Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

TRkové řady vyvíječů

Praktické informace...

Moderátor: sao

Odpovědět
bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

podtlak

Příspěvek od bigben »

Největší pdtlak v motoru je vždy mezi škrtící klapkou a válcem-takže pokud potřebuješ podtlak -tak až za klapku.Ale upozorňuji , že pokud máš vstřikování ,tak v tom místě je čidlo měřící podtlak a následně reguluje předstih i obohacení při zrychlení( akcelerační pumpička-spíš teda délka vstřiku).


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: trko

Příspěvek od la »

huhu píše:U sao už jsem byl.

Nicméně , kdyby byl někdo jiný " za humny " , rád se kouknu i na další strojky.

:D :good:
Třeba pan Vranka
[youtube][/youtube]


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

když jsem měl trko na favoritu

Příspěvek od 1220 »

tak jsem získával podtlak z druhého vykuchaného karburátoru, kde je krásná venturiho trubice,
uspořádání je vidět v mojí fotogalerii(Trochu)
bez pojistky je to holt hazard :oops:......
K.

To je fakt Kadlíku, hazardovat se nemá -- dostaneš na holou :D

jo a ten motor mám na pokusy ......i s tou venturkou


rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

tr-ko

Příspěvek od rado211 »

nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak



To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............


rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

Re: tr-ko

Příspěvek od rado211 »

rado211 píše:nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak



To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
ja napriklad mam 1.2 obsaha v tom sani nieje taky podtlak ako by som potreboval takze mi ostava jedine to ze zuzim otvor sania no netusim ako... alebo to prebublavat malym vzduchovym motorcekom


rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

Re: tr-ko

Příspěvek od rado211 »

rado211 píše:nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak



To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
ja napriklad mam 1.2 obsaha v tom sani nieje taky podtlak ako by som potreboval takze mi ostava jedine to ze zuzim otvor sania no netusim ako... alebo to prebublavat malym vzduchovym motorcekom


Uživatelský avatar
mekac
Stálý člen
Příspěvky: 44
Registrován: pon 31 kvě 2010 13:11
Bydliště: ždírec n.D
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

podtlak

Příspěvek od mekac »

Tak sme podtlak nakonec vyřešili. Hadičku jsme zapojili co nejblíž k válcům, až za čidlo, tam kde je největší podtlak. Vodu do TRka jsme nalili pouze po dně..asi tak 3-4 cm . Co je ale důležitý při nedostatku podtlaku - sloupec vody v TRku a délka hadiček. Nejdřív sme měli hadičku na nasávání vzduchu vytaženou do oblasti motoru. Teď sme ji odstranili a nyní to probublává už při 3000 otáčkách. Když bychom ještě malinko přiškrtili sání před filtrem tak to bude bublifuk.


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: trko

Příspěvek od huhu »

la píše: Třeba pan Vranka
Vranka mě nepozval.
Pozval mě Pusch , který tu již delší dobu nebyl. Nicméně , při páteční prohlídce jeho Favorita v K , zatímco jeho tři psi sežrali zbytky zvířete z motorového prostoru mi potvrdil dvě důležité indicie od saoa.
Takže jsem se rozhodl o víkendu vyšetřit místo s nejzajímavějším podtlakem a zrobit geret.
Ještě mě trápí ERG ventil , ale jak se mi podaří vyrobit klíč na dva šrouby , které ho drží , zaslepím tu hloupou věc a už nebuide sát výfukové plyny do spalovacích prostorů.

hmmm.... možná dva víkendy - nechcu vrtat a mám tam technologické pauzy , navíc možná už budem bourat nafukovací halu a to je taky den v hajzlu

Dám zprávu


Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Re: trko

Příspěvek od Pego »

huhu píše:
la píše: Třeba pan Vranka
...
Ještě mě trápí ERG ventil , ale jak se mi podaří vyrobit klíč na dva šrouby , které ho drží , zaslepím tu hloupou věc a už nebuide sát výfukové plyny do spalovacích prostorů.
...
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil bych opravdu nazaslepoval - uvidis co to udela pri motoru v akceleraci a pod zatezi... na starym V6 2.9l scorpiu se prudce prehrival motor - byla praskla ovladaci podtlakova trubka ktera otvira samotny EGR ventil. Amici pro snizeni teplotniho zatizeni motoru pri sprintech naopak zvetsovali prurez EGR vedeni (z 1/2" na 3/4" nebo az na 1" pri 6.9L motorech).

Ono ty spaliny obsahuji take kopu tzv. inertnich plynu a take vodni pary - proc to do tam mas zjistis kdyz to zablendujes... :roll: jinak to byl asi prvni nastroj na snizeni skodlivin ve vyfukovych plynech v americe, pak prisli s katalyzatory a nasledne s kombinaci EGR/Cat.... takze pudes kontraproduktivne, kdyz to odstavis :idea:


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

EGR

Příspěvek od poota »

EGR ventil není jenom mechanická záležitost, tedy většinou.
Řídící jednotka na základě něčeho vypočítá, že ho má sepnout a pustí proud do jeho cívky. Přitom si ověří, jestli se změnil odpor obvodu. Další kontrolou je potenciometr, který také změní svoji hodnotu při pohybu ventilu, což si taky ŘJ ověřuje. Aby toho nebylo už tak dost, tak si ještě ta potvora ověřuje, jestli se zároveň se změnou obou odporů skokem snížil podtlak v sání o cca 50 kPa (MAP senzor) - když jo, tak spokojenost, když ne, tak může (ale nemusí vždycky) svítit oranžová signálka motoru. To svícení by ani tak moc nevadilo, ale bohužel signalizuje taky přepnutí ŘJ do základního neregulovaného chodu, který se vyznačuje hlavně tím, že prudce stoupne spotřeba.
Ožulení ŘJ se dá, kromě podtlaku, vyřešit tím, že místo ovládací cívky ventilu se spíná relé, které zařazuje příslušné odpory. Možná, že by se dalo takto řešit i simulování podtlaku, ale nevím, že by to někdo zkoušel - pokud se s nižším podtlakem snižuje i napětí, tak by to nemuselo být příliš složité.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

EGR

Příspěvek od huhu »

U mého motoru ( ne renolt - ještě nissan )

Nissan YD22 jsou s tím zaslepením dobré zkušenosti
Samože podtlaky zůstanou jak byly a vnitřek ventilu se vyčistí - jednotka si myslí , že je všechno v pořádku.
Spotřeba neroste , emise jsou v normě ( mostly ) . Jen se to přestane dusit. Ptal jsem se mechaniků ( ne jednoho ) a četl autařské diskuze.

Ale na implementaci toho nepochopitelného cosi to nic nemění.


sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

Shrnutí

Příspěvek od sao »

Pamatujte !

Napájení vždy zapojit v sérii s 2W žárovkou. Tak je jednak zajištěno, že nemůže dojít k tvrdému zkratu a jednak se potom odběr pohybuje kolem 200mA, což bohatě postačuje pro provoz TRka.

Žádné jiné úpravy na vozidle nejsou potřeba.

Stačí, když budou potopeny, jenom třeba dva závity TRka. Vlhkost v prostoru TRka se bez toho pohybuje v rozmezí 90%, což opět postačuje k dobrému chodu celého zařízení.
Tím Vám taktéž odpadne problém s podtlakem.

Když se Vám bude zdát, že to snese víc vody, tak dolijte .

Všechno je třeba provádět při vypnutém motoru, protože jinak se mohou stát velice nepříjemné věci, které si ani nepřejte vidět.

Voda je sice stlačitelná, ale u Vašeho motoru toho Nedosáhnete, i kdyby čert na koze rajtoval, takže raději motor vždy VYPNĚTE.


To bylo asi tak shrnutí všeho, co jsem si po Vás přečet a Držím všem nadšencům palce.



chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Shrnutí

Příspěvek od chiq »

sao píše:Pamatujte !...

Stačí, když budou potopeny, jenom třeba dva závity TRka. Vlhkost v prostoru TRka se bez toho pohybuje v rozmezí 90%, což opět postačuje k dobrému chodu celého zařízení.
Tím Vám taktéž odpadne problém s podtlakem.

Když se Vám bude zdát, že to snese víc vody, tak dolijte ...

díky Sao :good: to rieši problém použitia TRka v zime - je akurát potrebná nádoba s kónickým - kužeľovým dnom. Pri zamrznutí vody ju ľad neroztrhá, ale sa vytlačí dohora. Je tam síce riziko, že sa stlačia prívody k závitom a dôjde ku skratu, ale to by sa vyriešilo napr. izolovaním prívodov aj vo vnútri TRka.


Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

tr v zimě...

Příspěvek od laik »

Zdravím
jen drobnost mohu-li
pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: tr v zimě...

Příspěvek od Ilem »

laik píše:Zdravím
jen drobnost mohu-li
pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
Led je docela dobrý izolant. Taky mě to překvapilo.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Odpovědět

Zpět na „Sao“