanta 2x...hlavně naladit výfuk s vhodným protitlakem.....vlastně na tom výfuku u Traboše záleželo nejvíce....otevřený výfuk u 2 taktu je to nejhorší co může být.....asi jsem neporadil.....jsou to jen moje zkušenosti....zraví martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Předmět a mazání
To skunk:
především si zvykni vyplňovat ten první řádek, kterým je Předmět zprávy. Na ten potom mohou ostatní reagovat a vlákno je přehlednější, protože ostatní vědí, na co příspěvek reaguje, nebo jestli se jedná o nový problém.
Při mazání dvoutaktního motoru stačí přivést dostatečné množství oleje. Pokud máš mazací poměr 1:50 a podaří se Ti pro stejný výkon motoru spálit o jednu pětinu benzínu méně, stačí změnit pro totéž namazání mísicí poměr na 1:40. Do motoru dodáváš olej prostřednictvím benzínu a pro tentýž výkon ho tam potřebuješ dostat stejné množství. Správně se má olej srážet v klikové skříni a zůstává tam i určité množství do "rezervy" - přebytek, tedy to, co se nevysráží, se spaluje ve válci, případně zanáší svíčky. Přitom je jedno, jestli tu pětinu benzínu ušetříš lepším spalováním nebo přidáváním něčeho.
Zdravím - poota
především si zvykni vyplňovat ten první řádek, kterým je Předmět zprávy. Na ten potom mohou ostatní reagovat a vlákno je přehlednější, protože ostatní vědí, na co příspěvek reaguje, nebo jestli se jedná o nový problém.
Při mazání dvoutaktního motoru stačí přivést dostatečné množství oleje. Pokud máš mazací poměr 1:50 a podaří se Ti pro stejný výkon motoru spálit o jednu pětinu benzínu méně, stačí změnit pro totéž namazání mísicí poměr na 1:40. Do motoru dodáváš olej prostřednictvím benzínu a pro tentýž výkon ho tam potřebuješ dostat stejné množství. Správně se má olej srážet v klikové skříni a zůstává tam i určité množství do "rezervy" - přebytek, tedy to, co se nevysráží, se spaluje ve válci, případně zanáší svíčky. Přitom je jedno, jestli tu pětinu benzínu ušetříš lepším spalováním nebo přidáváním něčeho.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Spotřeba
Nějak mi uchází jaký že to vlastně motor máš.Spotřeba 4,5Litrů je spotřeba JAWA 250 Typ 559 z roku 1968 a to na průměrnou rychlost 80Km hod.Od té doby nějaký ten čas uběhnul a spotřeba se snížila na 3,5Litrů. Osobně jsem vlastnil onu JAWKU 250 a spotřeba při klidné jízdě se pohybovala okolo tří litrů.Z toho mi vychází že buď máš dost jetej motor nebo ho dost podtáčíš,tj:že se snažíš ušetřit a vlastně podtáčením (dvoutakt pro efektivní využití paliva potřebuje přetáčení,ne vysoké je to poznat na výkonu,jak jakoby začne řvát je to moc,musí prostě táhnout) tím sice jakoby šetříš ale palivo se nespálí a ty nevyužiješ jeho energie a spoustu ho bez využití vyženeš výfukem bez užitku a vlastně nešetříš ale mrháš (takový ten ostrý dvoutaktní smrádek,dvoutakt musí vonět).Na ten regulátor mám někde návod na seřízení,jen ho musím pohledat pak ho sem dám,jedná se o jedno a dvou-cívkové provedení ale je to už nějakej pátek takže až to najdu.skunk píše:jinak pro začátek se o mazání nebojim, jde mi o to, abych se se spotřebou dostal pod současné 4,5 litry při klidné jízdě. při třílitrové spotřebě to furt umažu.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Plazma (Jawa)
Napis mi SZ, ked mas moznost hod sem ako to mas zapojene, aby sme vedeli kde je pripadna chyba.skunk píše:prosimvas, kdo z vás to zkusil na vozidle, jak máte vyřešený, aby normální VN jiskra prostě neutekla pryč (nepomohla ani dioda proti vybíjení, klidně steče přes povrch drátu).
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
skunk
Na 6V snad jen dvojici BUZ10, nebo BUZ11 (prípadne čtverici 2 a 2paralelne) buzené TL494, který chodí i na 5V. Lze mu klidne nastavit i 50Hz, pokud nejde o nekolikakHz pulsní zdroj. Vzít nejjednodušší zapojení, bez budícího trafa a tranzistoru, traba podle inspirace z kniky Krejčirík, Napájecí zdroje II, prípadne neco z datasheetu. Nespoléhat na proudovou ochranu, protože interní delička protitaktu pri nadproudu zkolabuje, není logicky správne navržena v samotném obvodu TL494, nikde se o tom nepíše. Proudová ochrana bez porušení funkce deličky funguje jen pri nekolikaperiodovém a dostatečne dlouhém nábehu pretížení vuči generované frekvenci. To je i duvod občasného odepsávání zdroju s tímto obvodem. Je dosti málo obvodu, které chodí na 5V. Možná bych zkusil použít jiný obvod treba SG3524, nebo UC3846 (až má jít o 2činnou verzi), který by byl napájený z malého zalitého DC-DC meniče, jaké prodává treba GM pro napájení pomocných obvodu.skunk píše:netušíte, jestli měnič DC/DC 6/230v lze postavit stejně jako 12/220 s použitím slabšího trafa, nebo je to hodně odlišné?
Velikost trafa je závislá pouze od prenášeného výkonu a frekvence, ne od napetí, nebo proudu.
Není mi jasné, zda má jít o jedno, nebo dvoučinný menič a hlavne jaká má být spínaná frekvence. Pokud muže být menič blokovací jednočinný na pár kHz, tak se mi vidí nejjednodušší rešení treba s obvodem UC3843 s pomocným zdrojem, nebo bez nej určité verze jako MC34163.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Akord
Utekla jen malá důležitá souvyslost: v případě tranzistorů BUZ je nutné použít DC-DC měniče pro pomocné obvody, neb na plné otevření potřebují nejraději 10V. Nechci podceňovat ale pánové s těmi měniči budou mít asi větší problém, zas taková sranda to není, jen vybrat který typ měniče použít.
spotřeba
S tím podtáčením to asi bude pravda, na pomalé bublání jako u chopperu budu muset zapomenout.
Ten pokus s jiskrou na 230V co nejdřív zopakuji, místo jedné diody tedy zkusím víc, v ges.cz mají EM518 na 1800V/3A, aby VN z cívky neprobíjelo kam nemá.
Ten pokus s jiskrou na 230V co nejdřív zopakuji, místo jedné diody tedy zkusím víc, v ges.cz mají EM518 na 1800V/3A, aby VN z cívky neprobíjelo kam nemá.
pre skunk
A nezabudni este dat od indukcnej cievky este jedno mensie iskriste pred normalnu sviecku aby ti 230 neslo do sekundaru inducky. Pouzivaj na VN odporove kable s odrusovacimi odpormi. Pridavne iskriste mozes spravit z nejakej sviecky zklepanim iskriska na minimalnu medzeru.