Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
podtlak
Největší pdtlak v motoru je vždy mezi škrtící klapkou a válcem-takže pokud potřebuješ podtlak -tak až za klapku.Ale upozorňuji , že pokud máš vstřikování ,tak v tom místě je čidlo měřící podtlak a následně reguluje předstih i obohacení při zrychlení( akcelerační pumpička-spíš teda délka vstřiku).
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: trko
huhu píše:U sao už jsem byl.
Nicméně , kdyby byl někdo jiný " za humny " , rád se kouknu i na další strojky.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Good :good:](./images/smilies/icon_good.gif)
Třeba pan Vranka
[youtube][/youtube]
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
když jsem měl trko na favoritu
tak jsem získával podtlak z druhého vykuchaného karburátoru, kde je krásná venturiho trubice,
uspořádání je vidět v mojí fotogalerii(Trochu)
bez pojistky je to holt hazard
......
K.
To je fakt Kadlíku, hazardovat se nemá -- dostaneš na holou
jo a ten motor mám na pokusy ......i s tou venturkou
uspořádání je vidět v mojí fotogalerii(Trochu)
bez pojistky je to holt hazard
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
K.
To je fakt Kadlíku, hazardovat se nemá -- dostaneš na holou
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
jo a ten motor mám na pokusy ......i s tou venturkou
tr-ko
nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak
To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
Re: tr-ko
ja napriklad mam 1.2 obsaha v tom sani nieje taky podtlak ako by som potreboval takze mi ostava jedine to ze zuzim otvor sania no netusim ako... alebo to prebublavat malym vzduchovym motorcekomrado211 píše:nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak
To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
Re: tr-ko
ja napriklad mam 1.2 obsaha v tom sani nieje taky podtlak ako by som potreboval takze mi ostava jedine to ze zuzim otvor sania no netusim ako... alebo to prebublavat malym vzduchovym motorcekomrado211 píše:nenapadlo vas ze co ak by som zapojil maly motorcek ktory by zariadenie prebublaval a nemusi byt tym padom v sani taky podtlak
To - jakože, když deš do kopce, tak aby mě někdo tlačil ? Nebo tak nějak ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stačí ubrat vodu a ponechat jí tam tolik, aby mě to probublalo, takže 90% vlhkost tam bude furt.
Není to lepší ?
Nebo udělat přivírání sání, jak jsem to už psal .............
- mekac
- Stálý člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 31 kvě 2010 13:11
- Bydliště: ždírec n.D
- Dostal: 2 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
podtlak
Tak sme podtlak nakonec vyřešili. Hadičku jsme zapojili co nejblíž k válcům, až za čidlo, tam kde je největší podtlak. Vodu do TRka jsme nalili pouze po dně..asi tak 3-4 cm . Co je ale důležitý při nedostatku podtlaku - sloupec vody v TRku a délka hadiček. Nejdřív sme měli hadičku na nasávání vzduchu vytaženou do oblasti motoru. Teď sme ji odstranili a nyní to probublává už při 3000 otáčkách. Když bychom ještě malinko přiškrtili sání před filtrem tak to bude bublifuk.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: trko
Vranka mě nepozval.la píše: Třeba pan Vranka
Pozval mě Pusch , který tu již delší dobu nebyl. Nicméně , při páteční prohlídce jeho Favorita v K , zatímco jeho tři psi sežrali zbytky zvířete z motorového prostoru mi potvrdil dvě důležité indicie od saoa.
Takže jsem se rozhodl o víkendu vyšetřit místo s nejzajímavějším podtlakem a zrobit geret.
Ještě mě trápí ERG ventil , ale jak se mi podaří vyrobit klíč na dva šrouby , které ho drží , zaslepím tu hloupou věc a už nebuide sát výfukové plyny do spalovacích prostorů.
hmmm.... možná dva víkendy - nechcu vrtat a mám tam technologické pauzy , navíc možná už budem bourat nafukovací halu a to je taky den v hajzlu
Dám zprávu
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: trko
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil bych opravdu nazaslepoval - uvidis co to udela pri motoru v akceleraci a pod zatezi... na starym V6 2.9l scorpiu se prudce prehrival motor - byla praskla ovladaci podtlakova trubka ktera otvira samotny EGR ventil. Amici pro snizeni teplotniho zatizeni motoru pri sprintech naopak zvetsovali prurez EGR vedeni (z 1/2" na 3/4" nebo az na 1" pri 6.9L motorech).huhu píše:...la píše: Třeba pan Vranka
Ještě mě trápí ERG ventil , ale jak se mi podaří vyrobit klíč na dva šrouby , které ho drží , zaslepím tu hloupou věc a už nebuide sát výfukové plyny do spalovacích prostorů.
...
Ono ty spaliny obsahuji take kopu tzv. inertnich plynu a take vodni pary - proc to do tam mas zjistis kdyz to zablendujes...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
EGR
EGR ventil není jenom mechanická záležitost, tedy většinou.
Řídící jednotka na základě něčeho vypočítá, že ho má sepnout a pustí proud do jeho cívky. Přitom si ověří, jestli se změnil odpor obvodu. Další kontrolou je potenciometr, který také změní svoji hodnotu při pohybu ventilu, což si taky ŘJ ověřuje. Aby toho nebylo už tak dost, tak si ještě ta potvora ověřuje, jestli se zároveň se změnou obou odporů skokem snížil podtlak v sání o cca 50 kPa (MAP senzor) - když jo, tak spokojenost, když ne, tak může (ale nemusí vždycky) svítit oranžová signálka motoru. To svícení by ani tak moc nevadilo, ale bohužel signalizuje taky přepnutí ŘJ do základního neregulovaného chodu, který se vyznačuje hlavně tím, že prudce stoupne spotřeba.
Ožulení ŘJ se dá, kromě podtlaku, vyřešit tím, že místo ovládací cívky ventilu se spíná relé, které zařazuje příslušné odpory. Možná, že by se dalo takto řešit i simulování podtlaku, ale nevím, že by to někdo zkoušel - pokud se s nižším podtlakem snižuje i napětí, tak by to nemuselo být příliš složité.
Zdravím - poota
Řídící jednotka na základě něčeho vypočítá, že ho má sepnout a pustí proud do jeho cívky. Přitom si ověří, jestli se změnil odpor obvodu. Další kontrolou je potenciometr, který také změní svoji hodnotu při pohybu ventilu, což si taky ŘJ ověřuje. Aby toho nebylo už tak dost, tak si ještě ta potvora ověřuje, jestli se zároveň se změnou obou odporů skokem snížil podtlak v sání o cca 50 kPa (MAP senzor) - když jo, tak spokojenost, když ne, tak může (ale nemusí vždycky) svítit oranžová signálka motoru. To svícení by ani tak moc nevadilo, ale bohužel signalizuje taky přepnutí ŘJ do základního neregulovaného chodu, který se vyznačuje hlavně tím, že prudce stoupne spotřeba.
Ožulení ŘJ se dá, kromě podtlaku, vyřešit tím, že místo ovládací cívky ventilu se spíná relé, které zařazuje příslušné odpory. Možná, že by se dalo takto řešit i simulování podtlaku, ale nevím, že by to někdo zkoušel - pokud se s nižším podtlakem snižuje i napětí, tak by to nemuselo být příliš složité.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
EGR
U mého motoru ( ne renolt - ještě nissan )
Nissan YD22 jsou s tím zaslepením dobré zkušenosti
Samože podtlaky zůstanou jak byly a vnitřek ventilu se vyčistí - jednotka si myslí , že je všechno v pořádku.
Spotřeba neroste , emise jsou v normě ( mostly ) . Jen se to přestane dusit. Ptal jsem se mechaniků ( ne jednoho ) a četl autařské diskuze.
Ale na implementaci toho nepochopitelného cosi to nic nemění.
Nissan YD22 jsou s tím zaslepením dobré zkušenosti
Samože podtlaky zůstanou jak byly a vnitřek ventilu se vyčistí - jednotka si myslí , že je všechno v pořádku.
Spotřeba neroste , emise jsou v normě ( mostly ) . Jen se to přestane dusit. Ptal jsem se mechaniků ( ne jednoho ) a četl autařské diskuze.
Ale na implementaci toho nepochopitelného cosi to nic nemění.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 393
- Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
- Bydliště: MORAVA
- Dostal: 7 poděkování
Shrnutí
Pamatujte !
Napájení vždy zapojit v sérii s 2W žárovkou. Tak je jednak zajištěno, že nemůže dojít k tvrdému zkratu a jednak se potom odběr pohybuje kolem 200mA, což bohatě postačuje pro provoz TRka.
Žádné jiné úpravy na vozidle nejsou potřeba.
Stačí, když budou potopeny, jenom třeba dva závity TRka. Vlhkost v prostoru TRka se bez toho pohybuje v rozmezí 90%, což opět postačuje k dobrému chodu celého zařízení.
Tím Vám taktéž odpadne problém s podtlakem.
Když se Vám bude zdát, že to snese víc vody, tak dolijte .
Všechno je třeba provádět při vypnutém motoru, protože jinak se mohou stát velice nepříjemné věci, které si ani nepřejte vidět.
Voda je sice stlačitelná, ale u Vašeho motoru toho Nedosáhnete, i kdyby čert na koze rajtoval, takže raději motor vždy VYPNĚTE.
To bylo asi tak shrnutí všeho, co jsem si po Vás přečet a Držím všem nadšencům palce.
Napájení vždy zapojit v sérii s 2W žárovkou. Tak je jednak zajištěno, že nemůže dojít k tvrdému zkratu a jednak se potom odběr pohybuje kolem 200mA, což bohatě postačuje pro provoz TRka.
Žádné jiné úpravy na vozidle nejsou potřeba.
Stačí, když budou potopeny, jenom třeba dva závity TRka. Vlhkost v prostoru TRka se bez toho pohybuje v rozmezí 90%, což opět postačuje k dobrému chodu celého zařízení.
Tím Vám taktéž odpadne problém s podtlakem.
Když se Vám bude zdát, že to snese víc vody, tak dolijte .
Všechno je třeba provádět při vypnutém motoru, protože jinak se mohou stát velice nepříjemné věci, které si ani nepřejte vidět.
Voda je sice stlačitelná, ale u Vašeho motoru toho Nedosáhnete, i kdyby čert na koze rajtoval, takže raději motor vždy VYPNĚTE.
To bylo asi tak shrnutí všeho, co jsem si po Vás přečet a Držím všem nadšencům palce.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Shrnutí
díky Saosao píše:Pamatujte !...
Stačí, když budou potopeny, jenom třeba dva závity TRka. Vlhkost v prostoru TRka se bez toho pohybuje v rozmezí 90%, což opět postačuje k dobrému chodu celého zařízení.
Tím Vám taktéž odpadne problém s podtlakem.
Když se Vám bude zdát, že to snese víc vody, tak dolijte ...
![Good :good:](./images/smilies/icon_good.gif)
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
tr v zimě...
Zdravím
jen drobnost mohu-li
pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
jen drobnost mohu-li
pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: tr v zimě...
Led je docela dobrý izolant. Taky mě to překvapilo.laik píše:Zdravím
jen drobnost mohu-li
pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron