...zdravím....jen na okraj ...k objednávané a odevzdávané práci....bohužel , moje práce se odehrává v daném okamžiku. teď se někdeněco děje a já "TO" musím zdokumentovat. Na tom mém příkladu, onen zákazník se v danou chvíli choval mile , všude samé usměvy , pohoda radost.Odevzdám práci, stále ještě panuje spokojekonost. zákazník zaplatí. zdálo by se , že je vše v pořádku.ale ouha, náhle se "překabátí" a je znej dravec . Nechce práci reklamovat chce urvatdalší část, na kterou nemá nárok....přirovnám to k tomuto.....houslista zahraje na konzertě....posluchač je spokojen....ale nezaplatí, dokud houslista nezahraje ještě jeden konzert....bohužel práce tohoto typu nelze vzít zpět. a ve výtvarné branži , do které se počítám je další problém.....každý vidí barevně jinak...o kompozičním řešení obrazu už nemluvím vůbec a o formě / jak je dílo vytištěno/ je možno také sáhodlouze povídat....a kde se najde soudce, který rozhodne...ano , toto je dobré a toto je ...nedobré....pepe píše:Martin11 lahká pomoc . Vezmi si svoju prácu speť (nesnaž sa hladať odpoveď ,,Prečo sa to nedá") a pošlí takéhoto ,,zákazníka" ... však ty už vieš kam . Vedz , že spravíš tým ovela menéj škody a to nielen sebe (,,tamtami" fungujú) ale aj ,,svojmu cechu". Podlahnúť len pre ,,pár dier do kolena" takýmto manévrom ,,zákazníka" je velmi drahý špás . Pepe
.....proč toto píšu.....myslím , že každý řemeslník by si měl se zákazníkem předem dohodnout co a jak...většinou se lidi dohodnou "bez papíru"....ale dnešní doba také přináší stavy, kdy se jde "přes mrtvoly"...a stále více se také uplatňuje starořímsé rčení..." peníze nesmrdí"....bylo by to na dlouhé povídání.....bohužel , jsem dnes již ten dříve narozený....tak se s tím musíme vyrovnat ...a udělat kompromis, mezi realitou a svým svědomím...bohužel to někdy bolí...oběma směry.....hezký den všem martin11
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)