Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde... Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní.Více zde...
aNONym píše:A nějaké tipy speciálně pro diesly bys ve své sbírce náhodou neměl?
Neměl - tedy z vlastní praxe, neb jsem nikdy vynález páně Dieselův neprovozoval.
Jinak z doslechu vím o ponorném vařiči zabudovaném do kapalinového chladicího okruhu. Při zapnutí (na běžné síťové napětí) dokáže za jistou dobu příjemně rozehřát promrzlý motor na teplotu, při které chytá ochotněji. Podmínkou je přívod 220V, což každý nemá. Také neznám přesnou definici "jisté doby" - zřejmě závisí na typu motoru a "termosifonovosti" chladicího okruhu.
Díky oběma za objasnění místa uložení rozptylového bočníku u MOTu. Jinak rozptylky znám. Moje diplomová práce kdysi v podstatě spočívala v nahrazení rozptylek polovodičovým obvodem.
Jovo, svarinfa.cz jsem nenašel. Je to tak správně?
poota píše:Jinak z doslechu vím o ponorném vařiči zabudovaném do kapalinového chladicího okruhu. Při zapnutí (na běžné síťové napětí) dokáže za jistou dobu příjemně rozehřát promrzlý motor na teplotu, při které chytá ochotněji. Podmínkou je přívod 220V, což každý nemá. Také neznám přesnou definici "jisté doby" - zřejmě závisí na typu motoru a "termosifonovosti" chladicího okruhu.
Podobně jsme to tak kdys za totáče řešili u služební škodky, abychom se měli jak dostat z odpolední šichty. Non
To se vždycky na zem pod motor postavil infrazářič (s topnou "vaničkou") nasměrovaný nahoru. Fungovalo to velmi spolehlivě i v těch netřeskutějších mrazech. Teda až na jednu výjimku, kdy to šla "pod auto umístit" jedna kolegyně (byl totiž nějakej fofr a všichni technici byli silně zaneprádněni). Měli jsme tudíž nádherně vyhřátý prostor kufru, ale motor "vzadu" byl studenej jak psí čumák. (smajlíci vyjadřují náladu osádky vozu po zjištění faktu)
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Přijde na to, co máš za dýzla.... Páč drtivá většina nejlépe chytá tři vteřiny po zhasnutí kontrolky žhavení....Souvisí to s tepelným náběhem a setrvačností, ev tepelnou hodnotou jednotlivých svíček. Pokud nejsou z jednoho vrhu, mívají různou tepelnou hodnotu a žhaví každá jináč, jináč dlouho na různou teplotu. Pak se chudák starter i baterka zapotí.Jenže, většinou se mění jedna žhavička a je nám buřt, co tam je původně....
Jináč v nouzi stačí na hodinku jednoplotýnkový vařič pod vanu a heá heá. Kontraproduktivní je nahřívání hlavy horkovzdušnou pistolí neb fukárkem. motor obelstíme, tedy tepelné čidlo, že je motor teplý a logika uzná za vhodné NEŽHAVIT....
Jináč elektrický nahřívátko funguje skvěle, termostat se po chvilce pootevře a už to fičí.
Já už auto bez nezávislého topení nekoupím. Nebo přikupím. Naprogramuje se hodinka, kdy má být motor, ev i interier vozu vyhřátý na konkrétní telotu. vyhřátí je zhruba decka paliva....
Je krásné lézt do auta s rozmrzlými skly a akorát topinkovou teplotou.Je vám úplně buřt, ešli bylo minus 30 nebo 70.......
kontrolka svieti potom zhasne 4s počkam potom sa ozve zvuk jako ked strunka zepne a štartujem vtedy štartuje naj ... do aut sa moc nevyznam takže tak..
....laďo dík ...to je ono...38%...kyselina patří do nového akku../ nebo propláchnutého./ mám doma kyselinu p.a ještě z doby kdy jsem patlal barevnou fotografii doma...teď dojde k využití.... martin11
SERVUS CHLAPCI
nedávno jsem koupil traktor na náhradní díly.
Před dvěma lety kleknul a majitel ho nechal tak jak ho pritáh. Je v něm baterka 140 Ah, jak je stará netuším. Na svorkách je napětí 2,55 V.
nevíte co bych měl udělat abych jí nezničil ?
Příde mi trochu tvrdé jí po dvou letech nečinosti nakulit 2 A nabíjecího proudu, s ohledem na to že nová baterka 140Ah stojí ani nevim kolik, ale určitě 5 000 a víc.
abych nezapoměl, je to varta
za odpověď předem děkuji.
Podobnou baterii jsem měl a zkoušel jsem jí přemlouvat a páchat na ní pokusy, bohužel mi to nevyšlo. Při napětí 2,5V je již vstupní odpor tak velký že se Ti nepovede nakulit tam 2A, to by muselo být napětí víc jak 40V a to by jí nesvědčilo.
Baterie bude mít zasulfatované desky až hrůza. Jakmile se baterie nechá stát několik dní ve stavu kdy má tuším pod 2V na článek je to většinou konečná.
Zkusil bych snad jedině baterii vylít nalít a vypláchnout peroxidem, znovu nalít elektrolytem a pak zkusit pulsně nabít nabíječkou co doporučoval A&(F).
Vzhledem k ceně baterií díky ekoteroristům to za pokus stojí.
Měj se.
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže. Moderátor raději žádný než vadný.