...

...
----------------
JAK MŮŽE POUŽITÍ AUTOSUGESCE ZLEPŠIT VÁŠ ŽIVOT
Jedním z nejlepších způsobů ovlivňování podvědomí je sugesce. Již jsme se zmínili o tom, že všichni do různé míry podléháme sugescím, především jsme-li v hypnóze nebo pod vlivem silných emocí.
Někdy je sugestibilita mylně zaměňována s důvěřivostí a je chápána jako sklon k tomu, nechat se snadno oklamat. Kdybyste nebyli sugestibilní, těžko byste se učili.
Být suestibilní je velká přednost.
Je třeba znát pravidla, jimiž se sugesce řídí. Heterosugesce (sugesce, kterou provádí druhá osoba) je účinnější než autosugesce, nicméně i tato může být poměrně efektivní, zvláště pokud víme, jak s ní nakládat. Dokonce i lehká hypnóza zvyšuje sugestibilitu.
Autohypnóza výrazně zkrátí čas potřebný k samoléčbě a pomůže odhalit příčiny, které bychom si jinak neuvědomili.
Sugesce mohou být povolující nebo rozkazující, přímé i nepřímé, pozitivní i negativní. Pozitivní sugesce má mnohem větší sílu než negativní.
Aby byla sugesce pozitivní, vyhýbejte se výrazům jako „ne“, „nebudu“, nechci“, a „nemůžu“. „Zítra mě nebude bolet hlava“ je negativní sugesce. „Zítra budu mít jasnou hlavu a budu se cítit dobře“ je pozitivní sugesce.
Povolující sugesce má mnohem větší naději na úspěch, než panovačný rozkaz. Mnozí z nás mají odpor k příkazům. I naše vnitřní mysl může v autohypnóze odmítnout splnit rozkaz a bude mnohem ochotnější spolupracovat, pokud ji požádáme, aby něco udělala, než když ji to přikážeme.
Někdy však rozkazy nejlépe splní požadovaný účel. Lidé reagují různě. Pokud mají podvědomou potřebu být ovládáni, pak jim budou příkazy vyhovovat. Formulace sugesce s použitím výrazu „můžeš“ je povolovací. „Uděláš“ je rozkaz.
Opakování je nejdůležitějším pravidlem, pokud chcete, aby sugesce fungovala. Pokyny by se měly minimálně třikrát nebo čtyřikrát zopakovat.
Podvědomí potřebuje
čas, aby mohlo sugesci přijmout a pak se podle ní zachovat. Měla by být umístěna do blízké budoucnosti, spíš než do okamžité přítomnosti. Pokud řekneme „Bolest hlavy je pryč“, odporuje to skutečnosti. Tato bolest nemůže zmizet okamžitě. „Moje hlava se začne vyjasňovat. Bolest se brzy rozplyne a budu se cítit dobře“, to je formulace, která poskytuje čas na to, aby mohla být myšlenka uskutečněna.
Pokud můžete ke slovní formulaci připojit navíc
vizuální představu, zesílí to účinek sugesce.
Příklad: na konci dne jste unaveni a přejete si tento stav překonat pomocí sugesce. Po sugesci, že se začnete cítit svěží, si představte sami sebe, jak něco děláte, plní „elánu, síly a svěžesti“. Sledujte vnitřním zrakem sami sebe, jak sportujete, nebo se jen rychle procházíte kolem bloku a máváte pažemi, s vypnutým hrudníkem a očividně plni elánu. Soustřeďte se na tuto myšlenku po dobu tří nebo čtyř minut. Díky takovéto sugesci můžete dosáhnout překvapivých výsledků v překonávání únavy.
Vizuální představa by vždy měla zobrazovat požadovaný výsledek.
Velmi pomůže silná
motivace pro přijetí sugesce. Pokud se k sugesci váže nějaká emoce, výrazně tím zvýší její účinnost. Takovou emocí může být například touha po úspěchu.
Je důležité, aby sugesci přijala vnitřní mysl, jinak nebude uskutečněna, i kdybyste se o to vědomě sebevíc snažili. Jestliže jste bezvýsledně opakovali povolující sugesci, zkuste použít formu rozkazu.
Zda podvědomí sugesci přijalo, se můžete dozvědět pomocí ideomotorických odpovědí na svoje dotazy. Pokud vám kyvadlo nebo pohyby prstů naznačí ochotu přijmout sugesci, je téměř jisté, že bude uskutečněna.