Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Autobaterie - provoz a údržba
Moderátor: rival
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
140
ALE URČITĚ NE VARTU
JEŠTĚ OTÁZKA , KDO " MY "?
http://www.skservis-eshop.cz/?p=product ... 0-400-080)
JEŠTĚ OTÁZKA , KDO " MY "?
http://www.skservis-eshop.cz/?p=product ... 0-400-080)
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: varta 140 Ah
... zkusím udělat malé shrnutí ohledně mých zkušeností s oživováním "odepsaných" akumulátorů ... mít k dispozici voltmer je podmínkou ....
A) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže větší jak 10,5V, který ale už "ztratil kapacitu" (je tedy na odpis), tak potom:
- tento akumulátor přiměřeně rychle vybijeme pomocí vhodné zátěže (třeba opakovaným startováním naprázdno + následným zapnutím dálkových světel, apod.), až napětí spadne na hodnotu kolem 7V ... jakmile tento odpojíme (přestaneme ho zatěžovat), jeho napětí se většinou začne pomalu zvyšovat ... jakmile dosáhne 8,5V připojíme nabíječku, která se po zapnutí sama přepne do "impuslního režimu" (bliká pouze kontrolka nabíjení), který trvá až do hodnoty 10,5V ... poté se sama přepne do režimu "12V moto-akumulátorů" (proud 0,8A) ... nic nepřepínáme, necháme tak, až se nabije na plnou hodnotu (tzn. kdy svítí zelená kontrolka) ... většinou je nutno tuto proceduru opakovat ještě 2x až 3x (kdy už ale pro zrychlení procesu můžeme přepínat proud "z moto na auto") ... vysvětlení: pouze při pulsním nabíjení se provádí desulfatace desek ...
B) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže menší než 8,5V, který ale přitom nemá žádný článek ve zkratu (je tudíž rovněž na odpis), tak potom:
- tento akumulátor pomocí vhodného zdroje "dotlačíme" až na napětí cca 9V (já k tomu používám laboratorní zdroj s nastaveným konstantním proudem 2A, někdy trvá trochu dýl, než se nabíjení "rozjede") ... po odpojení od zdroje většinou začne napětí pomalu klesat ... při dosažení 8,5V připojíme nabíječku, ... a dále již postupujeme jako u bodu A) ... pokud ani po těchto procedurách aku "nedrží napětí" (poměrně rychle se samovybíjí), tak má v elektrolytu zřejmě už příliš mnoho kalů, které zkratují desky = tady pomůže jedině výplach a nalití novéto elytu (nebo odvoz do sběru) ... vysvětlení: Lídlovská nabíječka si hlídá minimální napětí akumulátoru ... a při nižší hodnotě než 8,5V nepovolí zapnutí nabíjení ... (pozn.: hodnota 8,5V + 10,5 je katalogová, nepatrně se liší kus od kusu ... zatím jsem ještě tento typ nekuchnul, tudíž nevím, jestli je možno tyto hodnoty uvnitř korigovat :ething: ) ...
C) ... je to sice trochu čuňárna, ale máme-li aku s doplňovacími zátkami, někdy pro rychlé oživení (vzpamatování) postačí nalití "paňáka peroxidu" do každé komory ...
D) ... při celkové regeneraci nevynechávejte fázi "formátování desek ve vodě" (namísto v elektrolytu), které ale musíte provádět pomocí jiného zdroje než je nabíječka z LIDLU ... (viz vysvětlení v závěru bodu B)
E) ... od čtvrka tt. ji mají opět v nabídce ...
A) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže větší jak 10,5V, který ale už "ztratil kapacitu" (je tedy na odpis), tak potom:
- tento akumulátor přiměřeně rychle vybijeme pomocí vhodné zátěže (třeba opakovaným startováním naprázdno + následným zapnutím dálkových světel, apod.), až napětí spadne na hodnotu kolem 7V ... jakmile tento odpojíme (přestaneme ho zatěžovat), jeho napětí se většinou začne pomalu zvyšovat ... jakmile dosáhne 8,5V připojíme nabíječku, která se po zapnutí sama přepne do "impuslního režimu" (bliká pouze kontrolka nabíjení), který trvá až do hodnoty 10,5V ... poté se sama přepne do režimu "12V moto-akumulátorů" (proud 0,8A) ... nic nepřepínáme, necháme tak, až se nabije na plnou hodnotu (tzn. kdy svítí zelená kontrolka) ... většinou je nutno tuto proceduru opakovat ještě 2x až 3x (kdy už ale pro zrychlení procesu můžeme přepínat proud "z moto na auto") ... vysvětlení: pouze při pulsním nabíjení se provádí desulfatace desek ...
B) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže menší než 8,5V, který ale přitom nemá žádný článek ve zkratu (je tudíž rovněž na odpis), tak potom:
- tento akumulátor pomocí vhodného zdroje "dotlačíme" až na napětí cca 9V (já k tomu používám laboratorní zdroj s nastaveným konstantním proudem 2A, někdy trvá trochu dýl, než se nabíjení "rozjede") ... po odpojení od zdroje většinou začne napětí pomalu klesat ... při dosažení 8,5V připojíme nabíječku, ... a dále již postupujeme jako u bodu A) ... pokud ani po těchto procedurách aku "nedrží napětí" (poměrně rychle se samovybíjí), tak má v elektrolytu zřejmě už příliš mnoho kalů, které zkratují desky = tady pomůže jedině výplach a nalití novéto elytu (nebo odvoz do sběru) ... vysvětlení: Lídlovská nabíječka si hlídá minimální napětí akumulátoru ... a při nižší hodnotě než 8,5V nepovolí zapnutí nabíjení ... (pozn.: hodnota 8,5V + 10,5 je katalogová, nepatrně se liší kus od kusu ... zatím jsem ještě tento typ nekuchnul, tudíž nevím, jestli je možno tyto hodnoty uvnitř korigovat :ething: ) ...
C) ... je to sice trochu čuňárna, ale máme-li aku s doplňovacími zátkami, někdy pro rychlé oživení (vzpamatování) postačí nalití "paňáka peroxidu" do každé komory ...
D) ... při celkové regeneraci nevynechávejte fázi "formátování desek ve vodě" (namísto v elektrolytu), které ale musíte provádět pomocí jiného zdroje než je nabíječka z LIDLU ... (viz vysvětlení v závěru bodu B)
E) ... od čtvrka tt. ji mají opět v nabídce ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: varta 140 Ah
Ahoj,
doplnil jsi to správně. Zkoušel jsem totiž jen tak nabíjet podobně vyšisovaný akumulátor a ten nabíječku z Lídlu mátl. Nejdřív jí tuším vyhodnotil jako 6V akumulátor a pak nabití proběhlo rychle aniž by baterie měla kapacitu. Je tedy potřeba jí předpřipravit. Ještě prodávají jakýsi přípravek Amper plus který se sype do článků. Mám s tím zkušenost že baterii to buď pomůže a nebo jí to dorazí.
doplnil jsi to správně. Zkoušel jsem totiž jen tak nabíjet podobně vyšisovaný akumulátor a ten nabíječku z Lídlu mátl. Nejdřív jí tuším vyhodnotil jako 6V akumulátor a pak nabití proběhlo rychle aniž by baterie měla kapacitu. Je tedy potřeba jí předpřipravit. Ještě prodávají jakýsi přípravek Amper plus který se sype do článků. Mám s tím zkušenost že baterii to buď pomůže a nebo jí to dorazí.
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
- wolf234
- Starší člen
- Příspěvky: 158
- Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
- Bydliště: u pajkovačky
- Dostal: 9 poděkování
varta 140
Tak v prvom rade dakujem všetkym za prispevky dnes som bol lidli a kupil tu nabijačku vizera celkom dobre a za cenu 18 eur je to skoro zadarmo dal som nabijat baterku mam ich nabiť tri kusi dve do traktorov a jednu staru z oktavky takže uvidim ako to zre generuje tu staru v praci som sa o nej bavil zo šefom a tiež si ju nevedel vynachvaliť nabijačku z lidlu som odskušal nabija v pohode všetko a to aj 125Ah uplne vybitu baterku
Naposledy upravil(a) wolf234 dne úte 08 úno 2011 19:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Nabíječ balancér G.T. Power A-6 50W 5A USB/Temp/SW
To nevypadá věru zle. Non
http://aukro.cz/item1407977949_nabijec_ ... mp_sw.html
A tohle taky.
http://aukro.cz/item1410080989_rychlona ... ry_b6.html
http://aukro.cz/item1413718959_digitaln ... zdroj.html
http://aukro.cz/item1418695080_akce_tur ... ancer.html
http://aukro.cz/item1407977949_nabijec_ ... mp_sw.html
A tohle taky.
http://aukro.cz/item1410080989_rychlona ... ry_b6.html
http://aukro.cz/item1413718959_digitaln ... zdroj.html
http://aukro.cz/item1418695080_akce_tur ... ancer.html
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
nabíjení aku
Pokud to někoho zajímá,tak se podělím s výtvorem na nabíjení akumulátorů,nabíjí buď pulsně s vybíjením přes žárovku (desulfátor) nebo stejnosměrně.Zapojuji buď k nabíječce nebo solárnímu panelu.Zdroje co mám jsou do 5A,takže tu není omezovač proudu.
Případně ještě jedno schéma,záložní zdroj pro čerpadlo topení,případně plynový kotel při výpadku elektřiny.
Případně ještě jedno schéma,záložní zdroj pro čerpadlo topení,případně plynový kotel při výpadku elektřiny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: ned 21 úno 2010 20:22
- Bydliště: Kroměříž
- Dostal: 8 poděkování
záložní zdroj čerpadla
Připojuje se to k měniči z 12V na 220V/300W +aku z auta. Při funkční síti je stále aku pod napětím 13,2V,pak na 13,9V,kvůli omezení nabíjecího proudu, měnič je vypnutý protože by odebíral zbytečně proud 0,4A naprázdno,obsluhuje to první relé,je potřeba vytáhnout dráty od spínače měniče.Poslední relé odpojí aku při náhodném přebíjení do 14,4V - začal by plynovat, vypnutí relé je doladěno diodami, relé odpadne bude blikat dioda , zaplo by se až při asi 11,5V, to by se musel dost vybít aku, ale tento stav je třeba přeměřit proč k tomu došlo (vadný 7812,má sice v sobě omezení proudu 2A + tepelnou ochranu),takže přeměřit. Při výpadku sítě se aktivuje měnič a po asi 15s přepne druhé relé ze sítě na 220V z měniče, je to kvůli měniči který po zapnutí ihned 220 nedává až za několik vteřin a má v sobě ochrany na start a zkrat, při zatíženém rozjezdu bych měl o něj obavy. Spotřeba je 5W při připojeném aku. Dalo by se to udělat sice jednoduše ručně, ale co když nikdo není doma, nebo si nevšimne že vypadla jen jedna fáze (stalo se vícekrát). Použil jsem chladiče na 7812 i na ty 2diody 3A pro aku, hřály se, a jediný odpor 47 je na větší výkon, všechny součástky byly z šuplíku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon 26 pro 2011 16:23
- Dostal: 1 poděkování
auto- co se slabou autobaterii..
nápad jak využít slabou autobaterii ve vozidle,umístit ji někam do vozidla a připojit k stávající baterii silnými vodiči. tato slabší baterie vám dodá kapacitu ke stávající a tím pádem máte vyšší potenciál pro startování, dobré je to hlavně v zimě. je to prý starý nápad, ale užitečný, vyzkoušeno osobně...Honza. /lidi si musí pomáhat.../
-
- Starší člen
- Příspěvky: 148
- Registrován: pát 06 kvě 2011 8:48
- Dal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
Jo, to je opravdu chytrej nápad.id77777 píše:nápad jak využít slabou autobaterii ve vozidle,umístit ji někam do vozidla a připojit k stávající baterii silnými vodiči. tato slabší baterie vám dodá kapacitu ke stávající a tím pádem máte vyšší potenciál pro startování, dobré je to hlavně v zimě. je to prý starý nápad, ale užitečný, vyzkoušeno osobně...Honza. /lidi si musí pomáhat.../
Ta vytřískaná baterka stáhne napětí a nastartuješ leda prd.
Tak pomáhej lidem, ale nejdřív se snaž něco praktickýho pochytit.
Na tyhle stránky pozor, jsou tu lidi, co tě budou radit blbosti, třeba ........ další.
Naposledy upravil(a) rival dne pon 13 úno 2012 23:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Napadání ostatních uživatelů.
Důvod: Napadání ostatních uživatelů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
Zdravím ťuťu.
Prečítal si si dobre na čo reaguješ? id77777 nepíše o vybitej batérii, ale o batérii so slabou kapacitou. Keď tá batéria bude mať len 25% kapacity, tak vždy pomôže novej baterke svojimi 25%. Takže svojim nepochopením daného príspevku si vo svojej reakcii neprávom napadol jeho autora. Takže aká bude tvoja nasledovná reakcia?
Želám všetkým príjemný večer.
Prečítal si si dobre na čo reaguješ? id77777 nepíše o vybitej batérii, ale o batérii so slabou kapacitou. Keď tá batéria bude mať len 25% kapacity, tak vždy pomôže novej baterke svojimi 25%. Takže svojim nepochopením daného príspevku si vo svojej reakcii neprávom napadol jeho autora. Takže aká bude tvoja nasledovná reakcia?
Želám všetkým príjemný večer.
Hľadajme možnosti ako sa to dá a nie ako sa to nedá.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 148
- Registrován: pát 06 kvě 2011 8:48
- Dal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
A ty sis to prečítal?
"využít slabou autobaterii"
Co to znamená? Že snad všechny jednotlivé články určitě mají dostatečné napětí? A že každý článek má ještě takovou kapacitu, aby se vyplatilo dělat tenhle pokus?
U autobaterií, které jsou v současné době na trhu ty stavy jednotlivých článků zjistíš?
Na články bylo možné se dostat leda u asfaltem zalitých, ty dělala Akuma někdy pře cca 20 lety.
Doporučuju baterku udržovat dle návodu, nenechat příliš vybít atd.
Dělat pokus s přidáním horší baterie má smysl jen a pouze tehdy, znám-li stav jednotlivých článků a mám-li jistotu, že má dostatečné napětí a to jen v krajní nouzi.
"využít slabou autobaterii"
Co to znamená? Že snad všechny jednotlivé články určitě mají dostatečné napětí? A že každý článek má ještě takovou kapacitu, aby se vyplatilo dělat tenhle pokus?
U autobaterií, které jsou v současné době na trhu ty stavy jednotlivých článků zjistíš?
Na články bylo možné se dostat leda u asfaltem zalitých, ty dělala Akuma někdy pře cca 20 lety.
Doporučuju baterku udržovat dle návodu, nenechat příliš vybít atd.
Dělat pokus s přidáním horší baterie má smysl jen a pouze tehdy, znám-li stav jednotlivých článků a mám-li jistotu, že má dostatečné napětí a to jen v krajní nouzi.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
A to je problém?
http://dtelektronik.sk/predaj/93586/Tes ... e00fe1ddad a niečo bližšie k testeru a testovaniu autobatérie: http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... aterii.pdf
http://dtelektronik.sk/predaj/93586/Tes ... e00fe1ddad a niečo bližšie k testeru a testovaniu autobatérie: http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... aterii.pdf
Hľadajme možnosti ako sa to dá a nie ako sa to nedá.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 148
- Registrován: pát 06 kvě 2011 8:48
- Dal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
Nemusím dávat cca 600,-, odporů příslušných hodnot mám dost a voltmetrů taky.
Tohle měří všechny články dohromady, nikoli jednotlivě - už jsem psal, že to není možné u baterií, co jsou na trhu.
Než vysolit prachy za tohle, koupím rovnou novu baterku.
Nejsem proti tomu si umět v nouzi pomoci, ale už samotný skladování akumulátoru v pochybným stavu není dobře, už kvůli jeho chemickému složení.
Doporučuju správný zacházení a včasnou výměnu; připojovat baterku ve špatným stavu při startu paraleně ke stávající nelze doporučit, laikům a technicky méně znalým pak zejména...
Tohle měří všechny články dohromady, nikoli jednotlivě - už jsem psal, že to není možné u baterií, co jsou na trhu.
Než vysolit prachy za tohle, koupím rovnou novu baterku.
Nejsem proti tomu si umět v nouzi pomoci, ale už samotný skladování akumulátoru v pochybným stavu není dobře, už kvůli jeho chemickému složení.
Doporučuju správný zacházení a včasnou výměnu; připojovat baterku ve špatným stavu při startu paraleně ke stávající nelze doporučit, laikům a technicky méně znalým pak zejména...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: auto- co se slabou autobaterii..
Mimo téma (offtopic)
No vidíš ťuťu.
Dá sa na príspevok s ktorým nesúhlasíš odpovedať aj slušne. Za túto reakciu máš u mňa malé bezvýznamné plus. Pre Teba je to však veľký pokrok v serióznosti reakcie na príspevok s ktorým nesúhlasíš.
Dá sa na príspevok s ktorým nesúhlasíš odpovedať aj slušne. Za túto reakciu máš u mňa malé bezvýznamné plus. Pre Teba je to však veľký pokrok v serióznosti reakcie na príspevok s ktorým nesúhlasíš.
Hľadajme možnosti ako sa to dá a nie ako sa to nedá.