hatlík píše:..Zde popisované kromě trocha odporu v sání nepáchá nic, běhu motoru nepomůže. Spirálek a lopatičkových koleček zkoušelo spoustu amatérů i profesionálů. ..
Milý hatlíku,
i já jsem jedním z těch mnoha amatérů, kteří již kdysi dávno zkoušeli vliv rozličných vrtulek na výkon motoru. Asi i proto rozeznám jak příznivý vliv rozvíření či rozrotování nasávané směsi, tak i nepříznivý vliv čehokoli, co zvyšuje odpor sacího potrubí.
Již první varianta UFka prokázala vlastnosti, které mne přesvědčily, že je to zařízení, které má zcela jinou perspektivu, než všechny ty roztodivné rozviřovače, které jsem vždycky nakonec demontoval.
Rozhodně Tě nemíním obracet "na víru pravou" - popravdě řečeno, na Tvém názoru mi vůbec nezáleží a stejně tak se domnívám, že si každý může zcela svobodně rozhodnout, jestli dá na Tebe a nebo na mě. Tobě, jako (snad) soudnému člověku, by mělo být přinejmenším nápadné, že tak vytrvale ztácím zbůhdarma čas s již pátou variantou něčeho, co podle Tvých znalostí nemůže mít rozeznatelně příznivý vliv. Nejsi jediný, kdo o motorech něco ví, a prozradím Ti, že i podle všeho, co jsem se kdy o motorech dozvěděl já, by takovéto zařízení mít přínos nemělo, tedy rozhodně ne tak výrazný.
Takže praktické výsledky naznačují, že jsme se o motorech zdaleka nedozvěděli všechno.
A prozradím Ti jako prémii další bombu - nejenom o motorech!
Pokud Ti nejde jenom o odrazování těch pochybujících, ale máš opravdový zájem o tuto problematiku, vezmi metr izolovaného drátu, stoč ho zde naznačeným způsobem a vyzkoušej ve vlastním vozidle. Kdyby sis nepovšimnul zlepšení po namontování, tak se nic neděje, protože si určitě všimneš zhoršení, až ho demontuješ. Případně se nespoléhej na vlastní ošidné pocity, a vlastnosti motoru si co nejpřesněji přeměř. Určitě nebudu jediný, koho bude objektivní výsledek zajímat.
Zdravím - poota