V zimě je vzduch velmi suchý. Nonlaik píše: pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: tr v zimě...
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: tr v zimě...
To se jen zdá. Když tam vlhkost je, mnohem snáze mění skupenství než v létě a namrzá jako blesk....aNONym píše:V zimě je vzduch velmi suchý. Nonlaik píše: pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit....
ale problém je v tom ,že stejně by tam neměla být voda vubec, máš-li sací hadičku až ke dnu, páč ti stejně zamrzne konec do ledu a máš po přisávání...... (jedině by to možná řešila dírkovaná hadička, pokud spodek zamrzne pořád to bude přisávat vejš nad ledem ???...)
takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku..... taková obdoba Ufka.....
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: tr v zimě...
Řešením by možná bylo, využívat v zimě tepla z motoru k ohřevu nádobky TRtka. NonJim68 píše:To se jen zdá. Když tam vlhkost je, mnohem snáze mění skupenství než v létě a namrzá jako blesk....aNONym píše:V zimě je vzduch velmi suchý. Nonlaik píše: pokud se ti vyzkratuje ledem trko, tak to vubec nemuže nic udělat, je-li v obvodu ta saem zminovaná žárovka, prostě jen bude víc svítit............................takže nejlíp jen "na sucho" a nechat přisávat pouze vlhkej vzduch z venku
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: tr v zimě...
Tak toto mě u tebe konkrétně překvapilo.Jim68 píše: To se jen zdá. Když tam vlhkost je, mnohem snáze mění skupenství než v létě a namrzá jako blesk....
Námraza vzniká při teplotách těsně nad nulou , když je vzduch vlhký. Při změně statického tlaku odevzdá latentí teplo a změní skupenství.
Při teplotách pod nulou se toto neděje , bo vzduch je suchý ( logicky , už zmrznul a padnul k nejhmotnějšímu tělěsu v okolí , což bývá ztebekoule).
Takže - v zimě znamená u tebe teploty těsně nad nulou , u NONa pod nulou , nebo je všechno jinak ?
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: tr v zimě...
To áno, ale problém nastáva v okamihu vypnutia motora - vonku -20C a do 15 minút ľad.aNONym píše:Řešením by možná bylo, využívat v zimě tepla z motoru k ohřevu nádobky TRtka. Non
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: tr v zimě...
... pokud se do toho zapojí i tzv. Mpembův jev, tak potom možná i dříve ... ...chiq píše:To áno, ale problém nastáva v okamihu vypnutia motora - vonku -20C a do 15 minút ľad.aNONym píše:Řešením by možná bylo, využívat v zimě tepla z motoru k ohřevu nádobky TRtka. Non
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: tr v zimě...
Myslím, že je jednodušší v zimě používat TRko bez vody.
Docela zajímavá je funkce bubleru, když v něm není voda
Taky by se dalo zkusit na zimu odpojit napájení - jaký by to byl rozdíl (?!?).
Dál už raději nelaborovat, protože změnou vinutí, připojením krystalu a umístěním do sání mezi dva magnety hrozí reálné nebezpečí, že se z TRka stane obyčejné UFko.
Zdravím - poota
Docela zajímavá je funkce bubleru, když v něm není voda
Taky by se dalo zkusit na zimu odpojit napájení - jaký by to byl rozdíl (?!?).
Dál už raději nelaborovat, protože změnou vinutí, připojením krystalu a umístěním do sání mezi dva magnety hrozí reálné nebezpečí, že se z TRka stane obyčejné UFko.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: tr v zimě...
Je to trocha jinak. Sám prosím nevím, jakto že všechna voda nezmrzla.... Ale to je fuk, mě to netrápí.huhu píše:Tak toto mě u tebe konkrétně překvapilo.Jim68 píše: To se jen zdá. Když tam vlhkost je, mnohem snáze mění skupenství než v létě a namrzá jako blesk....
Námraza vzniká při teplotách těsně nad nulou , když je vzduch vlhký. Při změně statického tlaku odevzdá latentí teplo a změní skupenství.
Při teplotách pod nulou se toto neděje , bo vzduch je suchý ( logicky , už zmrznul a padnul k nejhmotnějšímu tělěsu v okolí , což bývá ztebekoule).
Takže - v zimě znamená u tebe teploty těsně nad nulou , u NONa pod nulou , nebo je všechno jinak ?
Ale no tak chlapci
Když mám Trko uvnitř, tak se rozehřeje a když ho mám v motorovém prostoru a pěkně šikovně umístněné, tak se tam taky pěkně ohřeje, ta vcg.
No a když to teda je na úplně blbém místě, tak se pod to dá šupnout žárovka a ta taky udělá svoje.
Notabééne : Bylo odzkoušeno, že když se Trko po nějakém čase z auta vytáhne, tak ještě aspoň 3 dny motor šlape, jako když by bylo namontované.
Jim68
Be happy!
Be happy!
tr-ko
mam namontovane tr-ko presne spravene tak ako ho mal sao privedene do nasavania bez bublera, prebublava tak ked stlacim pol plynu to jest pri nejakych 3000 ot/min mozno viac ked idem a auto je zataz na motor tak plyn stalacam tym padom viac, cize to prebublava este viacej. ale chcem povedat ze mi to nic nesetri skusal som aj vodu vymienat neviem co dalej skuste poradit co mozem este spravit.
Dej sem FOTO, jinak se nepohnem z místa a Ty budeš jenom přešlapovat
Dej sem FOTO, jinak se nepohnem z místa a Ty budeš jenom přešlapovat
.
funguje vam to vobec niekomu ?
Jak tak na Tebe koukám, tak jsi toho tady moc nepřečet a jenom furt pláčeš. Jasně že to funguje a dobře to funguje a proto ještě jednou :
Dej sem FOTO, jinak se nepohnem z místa a Ty budeš jenom přešlapovat
Jak tak na Tebe koukám, tak jsi toho tady moc nepřečet a jenom furt pláčeš. Jasně že to funguje a dobře to funguje a proto ještě jednou :
Dej sem FOTO, jinak se nepohnem z místa a Ty budeš jenom přešlapovat
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
uspora...
Ta uspora se těžko pozná pokud je to třeba v řádu 0,5 až 1 l .....
to bys musel jezdit pořád stejnou trasu, podobné povětrnostní podmínky...
tankovat do plné abys to měl přesné, stejné váha auta, stejná nálada při řízení páč někdy tomu ve spěchu nebo vzteku víš šlapu po krku a někdy jedu tak v pohodě.....
každopádně nevěš hlavu.....a nenech se odradit .......
mě to dřív autech teda fungovalo......ted na to nemám čas si z tím hrát, ale až bude čas budu opět montovat.....
to bys musel jezdit pořád stejnou trasu, podobné povětrnostní podmínky...
tankovat do plné abys to měl přesné, stejné váha auta, stejná nálada při řízení páč někdy tomu ve spěchu nebo vzteku víš šlapu po krku a někdy jedu tak v pohodě.....
každopádně nevěš hlavu.....a nenech se odradit .......
mě to dřív autech teda fungovalo......ted na to nemám čas si z tím hrát, ale až bude čas budu opět montovat.....
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Re: uspora...
no lenze ja sa stym uz zaoberam asi rok a stale nic skusal som aj suchu bunku aj klasicke platne vo vode robil som si plosak na regulaciu a pulzny menic a stale nic na vodik mi to nesetrilo nic.. a tak sa teraz zaoberam skor touto energiou joe cell ale aj tak nevidim vysledky.. jedine raz co sa mi stalo ze som nechapal proste som mal spotrebu nizssiu o skoro 2 litre a jazdil som este rychlejsie ako zvyknem proste aj auto sa mi zdalo ze je zivsie a zrazu sa to akoby samo prerusilo s je to natom istom ako dotraz.. mozno to bolo sposobene odparovanim vody z vyvijaca lebo ked som sa pozrel tak tam uz skoro nic nebolo iba nejaky 1cm vody.. tzeraz som ju vymenil dal cistu z kohutika a len cakam a jazdim ale vravim no vysledky ziadne..laik píše:Ta uspora se těžko pozná pokud je to třeba v řádu 0,5 až 1 l .....
to bys musel jezdit pořát.....
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: uspora...
Takže sis ověřil, že to opravdu funguje. Ale zřejmě jenom za dodržení nějakých podmínek, které teď porušuješ. S TRkem přímé zkušenosti nemám, ale vím, že je velice citlivé na to, kam je připojené a s čím je spojené, a to jak mechanicky, tak i elektricky. TRko si kolem sebe vytváří určité pole, které je snadné něčím narušit a probíhající proces se může nejen přerušit, ale přímo i "zabít". Naznačuji Ti, že někde děláš chybu - nejspíš v tom, že se na TRko díváš jako na určité čistě mechanické nebo elektrické zařízení. Ve skutečnosti je to organizmus, který si žije vlastním životem, tedy pokud k tomu má vhodné podmínky. Naznačuje to třeba i to, že nezačne "fungovat" naplno ihned po zapnutí, ale nějaký čas se musí "formátovat", než podává svůj plný výkon.rado211 píše:.. jedine raz co sa mi stalo ze som nechapal proste som mal spotrebu nizssiu o skoro 2 litre a jazdil som este rychlejsie ako zvyknem proste aj auto sa mi zdalo ze je zivsie a zrazu sa to akoby samo prerusilo ..
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Re: uspora...
Ja viem ze tam nejde o vodik ale je to ina energia.. cital som o tejto volnej energii uz vela ale nikto doteraz nevie ako to vlastne funguje vsetko je to na vazkach buď - alebo. A mne sa to zatial nepodarilo spravit tak aby mi to fungovalo aj ked to skusam vseliakymi moznymi sposobmi a uz pomaly prestavam dufa
DEJ SEM FOTOGRAFIE - Jak a kde to máš zapojené a taky fotografie Tvého přístroje
DEJ SEM FOTOGRAFIE - Jak a kde to máš zapojené a taky fotografie Tvého přístroje
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
vrat se....
rado....
vrat se ve vzpomínkách do doby kdy si byl z trkem nadšenej a zapřemejšlej......
co jsi dělal, jak vypadalo trko. kolik v něm bylo vody, jaké vody (píšeš že dáváš vodu z kohoutku...no fuuuj, styd se )
a další podrobnosti kolem toho...a od toho se odpíchni a začni znova......
to trko je fakt jak joe cell, jedna drobná chybička a seš v háji....
mužeš to vyfotit a hodit sem???...
velice take záleží na množství probublávaného vzduchu a na jeho kvalitě.... mě se třeba osvědčila hadička do přední masky....
také sem měl škrcení vzduchu až za trkem...a max polovinu trka naplněnýho destilkou abych nemusel mít bubler......a destilku (obyč deionizovaná voda z benzinky) je potřeba podle mě měnit ne dolívat.....ona se hodně špíní tím co nasáváš a to trku nesvědčí.....
a hlavně aby zařízení fungovalo na sto procent toho co svede ,by celá konstrukce měla být stavěná co nejvíce dle "posvátné geometrie" (zlatý řez, atd....) ...ale to už je tááák komplikovaný na teoretické výpočty že si to nechám až na dlouhé zimní večery......... leda by někdo věděl o nějaké jiné variantě jak to snázej spočítat......
....
k tomu množství vody v trku.....takovej momentální nápad....na laborování...(neukamenujte mě za laickost)
rado...nebo mekač ,nebo jiní pokud z tím jezdíte.....zkusil bych si vzít vejšku trka a narýsovat či spočítat si dle zlatýho řezu a udělat na nádobu rysku a vodu dát pouze do té určité vejšky......asi bude možná jedno jestli podle té delší nebo kratší strany, hlavní je ta myšlenka.....
nevím jestli to píšu pochopitelně......znalí ví a když tak mě třeba doopraví....
vrat se ve vzpomínkách do doby kdy si byl z trkem nadšenej a zapřemejšlej......
co jsi dělal, jak vypadalo trko. kolik v něm bylo vody, jaké vody (píšeš že dáváš vodu z kohoutku...no fuuuj, styd se )
a další podrobnosti kolem toho...a od toho se odpíchni a začni znova......
to trko je fakt jak joe cell, jedna drobná chybička a seš v háji....
mužeš to vyfotit a hodit sem???...
velice take záleží na množství probublávaného vzduchu a na jeho kvalitě.... mě se třeba osvědčila hadička do přední masky....
také sem měl škrcení vzduchu až za trkem...a max polovinu trka naplněnýho destilkou abych nemusel mít bubler......a destilku (obyč deionizovaná voda z benzinky) je potřeba podle mě měnit ne dolívat.....ona se hodně špíní tím co nasáváš a to trku nesvědčí.....
a hlavně aby zařízení fungovalo na sto procent toho co svede ,by celá konstrukce měla být stavěná co nejvíce dle "posvátné geometrie" (zlatý řez, atd....) ...ale to už je tááák komplikovaný na teoretické výpočty že si to nechám až na dlouhé zimní večery......... leda by někdo věděl o nějaké jiné variantě jak to snázej spočítat......
....
k tomu množství vody v trku.....takovej momentální nápad....na laborování...(neukamenujte mě za laickost)
rado...nebo mekač ,nebo jiní pokud z tím jezdíte.....zkusil bych si vzít vejšku trka a narýsovat či spočítat si dle zlatýho řezu a udělat na nádobu rysku a vodu dát pouze do té určité vejšky......asi bude možná jedno jestli podle té delší nebo kratší strany, hlavní je ta myšlenka.....
nevím jestli to píšu pochopitelně......znalí ví a když tak mě třeba doopraví....
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......